Videi draudzīgi spēkrati sāk izkonkurēt ar dīzeļdegvielu darbināmos

Kā liecina Swedbank Līzinga dati, pēdējo gadu laikā vērojams aizvien lielāks pieprasījums pēc jauniem auto. Tā pērn katrs otrais līzingā iegādātais auto bija tikko no salona, un kopumā līzinga tirgū bija vērojams 8% pieaugums jauno automašīnu iegādei privātpersonām. Zīmīgi, ka arvien retāk, iegādājoties jaunu auto līzingā, tiek iegādātas automašīnas ar dīzeļdzinēju. 2019. gadā tie veidoja tikai 27% no visas jauno spēkratu pārošanas apjoma līzingā privātpersonām. Tā vietā iedzīvotāji arvien biežāk izvēlas videi draudzīgus auto. Katrs desmitais jaunais spēkrats, kas iegādāts, izmantojot Swedbank līzingu, ir dabai draudzīgs transportlīdzeklis.

“Arvien vairāk cilvēku visā pasaulē ar saviem pirkumiem un rīcību “balso” par tīrāku un ilgtspējīgāku vidi, ņemot vērā globālās klimata pārmaiņas. Šādas tendences nebūt nav novērojamas tikai lielākajos tirgos, bet arī pie mums Latvijā. Dati rāda, ka cilvēki ik gadu arvien biežāk izvēlas iegādāties jaunu, nevis lietotu auto, turklāt populārāki un arī pieejamāki kļūst tieši hibrīdauto vai elektroauto. Šobrīd Latvijā ir reģistrēti jau vairāk nekā 600 elektroauto, savukārt hibrīdauto tirgus daļa pērn bija 4%. Lai padarītu jaunus ekoloģiski nekaitīgus auto izmaksu ziņā pieejamākus, Swedbank no pērnā gada piedāvā īpašu procenta likmi līzingam automašīnām, kuru oglekļa dioksīda emisiju līmenis nepārsniedz 95g/km,” stāsta Kaspars Sausais, Swedbank Privātpersonu auto finansēšanas atbalsta nodaļas vadītājs.

Elektroauto kā izvēle numur viens jau drīzumā

Kā norāda Kārlis Mendziņš, platformas uzladets.lv izveidotājs un redaktors: “Starp jaunajām mašīnām elektroauto kļūs par pirmo izvēli salīdzinoši drīz. Elektrisko un elektrificēto automašīnu cenas strauji samazinās un vienlaikus autoražotājiem nav izvēles iespējas, jo nepakļaušanās emisiju regulām rezultējas milzīgos zaudējumos. Domāju, ka šis gads būs elektroauto pagrieziena punkts. Ap 2025. gadu varam sagaidīt, ka starp jauni reģistrētajām mašīnām būs trīs lielas kategorijas – benzīna, dīzeļa un elektriskās, vismazāko daļu aizņems dīzeļdzinēja automašīnas. Savukārt pēc 2025. gada elektroauto būs pirmā izvēle jauno auto tirgū, un tas būs ekonomiski pamatots lēmums. Jau tagad daudzos scenārijos elektroauto ir izdevīgāks par alternatīvām, bet mazinoties cenu starpībai un piedāvājumam kļūstot lielākam, tirgus darīs savu.”

Uzvaras gājienu turpina krosoveri jeb pilsētas džipi

Pērn populārāko auto vidū aizvien bija tā saucamie krosoveri jeb pilsētas džipi – Volkswagen Tiguan, Nissan Qashqai un Toyota RAV4. Swedbank dati rāda, ka iedzīvotāji izvēlas iegādāties jaunu automašīnu vidēji 25 000 eiro vērtībā. Visbiežāk spēkrats tiek iegādāts operatīvajā līzingā uz pieciem gadiem, par to mēnesī attiecīgi maksājot 235 eiro*. Visbiežāk jaunu auto iegādājas iedzīvotāji 31 līdz 45 gadu vecumā, kuri dzīvo Rīgā vai Pierīgā un kuru vidējie ienākumi pārsniedz 1000 eiro mēnesī.

“Klienti, kuri iegādāja jaunu automašīnu no salona kā galvenās priekšrocības min automašīnas garantiju, vienmēr pieejamas jaunākās tehnoloģijas un iespēju izvēlēties tieši tādu komplektācijas spēkratu, kāds klientam ir nepieciešams, ar perfektu vizuālo stāvokli un bez nolietojuma,” piebilst K.Sausais.

Foto: ilustratīvs (pexels.com)

TOP Komentāri

avatar