Diskusija: metaverss ir nākamais digitālās transformācijas vilnis

Lai gan mūsdienās metaversa risinājumi var likties futūriski vai nišas produkti, piemēram, izklaides jomā, tomēr šīs jomas attīstība ir spēcīgs signāls uzņēmumiem jau šobrīd apsvērt un sākt strādāt pie nākotnes stratēģijām. Metaverss ir nākamais digitālās transformācijas vilnis, kas noteiks to, kā internetu izmantosim nākotnē. Vienlaikus lielāks akcents uz digitālo vidi aktualizē nepieciešamo digitālo prasmju jautājumu.

Tā secināts inovācijas kustības VEFRESH un informācijas tehnoloģiju (IT) uzņēmuma Accenture rīkotajā Atvērto inovāciju diskusijā “Pirmie soļi metaversā”. Pasaulē šobrīd ir aptuveni 400 milj. metaversa lietotāju (t.sk. 230 milj. platformā Roblox). Lielākā daļa no lietotājiem ir pusaudži un jaunieši, tāpēc tehnoloģiju sniegtās iespējas ir jāizmanto atbildīgi. Pēc pieciem vai desmit gadiem jaunieši iekļausies darba tirgū, kas radīs jaunus izaicinājumus ne tikai darba devējiem, bet biznesa vidē kopumā, jo sabiedrība aizvien biežāk vēlēsies izmantot jaunākās tehnoloģiju sniegtās iespējas. Šobrīd metaversa iespējas tiek pētītas biznesa vidē, lai saprastu, vai metaverss var palīdzēt uzņēmumiem uzlabot pārdošanas rādītājus, skaidroja Kaspars Auzarējs-Auzers, kas šobrīd vada pasaulē lielākās digitālās aģentūras Accenture Song nodaļu Baltijā un attīsta Latvijā lielāko UX, mobile un web izstrādes grupu. Vienlaikus viņš atzīmēja, ka paplašinātās realitātes iespējas jau šobrīd tiek izmantotas izglītības sektorā.  

Interesantu projektu mentālās veselības un jaunāko tehnoloģiju jomā, lai uzlabotu jauniešu labsajūtu, īsteno Pusaudžu un jauniešu psihoterapijas centrs sadarbībā ar IT uzņēmumu TietoEVRY. Pilotprojekta ietvaros pusaudžiem un jauniešiem tiek nodrošināti psihoterapijas un psihodiagnostikas seansi, izmantojot trīsdimensionālās vides sniegtās iespējas, lai palīdzētu pusaudžiem un jauniešiem pilnveidot svarīgas emociju kontroles prasmes, stāstīja Pusaudžu un jauniešu psihoterapijas centra vadītājs un TietoEVRY Virtuālās terapijas laboratorijas līdzautors Nils Sakss Konstantinovs.

Metaversa ierīču skaits ir mērāms miljonos, bet negatīvie efekti ir salīdzinoši ļoti nelieli. Pirmkārt, šobrīd metaverss vēl nav tik attīstīts, tāpat dažādu platformu izstrādātāji pastiprināti pieskata, lai darbības šajā vidē tiktu veiktas atbilstoši regulējumiem. Otrkārt, šobrīd metaversa tehniskās nepilnības, kā briļļu smagums, strādā kā ieguvums, jo attur cilvēkus no nemitīgas lietošanas un nošķiršanās no reālās vides, diskusijas laikā uzskaitīja eksperti.

Viņi bija vienisprātis, ka šobrīd tirgus vēl nav pielāgojies, lai pilnvērtīgi varētu izmantot metaversa iespējas, jo joma vēl attīstās, ieguldījumu apmērs palielinās un uzņēmumiem nav iekšējie resursi, ko novirzīt attiecīgo risinājumu izveidei. “Tomēr statistika un pētījumi rāda, ka šī situācija drīz mainīsies un sabiedrībai, kā arī uzņēmumiem būs iespēja radīt savas metaversa vides,” uzsvēra SynergyXR mārketinga un pārdošanas vadītājs Klāvs Ķerpulis. Sākotnēji ir jāsasniedz vismaz 18-20% agrīno lietotāju slieksnis, piebilda Httpool meta vadītājs Latvijā Ričards Roziņš.

Pasākums pulcēja vairāk nekā 150 dalībniekus no dažādām nozarēm. Tā laikā bija iespēja ne tikai plašāk uzzināt par metaversa iespējām, bet arī praktiski tās izmēģināt. Lai izmēģinātu metaverss pieredzi, eksperti iesaka sākt ar vienkāršām darbībām, piemēram, izmēģināt trenažiera zāļu lietotnes vai spēles, filmas, koncertus metaversa vidē, lai novērtētu savu interesi un gatavību iegādāties nepieciešamās ierīces.

Pasākuma ieraksts ir pieejams Facebook: https://fb.me/e/2fRkaETk9 

“Pirmie soļi metaversā” ir jau septītā Accenture Baltijā un inovāciju kustības VEFRESH organizētā “Open Innovation Meetup” diskusija. “Open Innovation Meetup” ir pasākumu sērijas, kurās dažādu nozaru pārstāvji tiek aicināti dalīties savā pieredzē inovāciju veidošanas procesā, sākot no ideju izstrādes līdz  risinājumu testēšanai un ieviešanai. Pasākumos notiek atvērta viedokļu apmaiņa un savos pieredzes stāstos līdz šim dalījušies pilsētvides veidotāji, arhitekti, jaunuzņēmumu dibinātāji, dizaineri, inovāciju vadītāji, reklāmas speciālisti, pašvaldību darbinieki,  programmētāji, bioētikas pētnieki, juristi utt. 

Pasākumu atbalsta Tietoevry, Catchbox, Kokmuižas alus, GARDU MUTI, Rocket Bean, AOK Pica. Pasākuma informatīvais atbalstītājs ‘Delfi’.

VEFRESH ir atvērto inovāciju kustība, kuras aizsācēji ir Accenture, Latvijas Mobilais telefons un VEF Kultūras pils. VEFRESH atbalstītāji ir Elektronikas  un datorzinātņu institūts, IT Izglītības fonds, biedrība aktīvi sadarbojas arī ar Rīgas pilsētas pašvaldību un Ekonomikas ministriju.

Attēls: publicitātes

TOP Komentāri

avatar