Kampaņa “Izsmēķis – mīna ar laika degli” un vides objekta “Cīgmīnas” atklāšana

Visizplatītākais atkritumu veids pasaulē ir cigarešu izsmēķis. Diemžēl cigarete dabā nesadalās, jo tās filtrs 98% sastāv no plastmasas. Tāpēc par godu šai tēmai, 13. maijā, Vērmanes dārzā norisinājās kampaņa “Izsmēķis – mīna ar laika degli” un vides objekta “Cīgmīnas” atklāšana. Pasākumu vadīja Ansis Klintsons, kurš kā atzina, kādu laiku ir atteicies no cigaretēm un to iesaka arī citiem smēķētājiem.

Atklāšanā piedalījās “Latvijas Zaļais punkts” vadītājs Kaspars Zakulis. Viņš uzsvēra to, ka šobrīd mūsu ziņā ir seku likvidācija. Tāpēc šobrīd kopīgā projektā tiks nodrošināta urnu pieejamība, lai izsmēķi nenonāktu apkārtējā vidē. Viņš aicina nemest ne zemē izsmēķus, ne lietot cigaretes, jo tas ietekmē ne tikai dabu un apkārtējos, bet arī mūsu naudas maku.

Andris Ķēniņš – Valsts vides dienesta (VVD) ģenerāldirektors uzsvēra, ka vismaz 30% izsmēķu tiek izmesti zemē. Lai kaut kā rīkotos šobrīd tiek ieviesta sistēma, kas vērsta uz to, lai uzlabotu sabiedrības izpratni par to kaitējumu videi un veicinātu izsmēķu nolikšanu īstajā vietā. Viņš arī uzsvēra to, kā visi pārējie, ka tie ir gadi, kamēr izsmēķis izdalās. Un tas ir cikls kā izsmēķis nonāk līdz cilvēkam – sākumā zemē, tad ūdenī un tad cilvēku organismos.

Latvijas Pašvaldību savienības padomniece lauku attīstības jautājumos Sniedze Sproģe sacīja paldies, ka šai tēmai tiek pievērsta uzmanība un cer, ka mediji vienkāršākā veidā stāstīs par šo tematu – gan par kaitējumu cilvēkam, gan dabai. Viņa piebilda: “Šis pasākums ir par to, lai izglītotos un aizdomātos par to, kur likt saražoto. Diemžēl nav izdomāts, kā izsmēķi varētu tālāk izmantot.” Viņa uzsver, ka jāpadomā par plaušām, sētniekiem, dabu un tiem, kas to lieto. Kā arī nepieciešams atrast īstos vārdus, kas iedarbojas uz katru no cilvēkiem, lai viņu pārliecinātu.

Philip Morris” ārējo attiecību vadītāja Madara Apsalone – uzsvēra, ka arvien vairāk smēķētāji izsmēķus izmet nepiemērotās vietās. Kopā ar citām organizācijām tiek veidotas informatīvās kampaņas. Piemēram, šogad ir iegādātas tvertnes, kas izvietotas ērtā, pieejamā vietā. Viņa cer, ka šī kampaņa veicinās to, ka smēķētāji sapratīs, ka izsmēķi ir jāizmet pareizā vietā.

Teksts un foto: Simona Marta Kārkliņa

TOP Komentāri

avatar