Rimi veikalos pērn četrkārt audzis pieprasījums pēc nocenotās pārtikas

Aizvadītajā gadā Rimi veikalos visā Latvijā pārdoti vairāk nekā 2000 tonnu pārtikas produktu ar pēdējās dienas derīguma termiņu, palīdzot pircējiem samazināt ikdienas tēriņus un izdarīt atbildīgas izvēles. Gada laikā pieprasījums pēc šiem produktiem palielinājies četras reizes, un šobrīd gandrīz puse jeb 49% aptaujāto iedzīvotāju* norāda, ka iegādājas preces ar pēdējo dienu termiņu.

Kā liecina Rimi Latvia veiktā aptauja, pārtikas iegāde ir galvenā ikdienas tēriņu pozīcija, kurā iedzīvotāji aktīvi cenšas samazināt savus izdevumus. Salīdzinot ar 2022. gadu, ceturtdaļa aptaujāto Baltijas valstu iedzīvotāju pārtikas produktus ar pēdējo dienu derīguma termiņu pērn izvēlējušies biežāk. Visaktīvāk to dara mūsu ziemeļu kaimiņi: 63% igauņu norāda, ka mēdz iegādāties preces ar pēdējo dienu termiņu. Tikmēr Latvijā šādu pieeju ikdienā piekopj 49%, bet Lietuvā – 44% iedzīvotāju.

“Pērn pieprasījums pēc pārtikas precēm ar pēdējo dienu termiņu ik mēnesi stabili auga, veicinot arī piedāvājuma paplašināšanu mūsu veikalos. Tas ir loģisks solis, jo pircēji izdara gudrākas izvēles, ietaupot līdzekļus un arī īstenojot ilgtspējīgu pieeju savu maltīšu pagatavošanā. Tādējādi kopā veicinām atbildīgu paradumu veidošanos un izvairāmies no tūkstošiem tonnu pārtikas atkritumu radīšanas. Piemēram, salīdzinot ar 2023. gada janvāri, decembrī pieprasījums pēc nocenotās Rimi gatavotās produkcijas palielinājies sešas reizes, piena produkti pirkti piecas reizes vairāk, tāpat arī pieprasījums pēc maizes ir trīskāršojies. Salīdzinājumam – ja Latvijā aizvadītā gada janvārī pārdevām 58 tonnas pārtikas preču ar pēdējo dienu termiņu, tad decembrī to apjoms sasniedza jau vairāk nekā 235 tonnas,“ stāsta Rimi Latvia sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Bite.

2023. gada laikā pircēji Rimi veikalos visā Latvijā iegādājušies vairāk nekā 2000 tonnu pārtikas produktu ar pēdējo dienu termiņu. Visaktīvāk šādi iepirkušies Rīgas, Liepājas, Daugavpils, Jelgavas, Ventspils un citu lielo pilsētu iedzīvotāji.

Latvijā Rimi pircēji visbiežāk iegādājušies maizi, svaigo gaļu, Rimi gatavoto produkciju, svaigu gaļu, piena produktus un gaļas izstrādājumus ar pēdējo dienu termiņu, ietaupot pat 50% no produktu ikdienas cenas. Kopumā Baltijas valstu iedzīvotāju iecienītākie nocenotie produkti ir līdzīgi; Igaunijā pirktāko nocenoto produktu klāstā ar pēdējo dienu termiņu ir arī dārzeņi, savukārt Lietuvā – augļi un ogas.

Lai palīdzētu pircējiem izdarīt izdevīgākas izvēles un veicinātu atbildīgu pārtikas patēriņu, kopš 2022. gada rudens Rimi piedāvā iespēju iegādāties produktus ar pēdējo dienu termiņu, kas marķēti ar oranžām uzlīmēm. Atkarībā no veikala formāta Rimi veikalos katru dienu pieejamas desmitiem vai simtiem pārtikas preču ar pēdējo dienu termiņu. Šo produktu apjoms ir ierobežots, tāpēc ir iespējamas situācijas, kad tie tiek ātri izpirkti. Informācija par to, kādi produkti ar pēdējās dienas termiņu pieejami tuvākajā veikalā, pieejama Rimi mobilās lietotnes sadaļā “Produkti ar pēdējo dienu termiņu”.

* Rimi Baltic un Norstat Latvija 2024. gada janvārī veiktā aptauja par Baltijas iedzīvotāju ikdienas tēriņiem un taupīšanas paradumiem. Respondentu skaits: 3011 Latvijas, Lietuvas un Igaunijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Attēls: publicitātes

1

TOP Komentāri

avatar
1 Komentāra topiki
0 Raksta atbildes
0 Sekotāji
 
Vislielākā reakcija
Karstākais komentāru topiks
1 Komentāru autori
Veronica Nesenie komentāru autori
jaunākie vecākie vispopulārākie
Veronica
Viesis
Veronica

Zovem se Veronika i nisam mogla vjerovati kako sam dobila kredit od 20000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu da takve kreditne tvrtke još uvijek postoje na ovim prevarama posvuda, savjetovali su me i savjetovat ću svima koji trebaju kredit da ih koriste kako bi izašli iz financijskih poteškoća, možete ih kontaktirati putem e-pošte ( davidsonalbertloan@gmail.com) Brzo kontaktirajte (davidsonalbertloan@gmail.com) danas i dobijte svoj zajam od njih po stopi od 3%. Obavezno kontaktirajte DAVIDSON ALBERT LOAN COMPANY.