Ar īpašu ballīti atklāj Ūsu mēnesi
Latvijā statistika vīriešu veselības jomā ir nepielūdzama – ar prostatas vēzi vien vidēji ik dienas mirst kāds vīrietis, vēl simtos mērāmi vīriešu nāves gadījumi, ko izraisījušas citas ielaistas, bet šodien ārstējamas slimības. Šī iemesla dēļ pasākuma laikā sadarbībā ar portālu “Ziedot.lv” tika vākti ziedojumi bezmaksas urologa apmeklējumu nodrošināšanai Latvijas reģionos, savukārt “Spots Riga” visus ūsu īpašniekus apbalvoja ar simboliskām pārsteiguma balvām, kas noderēs ūsu kopšanai “Movembra” laikā. Par lielisku atmosfēru nakts laikā rūpējās DJ Ai-Va, savukārt restorāns “Buddha” lutināja apmeklētājus ar gardām uzkodām.
Šogad kampaņā Latvijā iecerētas vairākas aktivitātes, piemēram, konkurss par Latvijā garākajām un kuplākajām ūsām, kura uzvarētāji tiks paziņoti īpašā Ūsu ballītē 29. oktobrī, kas kampaņas noslēguma pasākumā pulcēs visus „Movembra” aktīvistus un ūsu audzētājus. Lai piedalītos konkursā, sociālajos tīklos Twitter un Facebook ar mirkļbirku #movembrisLV ir jāievieto savs attēls, kurā redzams ūsu audzēšanas process (ūsas to audzēšanas sākumstadijā vai arī jau garākas ūsas). Garāko un kuplāko ūsu īpašnieki sacentīsies par īpaši vīrišķīgām balvām.
Latvijā „Movembris” norisinās jau otro reizi un tāpat kā citās valstīs arī Latvijā sociālajā kampaņā vīrieši tiek aicināti ataudzēt ūsas, lai tādā veidā pievērstu uzmanību vīriešu veselības problēmām. Kampaņas ietvaros arī vairāki sabiedrībā pazīstami vīrieši un “Dinamo Rīga” komandas hokejisti ir nolēmuši atteikties no bārdas naža un atlaist ūsas. Kampaņas iniciators jau otro gadu ir Latvijas Urologu asociācija, savukārt šogad aktīvu dalību uzsācis arī klubs “MaiTai”, atklājot un noslēdzot kampaņu ar īpašām ballītēm.
„Movembra” ideja ir dzimusi 2003. gadā Melburnā, Austrālijā, kad divi draugi, apspriežot aktuālākās modes tendences, nolēma atsākt ūsu audzēšanas praksi un darīt to tieši novembrī. Par godu šai aktivitātei draugi mēnesi pārsauca par „Movembri” – Mo angļu valodā ir saīsinājums no vārda “moustache”jeb ūsas. Iedvesmojoties no drauga mātes, kura vāca ziedojumus krūts vēža ārstēšanai, viņi nolēma kampaņu veltīt vīriešu veselībai un prostatas vēzim. Tāpat tika izstrādāti noteikumi un „Movembra” vadlīnijas, kas joprojām ir spēkā šodien. Abi draugi izsūtīja e-pastu ar nosaukumu “Vai esi pietiekami vīrišķīgs, lai būtu mans vīrietis?”[1] un 2003. gadā šo izaicinājumu pieņēma 30 vīrieši, bet desmit gadus vēlāk – 2013. gadā jau 4 miljoni ūsu audzētāji pievērsuši sabiedrības uzmanību vīriešu veselības jautājumiem.
TOP Komentāri