Četri ērti darba formāti radošiem prātiem

Katra diena kā jauns izaicinājums – šāda darba dzīve ir pazīstama vairumam radošo profesiju pārstāvju. Nekad iepriekš nezini, kādus uzdevumus nāksies risināt un pie kādiem spilgtiem atradumiem tas novedīs, jo cilvēka izdomai nav robežu. Bet kur vislabāk ieguldīt savu radošo enerģiju?

Radošās aģentūras

Daudziem radošiem prātiem šī ir izvēle numur viens. Saskaņā ar IBISWorld datiem visā pasaulē reklāmas aģentūrās vien strādā 2 miljoni profesionāļu. Darbs aģentūrā prasa daudz enerģijas, spožu ideju, ātru tempu un kārtīgu nervu spriedzi, taču daudz arī piedāvā – dinamisku vidi, daudzveidīgus klientus, katru dienu jaunus izaicinājumus, kolorītus kolēģus. Strādājot aģentūrās, par garlaicību noteikti nebūs jāsūdzas, turklāt tā ir plaukstoša industrija – pēdējo piecu gadu laikā gan nodarbināto skaits, gan ieņēmumu apjoms un arī atalgojums ir tikai palielinājies.

No otras puses, pamatīgais temps aģentūrā nozīmē arī riskus – pārāk daudz klientu, pārāk daudz darba stundu, par maz laika, ko veltīt vienam projektam, tāpēc pastāv risks kļūt paviršam.

Pats sev saimnieks

Pasaules ekonomikas forums šī gada februārī veica aptauju, kurā vairāk nekā puse (61%) aptaujāto atzinuši, ka neuzsāktu darba attiecības, kas traucē profesionālās un privātās dzīves līdzsvaram, un 48% pamestu darbu, ja tas traucētu baudīt dzīvi. Viens no veidiem, kā no šāda apdraudējuma izvairīties, ir kļūt pašam par sava laika saimnieku.

Brīvmākslinieka statuss, protams, ir saistīts ar zināmiem izaicinājumiem, piemēram, nevienmērīgiem vai neprognozējamiem ienākumiem, taču vienlaikus sniedz daudz vairāk pozitīvi vērtējamu ieguvumu. Pašam plānojot savu laiku, ir iespējams strādāt tajās diennakts stundās, kad darbs visraitāk it no rokas, sadarboties ar tiem, ar kuriem esi uz viena radoša viļņa, veidot dažādas komandas dažādiem projektiem, strādāt tik daudz, cik pašam gribas, strādāt vairāk un nopelnīt vairāk vai arī vairāk atpūsties, veiksmīgāk sabalansēt darba un privāto dzīvi. 

Korporatīvā vide

Radošās aģentūras nav vienīgā iespēja, jo arī korporatīvajā vidē netrūkst iestāžu un uzņēmumu, kas labprāt algo radošo profesiju pārstāvjus – piemēram, grafiskos dizainerus, tekstu autorus u. c. – dažādu darbu veikšanai t. s. “in-house” formātā jeb radošo uzdevumu pildīšanai, nepiesaistot papildspēkus no ārpuses. Izvēloties šādu darbības veidu, galvenā priekšrocība ir stabilitāte: visu savu laiku, enerģiju un radošumu var veltīt vienam klientam – savai darbavietai. Tas nebūt nenozīmē, ka darba būs mazāk, taču fokuss būs spēcīgāks, temps – lēnāks nekā aģentūrā, un katram uzdevumam varēs veltīt vairāk laika. “Izkožot” uzņēmuma vai iestādes vēstījumus līdz kaulam, var nodrošināt trāpīgāku, pārliecinošāku sniegumu, nekā to spēj aģentūra, kas mēģina nolasīt klienta domas. Un, protams, vienmēr ir iespējams piesaistīt papildspēkus no malas.

Digitālā aģentūra korporatīvā vidē

Neparasts risinājums – neatkarīga, radoša sala lielākā korporācijā, kurā darbinieks var gūt radošus izaicinājumus un vienlaikus stabilitāti. Šādi centri darbojas kā iekšēja aģentūra, kas sniedz ekskluzīvus pakalpojumus korporatīvajām struktūrām, pamatojoties uz sadarbību un uzticēšanās pilnu partnerību. Viens šāds piemērs ir The Global Digital Hub, starptautiskā biotehnoloģiju uzņēmuma “Roche” radošā grupa ar gandrīz 150 digitālajiem ekspertiem visā pasaulē: no Rīgas līdz Budapeštai, Kualalumpurai Malaizijā un Sanhosē Kostarikā. Šie radošie profesionāļi virtuālā sadarbībā īsteno “Roche” globālās digitālās kampaņas sociālajos medijos, nodrošina radošo dizainu, mājaslapu pārvaldību, mārketinga automatizāciju, pārdošanas paplašināšanu, apkalpo komerciālās platformas un sniedz citus būtiskus digitālos pakalpojumus. Nesen atklāts satelītbirojs Rīgā, kur mārketinga eksperti, digitālo kampaņu koordinatori, grafiskie dizaineri un medicīnas tekstu autori strādā pie nozīmīgākajām starptautiskajām “Roche” radošajām kampaņām.

“Mūsu misija ir uzlabot “Roche” globālo klātbūtni digitālajā mārketingā, iepludinot tajā efektivitāti un inovācijas. Šis ir aizraujošs ceļojums, kurā pret mums attiecas kā pret uzticamiem partneriem un pastāvīgi iedvesmo mūs izmantot mūsu radošumu, kas sniedz uzņēmumam taustāmu biznesa ietekmi,” stāsta “Roche Services & Solutions” globālā digitālā centra vadītāja Agnese Makranci (Ágnes Makranczi).

Lai kādu darba formātu arī izvēlētos, viena no mūsdienu priekšrocībām ir attālināts darbs – mājās, kopstrādes telpā vai starptautiskā uzņēmumā. Mūsdienu digitalizācija paver iespēju strādāt jebkur pasaulē – gan tiešā, gan pārnestā nozīmē. Iespēja strādāt attālināti ir paradums, ko daudzos uzņēmumos uz palikšanu ieviesa Covid-19 pandēmija. Attālināts darbs ļauj izvēlēties jebkuru uzņēmumu jebkur pasaulē, kas iepriekš nebija iespējams, un strādāt, neizejot no savām mājām vai omulīgas koprades telpas vietējā kafejnīcā. Vai arī tieši otrādi – tas mudina pārcelties uz savu sapņu zemi un turpināt darboties nozarē, kas patīk un aizrauj. Viss, kas vajadzīgs, ir labas svešvalodu zināšanas, dators un interneta pieslēgums, un radošo profesiju pārstāvju iespējām atrast sapņu darbu nav robežu.

Attēls: publicitātes

TOP Komentāri

avatar