Liepājas lidosta pieņemta ekspluatācijā

“Liepājas lidostas pirmsākumi meklējami 1940.gadā, kad šeit tika iekārtots kara lidlauks. Zīmīgi, ka šogad, lidlauka 75.gadskārtā, mēs pieņemam ekspluatācijā pavisam citu lidostu ­– modernu un atbilstošu visaugstākajām drošības un aviācijas prasībām. Paveiktie būvdarbi ir vieni no nozīmīgākajiem lidostas pastāvēšanas vēsturē, taču ne mazāk svarīgs ir vēl atlikušais pēdējais posms lidostas atdzimšanā – sertifikācija starptautiskiem lidojumiem un regulāro lidojumu atjaunošana, kas nenoliedzami sniegs pienesumu Liepājas un visa apkārtējā reģiona ekonomiskajā izaugsmē,” lidostas atklāšanā norādīja Liepājas pilsētas domes priekšsēdētājs Uldis Sesks.

Aktu par lidostas pieņemšanu ekspluatācijā svinīgajā pasākumā parakstīja Grobiņas novada arhitekts Uģis Kaugurs, būvinspektors Normunds Reinholcs, CBF SIA „Binders” valdes loceklis Normunds Luste, SIA „Aviasabiedrība „Liepāja”” valdes loceklis Agris Sprūde, būvuzraugs Mārtiņš Jākobsons un autoruzraugs Kristaps Kauliņš.

Pasākumā piedalījās arī AS “RAF-Avia” atbildīgais vadītājs Anatolijs Jerumanis, kurš norādīja, ka aviokompānijā tiek apsvērta iespēja uzsākt regulāros pasažieru pārvadājumus arī no Liepājas lidostas. Šobrīd kompānija nodarbojas ar kravu aviopārvadājumiem Eiropā, bet kompānijas plānos ir piedāvāt arī pasažieru aviopārvadājumus, kam šobrīd ir uzsākts sertifikācijas process. Kā atzina A. Jerumanis, iespējams, jau pavasarī varētu uzsākt pasažieru aviopārvadājumus, bet pirms lēmuma pieņemšanas vēl tiks veikti ekonomiskie aprēķini.

Nepilna gada laikā Liepājas Starptautiskajā lidostā paveikts ievērojams darbu apjoms, lai tuvotos regulāru lidojumu atjaunošanai. Visā lidlauka teritorijā veikti apjomīgi meliorācijas darbi un ierīkota drenāžas sistēma. Grunts darbi veikti lidjoslas zonā apmēram 30 hektāru platībā – noņemta augu zeme, izbūvēts uzbērums un apzaļumota platība. Rekonstrukcijas ietvaros veikta lidostas skrejceļa virskārtas renovācija vairāk nekā 80 000 m2 platībā. Veikta izlīdzinošā frēzēšana un divās kārtās ieklāts asfaltbetona segums, lai nodrošinātu maksimālu izturību un  ilgmūžību, tā  sastāvā izmantots modificētais bitumens. Atjaunoti visi lidlauka horizontālie marķējumi vairāk nekā 7000 m2 platībā. Rekonstruēts manevrēšanas ceļš apmēram 4000 m2 platībā – nofrēzēts vecais segums un ieklāta asfaltbetona virskārta. Atbilstoši projektam, manevrēšanas ceļam izbūvēts paplatinājums. Pēc rekonstrukcijas tas sasniedz 18 m platumu, lai lidlaukā varētu apkalpot C klases gaisa kuģus. Vairāk nekā 15 000 m2 apjomā veikta lidmašīnu perona rekonstrukcija, izbūvētas trīs C klases gaisa kuģu stāvvietas. Virsmu atjaunošanai lidlaukā pavisam kopā ieklātas vairāk nekā 20 000 t asfaltbetona. Uzstādītas iekārtas virsmas ūdeņu novadīšanai, kā arī attīrīšanai no naftas produktiem un ķīmiskajām vielām. Atbilstoši projekta nosacījumiem rekonstruēta uguņu sistēma, izveidojot jaunu augstas intensitātes tuvošanās uguņu sistēmu, kas atbilst Starptautiskās Civilās aviācijas organizācijas standartiem. Atjaunotās uguņu sistēmas parametrus pārbaudīja un testēja Zviedrijas kompānijas “SAAB” speciālisti, kuri šim nolūkam izmantoja ar speciālām mērierīcēm aprīkotu lidaparātu.

Būvnieks garantē darba, materiālu un iekārtu kvalitāti piecus gadus pēc objekta nodošanas ekspluatācijā un nepieciešamības gadījumā ir gatavs novērst garantijas laikā radušos defektus.

Lai lidostu varētu sertificēt atbilstoši jaunajam Eiropas Savienības lidlauku regulējumam, patlaban tiek gaidīts, kad Polijas uzņēmums „WAWRZASZEK ISS” Liepājas lidostas vajadzībām izgatavos un piegādās divas aviācijas glābšanas un ugunsdzēšanas specializētās automašīnas. Paredzēts, ka abas automašīnas līdz Liepājas lidostai nonāks jau šī gada beigās.

Tāda veida šī ražotāja specializētās lidlauku ugunsdzēšanas automašīnas būs pirmās Baltijas valstīs. Savukārt pasaulē ražotāja „WAWRZASZEK ISS” automašīnas izmanto specializētie glābšanas dienesti vairāk nekā 60 valstīs, lielākoties Centrāleiropā un Skandināvijas valstīs.

Foto: publicitātes

TOP Komentāri

avatar