Latvijas iedzīvotājiem, iepērkoties interneta veikalā, svarīgākais ir cena
Latvijas iedzīvotājiem, kas regulāri iepērkas internetā, svarīgākais faktors e-veikala izvēlē ir tā piedāvātās cenas, liecina interneta veikala xnet.lv un Norstat veiktā aptauja. Tāpat pircējiem internetā būtisks ir preču sortiments, pieejamība un arvien biežāk – piegādes ātrums un cena.
Jautāti par būtiskākajiem faktoriem interneta veikala izvēlē, lielākā daļa jeb 84 % aptaujāto kā svarīgāko norādījuši cenu, kam seko preču sortiments (47 %) un to pieejamība (38 %). Savukārt vēl ceturtdaļai respondentu izvēli ietekmē arī e-veikala piedāvātās atlaides un īpašie piedāvājumi. Pandēmijas laikā arvien aktuālāki kļuvuši ar piegādi saistīti jautājumi – gandrīz katram piektajam piegādes ātrums un cena ir galvenie kritēriji pasūtījuma veikšanai e-veikalā.
“Sekojot līdzi tendencēm un arvien pieaugošām pircēju prasībām attiecībā pret piegādēm, pērn kā vienu no biznesa attīstības prioritātēm noteicām izmaiņas loģistikas struktūrā – un jo īpaši piegāžu organizēšanā. Novembra beigās sākām piedāvāt jaunu, pasaules līmeņa piegādes servisu “Xnet eXpress”, kas e-veikala pieprasītākajām precēm nodrošina jau nākamās dienas piegādi, un fizisku preču saņemšanas punktu Mārupē. Saņemt preces nākamajā dienā vai izņemt pašiem saņemšanas punktā šobrīd izmanto 15 % no visiem mūsu klientiem Rīgā un Pierīgā, taču nākotnes plānos ir pakalpojumu attīstīt arī citviet Latvijā. Savukārt, lai arī klientu apkalpošana netiek norādīta kā primārais faktors, izvēloties interneta veikalu, cilvēcīga komunikācija joprojām ir svarīga. Mūsu pieredze rāda, ka tas nereti ir pat noteicošais faktors, lai pircējs pie mums atgrieztos,” stāsta Xnet.lv vadītājs Edgars Ejubs.
Visbiežāk internetā pērk apģērbu, skaistumkopšanas preces un sadzīves tehniku
Visbiežāk pēdējo sešu mēnešu laikā cilvēki internetā iegādājušies apģērbu, apavus un dažādus aksesuārus (50 %), sadzīves tehniku (42 %), skaistumkopšanas preces (37 %) un elektroniku (34 %). Ja apģērbus un skaistumkopšanas preces vairāk pērk sievietes , tad vīrieši biežāk nekā sievietes iegādājas elektroniku. Arī xnet.lv modes un skaistuma kategorijās pieprasījums pagājušā gada trešajā un ceturtajā ceturksnī pieaudzis par 128 %.
“Pandēmijas laikā esam novērojuši lielāku vai mazāku pieprasījuma pieaugumu visām preču kategorijām. Kopš pavasara, kad tika izsludināti pirmie ierobežojumi, kas liedza darboties sporta zālēm, cilvēki aktīvi iegādājas arī sporta preces un to komponentes. Sporta precēm pīķa periods bija decembrī – teju uz pusi lielāks kā novembrī (46 %), kas saistīts ne tikai ar Ziemassvētku iepirkšanos, bet arī to, ka cilvēki jau skaidri apzinājās, ka tomēr tik ātri neatgriezīsimies pie iepriekšējiem paradumiem. Kopumā šobrīd xnet.lv piedāvājam 200 tūkstošus preču dažādās kategorijās, turklāt viens no mūsu attīstības virzieniem ir sortimenta paplašināšana, īpaši izceļot vietējo ražotāju preces, lai klientiem sniegtu internetā vēl nebijušu piedāvājumu vienuviet,” papildina E. Ejubs.
Vietējie interneta veikali kļūst populārāki par ārzemju e-veikaliem
Pēdējā pusgada laikā pieaugusi tieši vietējo interneta veikalu popularitāte, liecina aptauja. Latvijas e-veikalos iepirkušies teju visi aptaujātie (96%) – no tiem aptuveni katrs ceturtais iepircies arī xnet.lv, savukārt ārzemju interneta veikalos iepirkušies 85 % respondentu. Liela daļa (40%) vietējos interneta veikalos iepērkas reizi divos vai trīs mēnešos, katrs trešais pāris reizes mēnesī, bet katrs desmitais – pat vairākas reizes nedēļā. 62 % aptaujāto visu sev nepieciešamo atrod divos līdz četros interneta veikalos, savukārt 16 % katru iepirkšanās reizi meklē un izmēģina citu e-veikalu.
“Biežāka iepirkšanās vietējos interneta veikalos skaidrojama ar nepieciešamību preces un produktus saņemt ātrāk – īpaši pandēmijas laikā, kad klātienes tirgošanās ir ierobežota,” saka E. Ejubs.
*Pētījums veikts sadarbībā ar interneta pētījumu kompāniju Norstat 2020. gada decembrī, aptaujājot 511 respondentus vecumā no 18-74 gadiem. Izlase ir reprezentatīva Latvijas iedzīvotāju kopumam, kas veic pirkumus internetā.
TOP Komentāri