Modes festivāls “Riga Fashion Mood” prezentē latviešu modes kontrastus

Vakara gaitā uz modes skates mēles modeles defilēja visdažādākajos tērpos – sākot no krekliņiem ar asprātīgiem uzrakstiem līdz pat greznām kleitām. Izvēlēto dizaineru daudzpusība un oriģinalitāte neatstāja vienaldzīgu nevienu “Riga Fashion Mood” skatītāju. Modes mīļotāji varēja baudīt zīmolu “Alexander Pavlov”, “Cinnamons Atelier”, “Taste by Sonita Pāvuliņa” un dizaineres Natālijas Jansones radīto tērpu eleganci, dizaineru Baibas Ladigas, Arta Štamgūta un Reiņa Ratnieka neordināro domu lidojumu, zīmolu “I’M Your Shirt” un “More Salt” stilīgo funkcionalitāti, dizaineres Keitas un zīmola “NINA” rotaļāšanos ar sievišķības konceptu,  kā arī bērnu apģērbu zīmolus “Hebe” un “Leny Tomy Factory”, kuru mazie modeļi gods godam iznesa zīmolu radītos ikdienas un svētku tērpus, izraisot sajūsmu skatītājos.

Zīmolam “I’M Your Shirt” šajā “Riga Fashion Mood” bija debijas modes skate. Stāsta zīmola dizainere Indra Miklāva: “Šis “Rīga Fashion Mood” ir ļoti īpašs, jo tā bija pirmā mūsu zīmola publiskā modes skate. Skatē es parādīju arī jaunā apakšzīmola “I’M Your Bag” pirmos 3 modeļus. Tā bija pirmā šo somu prezentācija. Sanāca tā, ka tieši šajā brīdī es esmu gatava parādīt veselu “I”M Your Shirt” kolekciju, tāpēc ar prieku izmantoju iespēju piedalīties “Riga Fashion Mood”.”

“Riga Fashion Mood” atzinīgi novērtēja gan klātienes skatītāji, gan tie, kuri modes skates baudīja ar Lattelecom Interaktīvās TV vai interneta tiešraides starpniecību. Modes cienītājus izklaidēja vakara vadītājs Rihards Lepers un atraktīvā džeza grupa “Bunch of Gentlemen”. Ventspilnieki un pilsētas viesi ļāvās iedvesmai un uz mēles redzēto iegādājās pop-up konceptveikalā “Taste Latvia”, kas bija atvērts turpat, “Jūras vārtos”.

“Godam esam pavadījuši jau devīto “Riga Fashion Mood”,” stāsta Latvijas Modes palātas vadītāja, “Riga Fashion Mood” organizatore Dita Danosa. “Izpārdotā zāle un daudzie tūkstoši interneta skatītāju liecina par to, ka cilvēkiem ir būtiski redzēt un baudīt modi, tāpēc tai ir jābūt pieejamai. Šoreiz modes un dizaina nozīmību vēl vairāk izcēla izstāde “Latvijas dizains Latvijai”. Domāju, ka ikvienam izstādes apmeklētājam un modes festivāla skatītājam ir kāds personisks stāsts par saikni ar latviešu modi un dizainu. Mūsu mērķis ir šo saikni nostiprināt un vairot,” stāsta Dita.

Pasākuma apmeklētāji varēja baudīt arī izstādi “Latvijas dizains Latvijai”. Atgādināsim, ka tajā bija redzamas divas ekspozīcijas. Pirmajā konceptuālajā virzienā bija apskatāmas fotogrāfijas ar sabiedrībā cienītām un atpazīstamām sievietēm, kuras tērpjas Latvijas modes dizaina tērpos. Izstādīto fotogrāfiju papildināja katras sievietes personisks stāsts par Latvijas modi un kādu ar to saistītu notikumu. Izstādes otrā ekspozīcija bija veltīta Latvijas dizaina zīmoliem, izceļot mājas lietas un aksesuārus. Izstāde “Latvijas dizains Latvijai” vēstīja to, cik dažādi un personiski caur dizainu un modi ir iespējams izpausties gan lietu radītājiem, gan to valkātājiem un lietotājiem.

Piektdien, dienu pirms “Riga Fashion Mood” norisinājās izstādes “Latvijas dizains Latvijai” svinīgā atklāšana. Pasākuma viesiem bija iespēja ne vien klātienē dzirdēt dažu izstādē redzamo dāmu stāstus, bet arī iepazīties ar zīmola “Cinnamons Atelier” parfīmu kolekciju. 

Šis bija īpašs modes festivāls, jo tajā savas kolekcijas prezentēja gan pieredzējuši, vairākkārtēji “Riga Fashion Mood” dalībnieki, gan arī jauni un iepriekš vien nedaudz sevi prezentējuši zīmoli. Kā ierasts, ar šo modes festivālu latviešu dizaineru radītais tika prezentēts plašai sabiedrībai, jo pasākums bija pieejams ikvienam modes mīļotājam, iegādājoties biļeti un apmeklējot to klātienē vai arī modes skates baudot ar interneta un Lattelecom Interaktīvās TV starpniecību. Šo iespēju ar prieku izmantoja vairāki tūkstoši cilvēku.

Latvijas Modes palāta

Foto: Uldis Vilks, Artūrs Kondrāts, Jānis Brauns

TOP Komentāri

avatar