Vai un kā mākslīgo intelektu uzņēmumi izmantos ikdienā
Mākslīgā intelekta līdzveidota grāmata bērniem[1], īpaši atlasīta mūzikas izlase klausītājiem pasaules straumēšanas platformā – apliecinājums risinājuma “ChatGPT” uzvaras gājienam. Valodas palīga lietotnes un tērzēšanas robotu izmēģinājuši miljoniem interneta lietotāju. Kā un kādiem mērķiem inovāciju var izmantot uzņēmumi, skaidro informācijas tehnoloģiju (IT) uzņēmums “Tietoevry”.
Ievadot tiešsaistē vārdu savienojumu “mākslīgais intelekts”, pārsvarā sociālajos medijos un ziņu portālos pirmais parādīsies “ChatGPT”. Par inovāciju tiek spriests gandrīz ik dienu, un tā raisījusi ārkārtīgi lielu sajūsmu un interesi. Patērētāju lietojumprogramma kļuvusi par visstraujāk augošo vēsturē, un to izmēģinājuši jau vairāk nekā 100 miljoni pasaules iedzīvotāju.
Satura veidošana ar piesardzību
Daudziem rodas jautājums, vai “ChatGPT” spēs aizstāt satura veidotājus, jo risinājumam piemīt funkcija ģenerēt kvalitatīvu tekstu. Tas gan vēl kādu laiku nenotiks, lai gan attiecīgajam rīkam ir pietiekams potenciāls, lai to arvien vairāk integrētu noteikta satura veidošanā. Neapšaubāmi – ar pareizu tērzēšanas robota lietojumu jau tagad ir iespēja sagatavot, piemēram, automatizētus e-pastus. Inovācija sniedz arī pienesumu darbam ar fona informāciju jeb izpēti un ieteikumiem, kā uzlabot saturu. Taču “ChatGPT” robotā nav integrēta atsauce uz avotiem, tādēļ viss saturs ir rūpīgi jāpārskata. Arī meklēšana, salīdzinot ar “Google”, ir sarežģītāka.
Informācijas plūsmas automatizācija
Tērzēšanas robota autori sola, ka “ChatGPT” varēs viegli integrēt dažādās sistēmās. Piemēram, “Zapier” produkts, kas ļauj integrēt lietojumprogrammas un automatizēt darbplūsmas, sniedz iespēju to salāgot ar “OpenAI”. Tas paredz būtiskus uzlabojumus informācijas automatizācijā un apstrādē. Tērzēšanas robots spēs ne tikai analizēt kontaktu datus, veidot segmentus, bet arī apstrādāt veiktspējas datus un papildināt trūkstošo informāciju. Vecākais konsultants Samuels Tenhunens (Samuel Tenhunen) no “Tietoevry Create” atgādina: ““ChatGPT” ir kā mazs bērns, kurš mācās neticami ātri, bet, lai noteiktu tehnoloģijas ilgtermiņa ietekmi, nepieciešams laiks.[2]” Viņš uzsver, ka mēs padziļināti apzināsim risinājuma sniegumu, kad biznesa vide būs pietiekami drosmīga, lai pārbaudītu tā robežas praksē un dalītos atziņās.
Efektīva saziņa tiešsaistē
“ChatGPT” ir robots. Tādējādi, jo vairāk datu tas izmanto, jo personalizētākas atbildes risinājums sniedz. Konkrētā rīka valodas apstrādes funkcija ir augsti attīstīta, to nav nepieciešams apmācīt, veidojot atbilžu ceļus, salīdzinājumā ar tradicionālām tiešsaistes tērzēšanas programmatūrām. Pieredze apliecina, ka dažādi latviešu valodas teksti ne vienmēr ir korekti. Tajos bieži atkārtojas izteicieni, bet “ChatGPT” ievērojami pārspēj līdzvērtīgus rīkus. Uzņēmumi robota sniegto iespēju var izmantot savā labā, lai attīstītu klientu apkalpošanu. Piemēram, organizācijas tīmekļa vietņu jautājumu un atbilžu sadaļā pareizās informācijas atrašana bieži vien sagādā grūtības. Turpretī “ChatGPT” pārskatāmā nākotnē bez piepūles atbildēs uz katru jautājumu un pilnveidos klientu pieredzi. Ja pirmā atbilde nebūs apmierinoša, tas turpinās nodrošināt tērzēšanu līdz vēlamais rezultāts tiks panākts.
Pagrieziena punkts
Samuels Tenhunens prognozē, ka lielākā neskaidrība būs par robota iegūtajiem datiem. Pašlaik “Google” ieņēmumi balstās uz cilvēkiem, kuri meklē informāciju, lai to pārlūkotu vietnēs. Līdz ar novirzīšanu interneta meklētājā, lai atrastu atbilstošākos rezultātus, lietotājs vienlaikus patērē jeb skatās reklāmas dažādās vietnē. Ja tērzēšanas robots iespējami ātri spēs realizēt identisku funkciju, tad ir varbūtība, ka pēc meklētājprogrammām vairs nebūs tāda pieprasījuma un būs jāpārveido pašreizējais modelis.
[1] https://www.businessinsider.com/chatgpt-ai-write-author-200-books-amazon-2023-2
[2] https://www.tietoevry.com/en/blog/2023/01/chatgpt-will-change-work-faster-than-expected/?utm_campaign=5a65bc0294a326145d017045&utm_content=63d230221bfaa20001b842ee&utm_medium=smarpshare&utm_source=linkedin
Attēls: ilustratīvs (pexels.com)
TOP Komentāri