Senioru zvanu centrs – iespēja senioriem nejusties vientuļiem arī sociālās distancēšanās laikā

Laikā, kad spēkā stājusies virkne ierobežojošu pasākumu ar mērķi samazināt pieaugošo slimības Covid-19 izplatību, ieviestie sociālās distancēšanās drošības pasākumi būtiski ietekmē līdzšinējās saskarsmes veidus un savstarpējo komunikāciju.

Fiziskās distancēšanās un epidemioloģiskās drošības pasākumi skar ikvienu, tomēr daļai sabiedrības šīs pārmaiņas var sagādāt lielākas grūtības. Psihoemocionālās veselības pasliktināšanās, tai skaitā trauksmes sajūta, neziņa vai bailes šajā laikā var pastiprināties īpaši senioru vidū. Tas saistāms ar to, ka tieši seniori ir sabiedrības daļa, kuru dažādu veselības problēmu dēļ slimība Covid-19 var skart vissmagāk, gan arī esošie drošības pasākumi rada lielāko sociālās izolētības risku, kas īpaši smagi var skart tieši vientuļos seniorus.

Rīgas domes Labklājības departaments atgādina, ka Rīgā arī ārkārtas situācijas laikā nemainīgā režīmā turpina darboties Senioru zvanu centrs. Uz numuriem 20224913, 25643438 un 29438355 seniori laipni aicināti zvanīt katru darba dienu no plkst.10.00 līdz 14.00.

Uz telefona zvaniem atbild brīvprātīgie, kuri ikdienā sniedz ne vien praktisku informāciju par Rīgas pašvaldības iestāžu darbalaikiem vai šo iestāžu tālruņa numuriem, bet nereti ar savu pretimnākošo sirsnību ir būtisks emocionāls atbalsts brīžos, kad senioram nav neviena ar ko parunāt. Turklāt, lai senioriem nenāktos zvanam tērēt savus līdzekļus, viņiem tiks piedāvāta iespēja atzvanīt.

Ņemot vērā esošās situācijas radīto risku sociālajai atsvešinātībai īpaši senioru vidū, Rīgas domes Labklājības departaments aicina dalīties ar informāciju par Senioru zvanu centru un būt atsaucīgiem īpaši gadījumos, ja savā redzeslokā ir zināms kāds, kam šī informācija varētu būt ļoti noderīga un palīdzēt emocionāli grūtā brīdī.

Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļa

Foto: ilustratīvs

TOP Komentāri

avatar