Trešā daļa Latvijas sieviešu jaunu apģērbu iegādājas katru sezonu
Tikai 1% no aptaujātajām atzīmējušas, ka jaunu apģērbu pērk katru nedēļu. Katra piektā aptaujātā jeb 20% atzīst, ka apģērbu iegādājas vidēji reizi pusgadā.
Biežāka garderobes papildināšana raksturīga gados jaunākām respondentēm, kurām 15-29 gadu vecumā parādās pirmie patstāvīgie vai stabilie ienākumi, kurus pārsvarā var atļauties tērēt savām vajadzībām. Vecumam pieaugot, apģērba iegādes intensitāte samazinās, taču vienlaikus pieaug summas, kuras sievietes par apģērbu tērē vienā iegādes reizē. Ja jaunākajā vecuma grupā summu virs 50 EUR vienā reizē atvēl 9% jauniešu, tad vecuma grupā 30-39 gadi šādu sieviešu īpatsvars sasniedz jau 38%. Sakarības ir vērojamas arī attiecībā uz aptaujāto sieviešu ienākumiem un apģērba iegādes paradumiem – jo augstāki ienākumi, jo retākas iepirkšanās reizes un lielākas vienā iepirkšanās reizē iztērētās summas.
“Likumsakarīgi, ka līdz ar pirktspējas palielināšanos pircēji, īpaši sievietes, lielāku uzmanību pievērš ne tikai apģērba cenai, bet arī tā kvalitātei un zīmolam. Lai gan kvalitatīvāka apģērba iegāde varētu nozīmēt, ka tas jāmaina retāk, novērojam, ka mūsu pircēji izvēlas arī paplašināt savu garderobi jauno kolekciju laikā, biežāk veicot sezonālos pirkumus,” norāda Gunārs Vizulis, Elkor valdes loceklis.
Apmēram piektā daļa aptaujāto apģērba iegādei mēnesī tērē vairāk nekā 50 EUR. 34% jeb katra trešā no aptaujātajām sievietēm apģērba iegādei vidēji mēnesī veltījušas summu robežās no EUR 20 līdz EUR 50. Gandrīz tik pat (35%) aptaujāto atzīst, ka drēbēm mēnesī neizdod vairāk par EUR 20. Lielāko summu mēnesī par apģērbu izdod sievietes vecumā no 20-29 gadiem – 16%, iegādājoties jaunas drēbes par vismaz EUR 50 mēnesī.
“Ir pagājuši trīs mēneši kopš eiro valūtas ieviešanas un kopumā varam novērot, ka pirktspēja nav mazinājusies. Salīdzinot ar 2012.gada martu, kad Elkor veica līdzīgu aptauju, rezultāti nav būtiski mainījušies – ne apģērba iegādes biežuma ziņā, ne summās, ko sievietes tērē apģērba iegādei. Prognozējam, ka šogad turpinās pieaugt summas, ko iedzīvotāji atvēl apģērba iegādei, un jaunas drēbes tiks iegādātas biežāk. Jau šī gada pirmajos mēnešos kopējais veikalu apgrozījums apģērbu segmentā pieaudzis par vairāk kā 60%,” norāda Gunārs Vizulis, Elkor valdes loceklis.
Foto: sieviesuklubs.lv
TOP Komentāri