6 padomi, kā veiksmīgi plānot sava biznesa finanses visa gada garumā

Teju katram biznesam ir noteikta sezonalitāte. Ja jūs, piemēram, nodarbojaties ar tējas garšaugu vai medus tirdzniecību, visticamāk, pārdošanas maksimumu sasniegsiet aukstajā periodā un īpaši pirms Ziemassvētkiem. Ja izīrējat velosipēdus kādā piejūras pilsētā, likumsakarīgi, ka jūsu uzņēmējdarbība ziemas periodā piedzīvos lejupslīdi. Alternatīvo finanšu sniedzējs “Noviti Finance” dalās vērtīgos padomos par to, kas jāņem vērā, lai izvairītos no sezonalitātes radītajiem zaudējumiem un veiksmīgi paplašinātu savu uzņēmējdarbību. 

Izpētiet savas bāzes izmaksas

Bāzes izmaksas ir tās izmaksas, kas paliek nemainīgas katru mēnesi un sezonu. Šādos izdevumos ietilpst telpu īre, apdrošināšana, kredīta maksājumi. Izvērtējot tās, aprēķiniet vidējo mainīgo izmaksu apmēru – komunālie maksājumi un citi mazie nodokļi. Tādā veidā varēsi ienākumus sadalīt tā, lai katru mēnesi segtu šo summu un varētu uzkrāt finanšu buferi neparedzētiem izdevumiem.

Plānojiet gadu iepriekš

Biznesa plāns ir būtisks. Un ne tikai pašā sākumā. Noslēdzoties sezonai, ir svarīgi jau laikus sākt plānot savas nākamā gada aktivitātes, līdzekļu sadali un plānotos darbības rezultātus. Turklāt vislabāk to ir darīt gada griezumā, nevis atsevišķi pa mēnešiem. Saplānojot izdevumus nākamajam gadam, būs iespēja jau laikus pamanīt, cik daudz un kur ir iespējams ietaupīt, tādējādi ieguldot tikai nepieciešamajā un attīstot savu uzņēmējdarbību vēl ātrāk. 

Netērējiet pīķa laikā

Ja bizness piedzīvo sezonālu ienākumu pieaugumu, nesteidzieties tos tērēt. Tajā laikā ieteicams ietaupīt. Tad, kad darbi būs norimušies, varēsiet atvilkt elpu un veltīt laiku situācijas izvērtēšanai, biznesa plāna pilnveidošanai un pārdomām, kur vislabāk ieguldīt savu peļņu.

Pierakstiet katru savu soli

Izveidojiet tabulu un atzīmējiet visus savus izdevumus, pat vismazākos. Sākumā var šķist, ka tas ir lieki iztērēts laiks, taču, atzīmējot visus izdevumus, redzēsiet, kuri no tiem atkārtojas, un varēsiet tos pievienot gada budžetam. Turklāt, sekojot līdzi saviem izdevumiem, var izsecināt, kuri no tiem ir lieki, tādējādi – ietaupīt! 

Sagatavojiet vairākus budžeta sadales plānus

Neveidojiet tikai vienu gada budžeta sadales plānu, bet trīs! Galvenajā plānā aprēķiniet savus ienākumus un izdevumus, pamatojoties uz rīcībā esošajiem skaitļiem. Atlikušos divus budžeta plānus veidojiet kā labāko un sliktāko scenāriju. Vienā plānojiet, kā un kur tērēsi savu peļņu, ja tā stipri pārsniegs plānotos ienākumus. Savukārt otru izveidojiet kā ietaupījumu plānu gadījumā, ja uzņēmums nesasniedz savus mērķus. Visu trīs plānu izmantošana ļaus ātrāk, vienkāršāk un produktīvāk reaģēt jebkurā situācijā.

Foto: canva.com

TOP Komentāri

avatar