25 lietotnes, kas atvieglos strādāšanu no mājām

Šobrīd attālināts darbs jeb darbs no mājām kļuvis no dažām nozarēm raksturīgas greznības par valsts ekonomikas galveno balstu. Pateicoties mūsdienu tehnoloģiju iespējām, virkni ikdienas procesu, kuri līdz šim galvenokārt tika organizēti klātienē, darba devējiem un strādājošajiem ir iespējams paveikt, neizejot no mājokļa. Lai atvieglotu piemērošanos jaunajai darba dzīves realitātei un darbi ritētu raiti, Latvijas Mobilais Telefons (LMT) apkopojis 25 lietotnes, kas atvieglos gan saziņas, gan darba procesu šajā laikā.

  • Saziņai un attālinātam darbam komandā

Komunikācijas uzturēšana ir viena no vissvarīgākajām, bet arī grūtākajām attālināta darba sastāvdaļām. Atrašanās dažādās vietās, nevis vienkopus ar kolēģiem vai klientiem, var būt problēma, jo līdz šim tik vienkāršajam saziņas procesam jāvelta papildu pūles.  Šo procesu var atvieglot tādas lietotnes kā Google Hangouts, Microsoft Teams,  Slacks, Zoom, jo piedāvā ne tikai attālinātam darbam tik nepieciešamās audio un video konferenču iespējas lielam cilvēku skaitam, bet arī ļauj koplietot un rediģēt projektu dokumentus ar kolēģiem, organizēt sarunas par tēmām, projektiem u. c. LMT eksperti atgādina – ja pēc videozvana nav absolūtas nepieciešamības, labākai zvana kvalitātei izvēlies audio zvanus – tā varēsi justies drošāk, ka citas darbības vai tīkla noslogojums neietekmēs tavas sarunas kvalitāti.

  • Atgriezeniskās saites nodrošināšanai 

Strādājot attālināti, dažreiz nepietiek ar lieliskiem saziņas rīkiem, nereti, lai operatīvi pieņemtu lēmumu, un nepieciešams ātri un uzskatāmi apkopot kolēģu viedokli par kādu tēmu un iegūt atgriezenisko saiti.  Šādā mirklī patiesi lietderīgi būs tādi digitālie rīki kā Doodle, kas ļauj veidot nelielas iekšējās aptaujas, piemēram, lai noskaidrotu visiem ērtāko videokonferences laiku. Tāpat LMT eksperti norāda, ka noderīga būs lietotne OfficeVibe, kas var palīdzēt pārraudzīt ikviena kolektīva locekļa apmierinātību pildot konkrētus pienākumus. Ar šīs lietotnes starpniecību komandas locekļi saņems regulārus tiešos ziņojumus ar jautājumiem par viņu kopējo noskaņojumu, komandas mikroklimatu utt. Pēc tam atbildes tiek anonīmi nosūtītas komandas vadītājam, kas var izvērtēt nepieciešamos soļus un metodes efektīvai turpmākās darba dzīves organizēšanai.

  • Dokumentu pārvaldībai

Ļoti svarīgs faktors, strādājot attālināti, ir dokumentu un failu pārvaldība. Tas ir īpaši svarīgi, strādājot kolektīvi, jo jāatrod efektīvākais veids, kā dalīties savā veikumā un vienlaikus nodrošināt citiem komandas locekļiem iespēju piekļūt dokumentiem, tos rediģēt un komentēt. Šeit ikvienam lieliski talkā var nākt tādas labi zināmas lietotnes kā Google Drive, DropBox, Box, Quip, kas ļauj droši saglabāt un koplietot svarīgus failus, kolēģiem sniedz iespēju tos labot un pievienot arī savus dokumentus.

  • Sekošanai darba laikam

Strādājot mājās, izsekošana paveiktajam darba apjomam konkrētā laika posmā var sagādāt grūtības, jo nereti darba pienākumi mijas ar mājas soli. Tādēļ, lai vieglāk būtu orientēties tajā, cik daudz laika konkrētā darba pienākumu veikšana ir aizņēmusi, vērts lietā likt kādu no šādam mērķim paredzētām lietotnēm, piemēram, Time Doctor, Hours, Toggl, Teamweek, Harvest. Ar šo rīku palīdzību viegli var izsekot darbu progresam, jo tie fiksē uzdevumu veikšanai atvēlēto laiku, kā arī sniedz atskaites par paveikto, ļaujot analizēt un uzlabot sniegumu.

  • Projektu pārvaldībai

Projektu vadības palīgrīki viennozīmīgi ir vitāli svarīgi komandām, kuras strādā attālināti, tādēļ tādas lietotnes kā Trello, Basecamp, Float, MeisterTask, TaskWorld var krietni atvieglot ikdienu. Ar šo rīku palīdzību var viegli pārvaldīt veicamos uzdevumus, to statusu, komandas atbildības, kā arī dalīties ar dokumentiem komandas ietvaros.

  • Produktivitātes uzlabošanai

Produktivitātes uzturēšana, strādājot attālināti, var kļūt par vienu no lielākajiem izaicinājumiem darbā no mājām, jo tajās netrūkst lietu, kas novērš uzmanību.  Tieši tādēļ virkne lietotņu ir paredzētas šo risku novēršanai. TomatoTimer, Focuslist, Forest, Nozbe, Todoist ir tikai dažas no lietotnēm,  ko iesaka LMT eksperti un kas palīdzēs gudri organizēt darba laiku un saglabāt fokusu uz veicamajiem uzdevumiem, un nepalaist garām arī produktivitātes saglabāšanai tik nepieciešamās atpūtas pauzes.

TOP Komentāri

avatar