Salu tilta pārbūve apsteidz plānoto grafiku

Pirmdien, 1. oktobrī, Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs un citas pašvaldības amatpersonas apmeklēja Salu tilta kompleksu, lai pārbaudītu remontdarbu gaitu.

N.Ušakovs norādīja uz veicamo darbu apjomu un tehniskā izpildījuma sarežģītību. “Šobrīd varam runāt par nopietnu Salu tilta kompleksa pārbūvi, nevis par vienkāršu remontu vai atjaunošanu. Tilta pārbūves 2. kārta norit pēc plānotā grafika, to pat apsteidzot,” akcentēja pilsētas mērs.

Savukārt Satiksmes departamenta direktora p.i. Emīls Jakrins informēja, ka šobrīd remontdarbi norit vairākos objekta posmos  – estakādē pār Bieķengrāvi, uz tilta pār Bieķengrāvi (augšteces pusē), pārvadā pār Lucavsalu un četrās estakādes Zaķusalā, kā arī pārvadā pār Krasta ielu.

“Pilnībā īstenojot Salu tilta pārbūvi, tiks nodrošināta ērta un raita satiksmes plūsma, novēršot maģistrālo ielu fragmentāro raksturu un to pārrāvumus, kā arī mazinot transporta sastrēgumus. Vienlaikus projekta realizācija veicinās gaisa kvalitātes uzlabošanos, samazinās trokšņa un vibrāciju izplatību, kā arī uzlabos dzīves vidi pilsētas iedzīvotājiem,” klātesošos informēja E. Jakrins.

 Objekta pārbūves laikā tiek demontēts pārvadu segums, izbūvētas nolietotās hidroizolācijas, atjaunotas laiduma konstrukciju betona virsmas, pastiprinātas laiduma konstrukcijas, kā arī izbūvētas jaunas deformācijas šuves.

Darbus veic Pilnsabiedrība “ACB un Tilts”, veicamo darbu kopējās izmaksas sastādīs 19,6 miljoni eiro. Projektu līdzfinansē no Kohēzijas fonda, 85% apmērā no attiecināmajām projekta izmaksām.

Papildus informācija:

 “Estakāde pār Bieķengrāvi” pirmajā posmā ir pabeigts I etaps un satiksme ir novirzīta abpus sadalošajai joslai, virzienā uz Jūrmalu. Šobrīd tiek veikti darbi II posmā, šajā etapā paredzēti zemes darbi, segas izbūves darbi, inženierkomunikāciju darbi, pie kuriem vislaikietilpīgākie ir RPA SIA “Rīgas Satiksmes” kontakttīklu izbūves darbi, jo ietver 4 mikropāļu izbūvi pie katra kontakttīklu balsta, tiks veikti labiekārtošanas darbi, lai šajā gadā atklātu šo etapu satiksmei.

Līdz šim paveiktie darbi:

  • Veikta 600m lietus ūdens kolektora izbūve;
  • nofrēzēti 10000 m2 asfaltbetona;
  • veikta zemes klātnes ierakuma izbūve 6000 m3;
  • veikta 7000 m2 ģeokompozīta izbūve;
  • ieklāti ~8000m2 karstā asfaltbetona seguma;
  • paceltas 42 sijas;
  • iebetonēti 150 m3;
  • uzstādītas 70 balstīklas;
  • demontēts 600 m3 betona.

“Pārvadā pār Lucavsalu un četrās estakādēs Zaķusalā” pašlaik būvdarbi norit pirmā etapa noslēguma fāzē. Tuvākajā laikā plānotas satiksmes organizācijas izmaiņas, tiks slēgtas divas braukšanas joslas virzienā uz Jūrmalu, satiksme tiks organizēta pa jaunizbūvēto asfaltbetona segumu abpus sadalošajai joslai.

Šajā objektā darbi plānoti arī Zaķusalas estakādēs, kopumā tiks rekonstruētas četras estakādes. Darbi Zaķusalā uzsāksies 2018.gada nogalē.

Līdz šim paveiktie darbi:

  • nofrēzēti 5000 m2 asfaltbetona;
  • veikta zemes klātnes ierakuma izbūve 2000 m3;
  • veikta apgaismojuma izbūve 500m;
  • veikta vājstrāvas tīklu izbūve 6km;
  • uzsākta kontakttīklu izbūve;
  • veikta jauna ietvju izbūve 700m garumā;
  • “Pārvadā pār Lucavsalu” iebetonēti 150 m3;
  • demontēts 150 m3 betona;
  • Sabetonēta I etapa virsbalstu zona;
  • samontēts 19t stiegrojuma.

“Tilts pār Bieķengrāvi”

Objekts dalīts divos etapos – līdz nākošā gada jūnijam plānots pabeigt 85% no “Tilta pār Bieķengrāvi” darbiem. Ceļu darbi tiks uzsākti 2019.gada aprīlī, darbus plānots pabeigt 2019.gadā. Patlaban tiek veikti demontāžas darbi uz “Tilta pār Bieķengrāvi”, kā arī inženierkomunikāciju aizsardzības darbus.

Darbs uz tilta paredzēts piecos etapos – šogad plānots pārslēgt kustību uz trešo etapu, t.i., satiksme tiks organizēta zonā, kur pašlaik kustība ir slēgta – tiek veikti būvdarbi.

Satiksmi būvniecības laikā plānots organizēt divās braukšanas joslās, tomēr no 2019. gada aprīļa nakts laikā satiksme rotācijas aplī periodiski tiks organizēta vienā braukšanas joslā – iedzīvotājiem jārēķinās ar papildus ierobežojumiem.

Līdz šim paveiktie darbi:

  • izbūvēts pagaidu gājēju tilts;
  • veikta apgaismojuma tīklu izbūve 600m;
  • lietus ūdens kanalizācijas izbūves darbi paveikti 90% apjomā;
  • veikti demontāžas darbi.

Informāciju sagatavoja:

Una Ahuna-Ozola

Rīgas domes Satiksmes departamenta komunikācijas speciāliste

Foto:Dmitrijs Suļžics F64

1

TOP Komentāri

avatar
1 Komentāra topiki
0 Raksta atbildes
0 Sekotāji
 
Vislielākā reakcija
Karstākais komentāru topiks
1 Komentāru autori
salinieks Nesenie komentāru autori
jaunākie vecākie vispopulārākie
salinieks
Viesis
salinieks

Varbūt vispār vajadzēja uzbūvēt jaunu.