Kā sagatavot savu auto pavasarim?
“Ziemā automašīnas tiek pakļautas ne vien zemai temperatūrai, bet arī sāls iedarbībai, kas veicina koroziju. Aukstā laika dēļ arī mēs paši kūtrāk rūpējamies par braucamajiem, tādēļ, iestājoties siltākam laikam, pēc iespējas ātrāk ir jāveic automašīnas tehniskā apkope,” brīdina “Inchcape Motors Latvia” Pēcpārdošanas nodaļas vadītājs Leonīds Pavlovs.
Taču, ja esi nolēmis par savu auto rūpēties pats, mēs esam sagatavojuši ieteikumus, kas būtu paveicams, lai pavasara izbraucieni būtu bezrūpīgi.
Atbrīvojies no bituma traipiem un sāls paliekām
Uz ceļiem izkaisītā sāls laika gaitā saēd automašīnas šasiju un var sabojāt braucamo. Lai atbrīvotos no ziemā uzkrātajiem sāļiem, var izmantot augstspiediena ūdens šļūteni vai pārvietojamu zāles laistītāju. Ja nekas no minētā nav pieejams, tad jādodas uz automazgātuvi un jālūdz noskalot sāļus tur.
Parūpējies par riepām
Kad ziema beigusies, nomaini riepas uz sezonai atbilstošām. Atceries, ka no 1.maija ir aizliegts braukt ar transportlīdzekli, kuram ir riepas ar radzēm.
Regulāri pārbaudi spiedienu; tas riepās mainās aptuveni par puskilogramu uz sešiem kvadrātcentimetriem, āra temperatūrai svārstoties par desmit grādiem pēc Celsija. Tādēļ ir svarīgi to darīt katru reizi, kad mainās laika apstākļi. Automašīnas rokasgrāmatā ir norādīts ieteicamais spiediens riepās – nepārsniedz to.
Spiediens riepās ir jāpārbauda, kad tās ir aukstas, jo tad rādītājs būs visprecīzākais. Augstāks spiediens parasti uzlabo stūres sistēmas reakciju, kā arī veicina degvielas ekonomiju, taču brauciens būs “stīvāks” un arī riepas centri ātrāk nodils. Ja riepās ir zemāks spiediens, brauciens būs “maigāks”, bet riepas vairāk nodils malās. Turklāt arī degvielas patēriņš pieaugs, jo riepām nepieciešama lielāka jauda, lai dzītu automašīnu uz priekšu.
Ik pēc 8000-13000 nobrauktiem kilometriem veic riepu rotāciju. Šī ir salīdzinoši vienkārša auto apkopes procedūra, kas paildzinās riepu kalpošanas laiku. Lielākoties rotēšana notiek, aizmugurējās riepas pārvietojot uz priekšu un otrādi, bet pēc tam – rotējot krusteniski. Ieteicams veikt riepu rotāciju pēc katras eļļas nomaiņas.
Pārbaudi stikla tīrītāju slotiņas
Tās ir visu ziemu smagi strādājušas, tīrot no stikla virsmas visus dubļus, gružus un sāļus. Tā kā slotiņas kalpo aptuveni sešus līdz divpadsmit mēnešus, pārbaudi, vai tās pilnībā piekļaujas vējstiklam un nav izkaltušas. Negaidi līdz pavasara lietus gāzēm, lai atklātu, ka slotiņas nedarbojas pilnvērtīgi. Neaizmirsti papildināt arī vējstikla šķidruma tvertni!
Nomaini eļļu un eļļas filtru
Katru reizi, kad maini eļļu, ir jāmaina arī filtrs, jo vecais, netīrais filtrs nespēs saglabāt jauno eļļu tīru. “Vienlaikus ar eļļas un filtra maiņu iesakām mainīt arī motora gaisa filtru, kas ļaus visai motora sistēmai darboties nevainojami. Motors ir auto sirds, ja tas beidz darboties, automašīna uz priekšu nebrauks,” piebilst Pavlovs.
Gaisa filtra nomaiņa novērš putekļu un citu netīrumu iekļūšanu cilindru degkamerās, tā uzlabojot dzinēja darbību. Ir pierādīts, ka aizsērējuša filtra nomaiņa samazina degvielas patēriņu, palielinot nobraukto kilometru skaitu par 10%. Turklāt filtros esošie putekļi, netīrumi un baktērijas rada nepatīkamus aromātus un pat draudus veselībai.
Izskalo un piepildi atdzesēšanas sistēmu
Šī ir lētākā nodrošināšanās pret dzinēja darbības traucējumiem. Eksperts iesaka sistēmu skalot ik pēc diviem gadiem vai nobrauktiem 35000 kilometru. Vienkārša radiatora nosusināšana nav pietiekama. Sistēmu ir jāizskalo ar speciālu līdzekli, lai iztīrītu to no rūsas, taukiem un sanešiem.
Pārbaudi akumulatoru un aizdedzes sveces
Pārliecinies, ka akumulatora novietojums un savienojumi ir droši, kā arī nav sarūsējuši. Aizdedzes sveces aizdegas aptuveni trīs miljonus reižu, nobraucot aptuveni 1600 kilometru. Tas nozīmē ļoti lielu karstumu un nodilumu, kas veicina elektrisko un ķīmisko eroziju.
Salona un virsbūves apkope
Pēc automašīnas tehniskās apkopes ir laiks to uzpost. Salona tīrīšana nav tikai estētikas jautājums, jo regulāri kopts salons paaugstinās auto vērtību gadījumā, ja izdomāsi to pārdot.
“Pēc virsbūves mazgāšanas iesakām izmantot daudzfunkcionālu nanokeramisko pārklājumu. Sintētiskais kvarcs, mijiedarbojoties ar keramiskajām mikrodaļiņām, reaģē ar automobiļa lakas un krāsas kārtu. Izveidojas pilnīgi caurspīdīgs slānis, kas ievērojami palielina lakas un krāsas izturību, tā aizsargājot virsbūvi no skrāpējumiem un mikroplaisām,” skaidro Pavlovs.
Pēc Pavlova teiktā, rezultātā ievērojami ilgāku laiku saglabājas jauna automobiļa ideālais ārējais izskats. Pārklājums nodrošina spēcīgu ūdens atgrūšanas efektu – šķidrums, krājoties pilienos kopā ar netīrumiem un putekļiem, noslīd no virsbūves, neļaujot tiem aizķerties. Pateicoties šai tehnoloģijai, automobilis ir jāmazgā ievērojami retāk.
TOP Komentāri