Aptauja: 73% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka influenceriem jāpielāgo saturs COVID-19 situācijai

Vairums Latvijas iedzīvotāju (73%) uzskata, ka COVID-19 izplatības laikā influenceriem komunicētais saturs būtu jāpielāgo atbilstoši valstī izsludinātās ārkārtējās situācijas noteikumiem un Veselības ministrijas rekomendācijām, liecina sabiedrisko attiecību aģentūras Golin Rīga un kompānijas Norstat Latvija organizētā aptauja.

Tikmēr 13 % aptaujāto pauduši, ka influenceriem komunicētā informācija nebūtu jāpakārto ārkārtas situācijas noteikumiem un vēstījumiem.

Aptaujas rezultāti arī rāda, ka influenceri ārkārtas situācijas laikā ir komunicējuši ar COVID-19 saistītu sociāli atbildīgu informāciju. Atbilstoši aptaujas rezultātiem trešdaļa (35 %) respondentu ir novērojuši, ka influenceri ārkārtējās situācijas laikā ir dalījušies ar sabiedrībai būtisku informāciju, to vidū 85 % influenceru kontos ir pamanījuši aicinājumu koronavīrusa izplatības laikā palikt mājās, 42 % ievērojuši informāciju par to, kā pareizi mazgāt rokas, un vairāk nekā puse (53 %) aptaujāto pamanījuši, ka influenceri dalījušies arī ar ieteikumiem, kā sportot mājas apstākļos. Vairums no šiem lietotājiem, kas influenceru kontos ievēroja šo ar COVID-19 izplatību un piesardzības pasākumiem saistīto informāciju, ir iedzīvotāji 15 – 29 gadu vecumā.

Aptauja apliecina, ka sociālie tīkli un influenceri ir populārs informācijas ieguves kanāls jaunāku iedzīvotāju vidū, un reizumis viņi šo avotu mēdz izmantot biežāk nekā tradicionālos medijus. Tāpēc, ja ir būtiski efektīvi komunicēt informāciju, kas attiecināma uz visām sabiedrības grupām vai mērķauditorija ir tieši jaunieši, influenceri ir efektīvs instruments, ar kura palīdzību šo auditorijas segmentu sasniegt,” komentē Golin Riga partneris Arnis Vērzemnieks.

Aptauja veikta tiešsaistē, šā gada aprīlī nointervējot 719 Latvijas iedzīvotāju 15 – 65 gadu vecumā.

Kā vēstīts, ir publiskots otrais Golin Accelerators of Relevance Influenceru indekss 2020, par Latvijas ietekmīgāko influenceri atzīstot blogeri Niklāvu Mičuli. Pilns valsts ietekmīgāko influenceru saraksts trijās kategorijās (atkarībā no sekotāju skaita) un deviņās jomās, kā arī detalizēts metodoloģijas apraksts pieejams www.influenceri.lv.

Foto: publicitātes

TOP Komentāri

avatar