Pētījums: 36% Latvijas iedzīvotāju pēc Zolitūdes traģēdijas “Maxima” apmeklē retāk

Solid Data veiktā   pētījuma rezultāti liecina, ka 47% Lietuvā aptaujāto respondentu uzskata, ka Zolitūdes traģēdija tiek izmeklēta atbilstoši, tiesiski un godīgi. Savukārt Latvijā  tā uzskata tikai 29% aptaujāto iedzīvotāju.

No visiem aptaujātajiem Latvijas iedzīvotājiem 26%  „Maxima” zīmols asociējas ar Zolitūdes traģēdiju, tomēr Lietuvā tie ir tikai 4%. Salīdzinot Latvijas un Lietuvas respondentu atbildes var secināt, ka abās kaimiņvalstīs tirdzniecības veikala „Maxima” reputācija saistībā ar traģēdiju ir būtiski cietusi. Piemēram, atbildot uz interneta aptaujas jautājumu par veikala „Maxima” apmeklēšanas biežumu, 36% Latvijas iedzīvotāj atbildēja, ka pēc traģēdijas veikalus apmeklē retāk, savukārt Lietuvā “Maxima” retāk apmeklē 27% respondenti.

Aptaujas dati liecina, ka nav vienprātība starp Latvijas un Lietuvas iedzīvotāju uzskatiem par notikušo traģēdiju. Tā 9% Latvijas iedzīvotāji atzīst, ka „Maxima” veikalus vairs neapmeklē vispār, taču Lietuvā šis skaits ir trīs reizes mazāks, tikai 3%. Taujāti, vai uzskata veikalu „Maxima” par godīgu uzņēmēju, 20% Latvijas iedzīvotāji atzina, ka veikals ir godīgs uzņēmējs, Lietuvā  „Maxima” par godīgu uzskata 36% iedzīvotāji. Savukārt, 44% aptaujāto Lietuvas iedzīvotāju uzskata, ka „Maxima” kā uzņēmējs ir uzticams, Latvijā šis skaitlis ir gandrīz uz pusi mazāks, tikai 23% iedzīvotāju „Maximu” vērtē kā uzticamu.

Vairums Latvijā aptaujāto uzskata, ka nelaimē ir vainojami atbildīgie par konstrukcijām un arhitektūru, kā arī uzņēmumi, kas veica ēkas būvniecības darbus. Lietuvas iedzīvotāji uzskata līdzīgi, 66% atbildēja, ka nelaimē ir vainojami uzņēmumi, kas veica ēkas būvniecības darbus.

“Solid Data” interneta aptauju par tirdzniecības uzņēmuma „Maxima” reputāciju veica 2014. gada martā, aptaujājot  1000 respondentus katrā valstī vecumā no 18 līdz 69 gadiem. 

 

7guru.lv ir specializētais mārketinga un sabiedrisko attiecību vortāls Latvijā. 

TOP Komentāri

avatar