Pētījums: 58% iedzīvotāju ziņas vairs neskatās TV ekrānā, jo tās izlasa internetā

Vairāk nekā puse (63%) Latvijas iedzīvotāju atzīst, ka televīzijas un video saturu skatās pārdomātāk un tikai 2% procentiem tas kalpo kā fona troksnis, lai mājās nevaldītu klusums, liecina mobilo sakaru operatora “Tele2” veiktais TV un video satura patēriņa pētījums. To apstiprina arī fakts, ka 61% iedzīvotāju dažādus šovus, filmas un TV raidījumus izvēlas skatīties ierakstā, kad ir brīvāks laiks.

Interesanti, ka tikai 45% aptaujāto skatās klasisko TV, lai sekotu līdzi aktuālo notikumu tiešraidēm. Turklāt 58% atzīst, ka neskatās vairs ziņas TV ekrānā, jo tās izlasa internetā. Jaunākās paaudzes vidū (16- 34 gadi) šis īpatsvars vēl izteiktāks – tā rīkojas 72%.

“TV un video satura patēriņš Latvijā ir salīdzinoši augsts, jo to ik dienu patērē aptuveni 70% iedzīvotāju. Taču pētījums apliecina, ka skatīšanās paradumi mainās, it īpaši jaunākās paaudzes vidū. Viņiem arvien būtiskāk ir pašiem izvēlēties skatīšanās laiku un sev interesējošo saturu, un tas nosaka to, ka tradicionālā televizora vietā arvien biežāk priekšroka tiek dota video satura vērošanai viedtelefonā vai datorā. Tikai 19% jaunieši vecumā no 16 līdz 34 gadiem video saturu patērē, skatoties to televizorā,” saka “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts. “Vienlaikus ir jāatzīst, ka klasiskās jeb lineārās televīzijas un cita veida video satura skatīšanās robežas ir izplūdušas, turklāt mēs kopumā nevaram runāt par kādas platformas dominanci. Cilvēki aktīvi izmanto visas tehnoloģiju piedāvātās iespējas, patērējot sev interesējošo video saturu vietā un laikā, kad tas ir ērti vai nepieciešams. Ne velti pētījuma dati rāda, ka viena no populārākajām video satura patērēšanas vietām ir sabiedriskais transports.”

Visvairāk video saturs tiek patērēts “klasiskajos” jeb lineārajos TV kanālos (71%), kam seko sociālie tīkli (61%) un tā dēvētās VOD (video on demand) platformas (29%) jeb platformas, kur skatītāji var vērot  video saturu jebkurā vietā un laikā, skatoties to dažādās ierīcēs. Interesanti, ka jauniešu vidū (16 līdz 34 gadi) situācija ir krasi atšķirīga – viņi lielākoties video saturu patērē sociālajos tīklos (83%), kam seko VOD (55%) un klasiskie TV kanāli (51%).

Lai noskaidrotu Latvijas iedzīvotāju TV un video skatīšanās paradumus, mobilo sakaru operators “Tele2” veica pētījumu sadarbībā ar “BERG Research” šī gada oktobrī, un tajā piedalījās 509 respondenti.

Foto: ilustratīvs (pexels.com)

Infografika: publicitātes

TOP Komentāri

avatar