Uzņēmēji joprojām bažīgi par inflāciju, cenām, kā arī darbavietu saglabāšanu

Domājot par šī gada aktuālajiem uzņēmējdarbības izaicinājumiem, uzņēmēji visbiežāk jeb 40% gadījumu norāda, ka nāksies pielāgoties inflācijai un paaugstinātām izmaksām, – tā noskaidrots Luminor bankas Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu aptaujā*. Tāpat nozīmīgāko jautājumu augšgalā aizvien saglabājas nodarbinātības jautājumi – darbavietu saglabāšana un jaunu darbinieku meklējumi, kā arī pakalpojumu kvalitāte un produktu klāsts.

Salīdzinot ar uzņēmēju atbildēm pagājušā gada izskaņā, nemainīgi saglabājas bažas par inflāciju, kā arī augošiem izdevumiem un enerģijas cenām. Tāpat gandrīz katru trešo uzņēmumu (29%) joprojām satrauc arī darbavietu saglabāšana.

“Lai gan inflācija Latvijā jau kādu laiku ir nostabilizējusies, redzam, ka uzņēmēji aizvien nav pavisam atguvušies no ekonomiskajām grūtībām un joprojām bažījas par spēju pielāgoties dažādām izmaksām. Tomēr, ja ekonomistu prognozes piepildīsies, arī atlikušais gads būs ekonomiski samērā mierīgs un drīzāk gaidāma izaugsme nekā sarežģījumi, tāpēc uzņēmēji pakāpeniski savu uzmanību varēs arvien vairāk pievērst attīstībai plāniem. Tiesa, uzņēmumu situācija un noskaņojums ir atšķirīgs dažādās nozarēs un reģionos. Ievērojamu daļu uzņēmēju satrauc arī jautājumi, kas saistās ar nodarbinātību – darbavietu saglabāšana esošajā līmenī un jaunu darbinieku atlase. Tomēr darba tirgus prognozes liecina, ka šogad nodarbināto skaitam ir tendence pieaugt, tādēļ pastāv cerība, ka tas mazajiem un vidējiem uzņēmumiem neradīs problēmas un nekavēs darbību vai attīstības plānus,” norāda Mareks Gurauskas, Luminor Mazo un vidējo uzņēmumu apkalpošanas vadītājs.

Tāpat viena no jomām, kuru mazie un vidējie uzņēmēji Latvijā izceļ kā vienu no būtiskākajiem šī gada pielāgošanās jautājumiem, ir kvalitatīvu pakalpojumu un produktu piedāvājumi. Interesanti, ka latviešus tas satrauc mazāk nekā kaimiņus – kamēr Latvijā šo atbildi norādījuši 25% mazo un vidējo uzņēmumu, Igaunijā tas satrauc trešdaļu jeb 32%, bet Lietuvā pat 34% uzņēmumu.

Nedaudz lielāku uzmanību mazie un vidējie uzņēmumi Latvijā sākuši pievērst e-komercijai jeb jaunu tirdzniecības kanālu ieviešanai tiešsaistē. “Pēdējā laikā palielinājies to uzņēmēju skaits, kas šo saskata kā nozīmīgu pielāgošanās jomu 2024. gadam, un šobrīd tas sasniedzis 15% jeb katrs astotais uzņēmējs. Tas iet roku rokā ar pasaules un Baltijas tendencēm – e-komercijas popularitāte pēdējos gados aizvien pieaug, tāpēc ir skaidrs, ka uzņēmēji, kuri joprojām tirdzniecību vairāk veic klātienē,  meklē veidus kā sasniegt savus potenciālos klientus arī tiešsaistē,” piebilst M. Gurauskas.

*Luminor bankas aptauja veikta 2024. gada maijā sadarbībā ar pētījumu aģentūru Norstat, kopumā aptaujājot 750  mazos un vidējos uzņēmumus Baltijā, kuros darbinieku skaits nepārsniedz 249 cilvēkus.

Foto: unsplash.com

5

TOP Komentāri

avatar
5 Komentāra topiki
0 Raksta atbildes
0 Sekotāji
 
Vislielākā reakcija
Karstākais komentāru topiks
5 Komentāru autori
wx822x80h0drug flagylbuy cialis online yahoo answersxz0ph Nesenie komentāru autori
jaunākie vecākie vispopulārākie
xz0ph
Viesis
xz0ph

clomid get cheap clomid for sale cost generic clomid without a prescription where buy cheap clomid pill where can i buy clomid pill can you buy cheap clomid without insurance how can i get cheap clomiphene price

buy cialis online yahoo answers
Viesis
buy cialis online yahoo answers

The thoroughness in this section is noteworthy.

drug flagyl
Viesis
drug flagyl

This is a keynote which is near to my callousness… Diverse thanks! Exactly where can I find the contact details due to the fact that questions?

x80h0
Viesis
x80h0

oral zithromax – buy ofloxacin 400mg online cheap flagyl oral

wx822
Viesis
wx822

motilium buy online – generic sumycin 500mg buy flexeril sale