100 dienas līdz kodu karšu ēras beigām: kas jāzina Swedbank klientiem?

Līdz ar stingrākām ES prasībām attiecībā uz klientu digitālu autentifikāciju Swedbank jau 2019. gada 9. septembrī pilnībā pārtrauks kodu karšu izmantošanu. Tuvojoties kodu karšu ēras noslēgumam, Swedbank apkopojusi statistiku par atlikušajiem kodu karšu lietotājiem un sniedz atbildes uz klientu biežāk uzdotajiem jautājumiem.

3 mēnešu laikā no kodu kartes jāatsakās vēl 25% klientu

Kopš kodu karšu migrācijas sākuma 2018. gada augustā uz citiem autentifikācijas rīkiem pārgājuši 75% klientu, no kuriem vairums – gandrīz 600 000 – priekšroku devuši lietotnei Smart-ID. Lai gan migrācija norit pakāpeniski, līdz kodu karšu slēgšanai šis solis jāsper vēl ap 120 000 klientu visā Latvijā – lai izvairītos no rindām un citām neērtībām, aicinām pāreju neatlikt uz pēdējo brīdi.

Svarīgākie jautājumi un atbildes

Kas notiks, ja līdz 9. septembrim kodu karti nenomainīšu pret citu autentifikācijas rīku?

Nokavējot pārejas brīdi, ar Swedbank kodu karti vairs nevarēs:

  • autentificēties Swedbank internetbankā un citos bankas kanālos (piemēram, zvanot uz konsultāciju centru);
  • pieslēgties valsts portāliem (piemēram, latvija.lv, vid.eds.lv, vsaa.gov.lv, e-veseliba.gov.lv u.c.) un arī pakalpojumu sniedzējiem (piemēram, Latvenergo, tet, Latvijas Gāze, tele2 u.c.);
  • patstāvīgi izveidot jaunu Smart-ID kontu – lai to izdarītu, būs jādodas uz Swedbank filiāli.

Jau tagad ieviesti vairāki kodu karšu lietošanas ierobežojumi. Vai plānots vēl kas?

Šobrīd dienas maksājumu limits, ko var apstiprināt ar kodu karti, ir 50 eiro. Savukārt jau no 6. jūnija ar kodu karti varēs pārskaitīt vien 20 eiro dienā. Atgādinām, ka ar kodu karti jau tagad nevar autorizēties Swedbank mobilajā lietotnē, tāpat arī jārēķinās ar ierobežojumiem, veicot pirkumus internetā.

Kādas ir kodu kartes alternatīvas?

Pats ērtākais risinājums būs mobilā lietotne Smart-ID, ko savā viedtālrunī (vai planšetē) pāris minūšu laikā var lejupielādēt katrs klients patstāvīgi. Ja nav pieejama atbilstoša ierīce, noderēs kodu kalkulators, kuru var saņemt jebkurā Swedbank filiālē. Arī tiem, kuri izmanto valsts izsniegto eID karti, ir iespēja to lietot darbībai internetbankā. Ja gadījumā karšu lasītājs eID lietošanai vēl nav pieejams, to var izmantot Swedbank filiālēs,  bibliotēkās un valsts vienotajos klientu apkalpošanas centros.

Kā es savā mobilajā ierīcē varu aktivizēt Smart-ID?

Mobilo lietotni Smart-ID katrs iOS vai Android ierīces īpašnieks pāris minūšu laikā pats var lejupielādēt un aktivizēt ar esošo kodu karti, eID vai kodu kalkulatoru, nepieciešamības gadījumā izmantojot internetbankā pieejamās instrukcijas. Ja saviem spēkiem neizdodas, var lūgt padomu kādam paziņam. Nopietnu sarežģījumu gadījumā ieteicams sazināties ar Smart-ID atbalsta dienestu vai banku. Ievērībai – lai izmantotu lietotni Smart-ID, nepieciešams viedtālrunis ar Android 4.1 (vai jaunāka versija) vai iOS 8.0 (vai jaunāka versija) operētājsistēmu.

Kādos gadījumos jādodas pēc kodu kalkulatora?

Pēc kodu kalkulatora uz filiāli jāiet tikai tad, ja nav pieejama viedierīce, kas atbalsta Smart-ID, un nav pieejama eID karte ar lasītāju. Uzsākot kodu karšu migrāciju, uz pusi tika samazināta kodu kalkulatora standarta cena (tagad 6 eiro). Savukārt senioriem no 65 gadu vecuma un jauniešiem līdz 18 gadiem kalkulators tagad maksā 2 eiro. Iedzīvotājiem ar maznodrošinātas vai trūcīgas personas statusu, kā arī personām ar 1. un 2. grupas invaliditāti kodu kalkulatori tiek izsniegti bez maksas, uzrādot attiecīgo statusu apliecinošu dokumentu. Klientu ērtībai pieejami arī lielāka izmēra kalkulatori, vajadzības gadījumā nodrošināta arī skaņas funkcija). Lai ietaupītu laiku un izvairītos no rindām, Swedbank internetbankā ir ieviesta iespēja rezervēt konsultāciju klientam ērtākajā laikā – atliek pieteikties, saņemt apstiprinājumu un doties uz izvēlēto filiāli, kur klientu jau gaidīs konsultants.

Foto: depositphotos.com

TOP Komentāri

avatar