Kā gudri iepirkties un neapjukt plašajā pēcsvētku atlaižu piedāvājumā

Gada sākums nereti iet roku rokā ar vareniem atlaižu piedāvājumiem iepirkšanās centros. Arī iepirkšanās un izklaides centrā “Akropole” ar iespaidīgām atlaidēm un lieliskiem piedāvājumiem norisinās ziemas izpārdošana. Kā neapjukt plašajā piedāvājumā un iegādāties to, kas noderēs ikdienā? Ar ieteikumiem dalās sabiedrībā zināmas personības – stilistes Anita Altmane un Juliya Verbickaya, kā arī sabiedrībā populārās māmiņas – Aiga Zviedre, Zane Milzarāja un Terēze Aploka.

“Ziemas izpārdošana ir īstais laiks izdevīgu pirkumu iegādei, kas noderēs gan šajā, gan arī nākamajās sezonās. Katrs no mums taču novērtē izdevīgu iepirkšanos, kas ietaupa naudu gan pašu, gan arī ģimenes budžetā. Tieši tādēļ bagātīgo atlaižu periodā ikviens “Akropoles” veikals parūpējies par plašu preču piedāvājumu, lai apmeklētāji varētu iegādāties visu nepieciešamo par ievērojami zemākām cenām,” norāda iepirkšanās un izklaides centra “Akropole” vadītāja Zane Kaktiņa.

Garderobes pārskatīšana – must have pirms iepirkšanās

Lai iepirkšanās atlaižu laikā būtu efektīva, viens no galvenajiem priekšnoteikumiem ir skaidri apzināties un izsvērt, kas vispār ir nepieciešams. Tā izdosies gan nopirkt svarīgāko, gan ieekonomēt līdzekļus. “Pirms došanās šopingā vērtīgi ir veikt skapja revīziju – vislabāk, protams, kopā ar stilistu. Izmest vai atdot nevajadzīgas drēbes, tās, kuras jau mēnešiem nevalkājat, un pēc tam, kad vieta skapī atbrīvojusies, ar svaigu skatienu paskatīties, kas trūkst. Tas ir vislabākais veids, kā nesastapties ar problēmu “pilns skapis ar drēbēm, bet nav ko vilkt”,” stāsta stiliste Juliya Verbickaya.

Arī Anita Altmane, pazīstamā un sabiedrībā iemīļotā stiliste, aicina “Akropoles” vērienīgo atlaižu laikā iepirkties atbildīgi un pārdomāti. “Vislabāk, ja varat iepriekš iziet cauri sava skapja saturam un konstatēt trūkstošos izstrādājumus. Par labākām cenām iesaku dublēt iemīļotākos un ejošākos apģērbus, nevis tērēt naudu eksperimentiem, kas vientuļi krās putekļus skapja dzīlēs. Laba investīcija ir pamatgarderobes jeb kaspulas izstrādājumu iegāde. Labs mētelis, kašmira adījums vai balts krekls noderēs jebkurai dāmai, jebkurā vecumā. Modes kaprīzes vislabāk realizēt aksesuāros – kurpēs, somiņas, matu sprādzēs un lakatos,” pauž Anita Altmane.

Iepirkšanās saraksts – vērtīgs palīgs

Ikvienam no mums ir savs budžets un cenu amplitūda, kuras robežās plānojam un varam atļauties iegādāties vajadzīgo. Ņemot vērā to, savu gaumi, auguma īpatnības un stilu, ja plānots iegādāties apģērbu, ieteicams veikt nelielu izpēti, lai noskaidrotu, kuri ir tie veikali, kuros nopērkams šiem kritērijiem atbilstošās preces. Tāpat vērts sagatavot iepirkšanās sarakstu, lai plašajā iepirkšanās un izklaides centra “Akropole” veikalu klāstā neapjuktu. “Ieekonomēsiet laiku un līdzekļus, ja iepriekš kaut uz mazas papīra lapiņas sastādīsiet sarakstu. Ja ir plāns, tad nenogursiet no bezjēdzīgas staigāšanas un neizjutīsiet vilšanos. Trīs, četri veikali un garda ēdienreize pēc iepirkšanās ir optimāli paveicams uzdevums,” norāda Anita Altmane.

Vai iepirkšanās saraksta sastādīšanu piekopj arī jaunās ģimenes? “Mūsu ģimenē cenšamies atlaižu bumos neapjukt, un pirms došanās uz veikalu apsvērt, kuras preces ir tās, kas mums ir tiešām nepieciešamas. Ja tām ir atlaide, tas ir burvīgs ietaupījums ģimenes budžetā! Vispār diezgan bieži iepērkamies tieši atlaižu laikā. Mājās izveidojam sarakstu ar nepieciešamo un vēlamo, bieži vien arī izskatām labākos piedāvājumus katrai no šīm lietām. Reti kad iepērkamies impulsīvi, tādā veidā spējam ietaupīt diezgan lielu summu,” stāsta populārā māmiņa Zane Milzarāja.

Zanei piekrīt arī sabiedrībā zināmā mamma Aiga Zviedre: “Man pašai visvieglāk tikt galā ar saprātīgu iepirkšanos atlaižu laikā palīdz vecais labais triks ar sarakstu. Vienkārši uzlikt uz papīra vai telefona piezīmēs atzīmēt, kas ir lietas, kas šobrīd vajadzīgas un sakārtot tās prioritārā secībā, cik aktuāli tieši šobrīd būtu pie šīm lietām tikt. Tāpat arī vērts nolemt, kāds ir budžets, kurā plānots iekļauties, lai pēc tam nav jābrīnās, kāpēc maciņš tukšs. Ideālā variantā – iepriekš jau noskatīt preces internetveikalos un tad uz vietas jau iet un meklēt konkrēto lietu vai jautāt pārdevējam, lai uzmērītu, apskatītu. Tad pirkšanas process notiek daudz raitāk.”

Kā iepirkties gudri, izvairoties no spontāniem pirkumiem?

Gudras iepirkšanās atslēga viennozīmīgi ir efektīva tās plānošana. Izvēloties starp vairāk nekā 170 modes un dzīvesstila preču veikaliem “Akropolē”, iepirkumu saraksts un efektīva plānošana palīdzēs raiti iegādāties nepieciešamo un ietaupīt kā laika, tā finansiālos resursus. Tas daudziem var nozīmēt arī paradumu maiņu, jo ne visi rūpīgi plāno pirms došanās uz iepirkšanās centriem un bieži ļaujas spontāniem pirkumiem. “Lai iepirktos gudri, manuprāt, ir nepieciešama skaidra apziņa, stingra stāja, konstruktīvs dialogs ar sevi, kā arī attīstīta kritiskā domāšana.  Šo visu atstājot novārtā, ir ārkārtīgi grūti definēt preces, kas reāli nepieciešamas. Īpaši lielo atlaižu laikā, kad tik kārdinoši zaigo cenuzīmes teju visur, kur skaties. Man palīdz laicīgi izstrādāts saraksts ar lietām, kas vēlamas – man, bērniem, mājai. Iesaku aplūkot pieejamos materiālus par piedāvājumiem, ko grasies medīt, lai laikus pārstrādātu informāciju un izsvērtu – kas ir vai nav tik neatliekama nepieciešamība. Tādējādi ekonomēsi līdzekļus, neiegādājoties liekas preces, kā arī savu laiku. Iepērkoties būtisks ir miers. Iesaku plānot šo procesu, lai steigas radītā haosā neapjuktu un mājās pārrodoties, ar izbrīnu nebūtu jāskatās, ko esi iegādājies,” gudras iepirkšanās ieteikumos dalās populārā māmiņa Terēze Aploka.

Arī Aiga Zviedre uzskata, ka iepirkšanās ir process, kas jāplāno un kam jāvelta laiks: “Būtiska nianse ir veltīt šopingam atbilstošu laiku, lai to var izdarīt bez steigas un būs vieglāk nepaķert ko lieku, kas nemaz nav vajadzīgs, bet lēnām izsvērt, aptaustīt un kārtīgi izvēlēties vēlamo lietu. Un labam garastāvoklim – pirms un pēc iepirkšanās labi paēst, lai ir spēks un nav lieki kreņķi – tas, cik esmu novērojusi, attiecas gan uz lieliem, gan maziem.”

Foto: publicitātes

TOP Komentāri

avatar