Jau 500 000 Swedbank klientu izvēlējušies Smart-ID. Kas kavē pārējos?

Pēdējā gada laikā Smart-ID lietotāju skaits Swedbank klientu vidū ir trīskāršojies, sasniedzot jau gandrīz pus miljonu, kas ir divreiz vairāk nekā to klientu, kuri internetbankas lietošanai joprojām izvēlas kodu karti. Lai gan Smart-ID ir ērtākais un drošākais veids, kā piekļūt savai internetbankai, liela daļa cilvēku joprojām atliek Smart-ID lietošanas uzsākšanu. Kāpēc? Swedbank apkopojusi biežākos iemeslus un piedāvā ērtākos risinājumus.

Īpašs Smart-ID lietotāju skaita pieaugums bija novērojams šī gada sākumā – janvāra laikā šo internetbankas autentifikācijas līdzekli sāka lietot vairāk nekā 90 000 klientu. Tagad kopējais Smart-ID lietotāju skaits sasniedz jau gandrīz 500 000, kamēr kodu kalkulatoram kā internetbankas autentifikācijas līdzeklim priekšroku devuši 25 000 klientu. Lai gan pārejas temps ir pietiekoši straujš, joprojām ir ap 230 000 klientu, kuri šo soli atliek uz pēdējo brīdi.

Galvenais šķērslis – ieradums

Iemesls tam, kāpēc daļa bankas klientu, kuriem ir pieejamas viedierīces, tomēr izvēlas citus autentifikācijas veidus, ir ieradums. “Cilvēkiem nereti ir grūti ļauties pārmaiņām. Pie kodu kartes pierasts jau gadiem, tā ir gluži kā simbols internetbankai, vienmēr maciņā, mazliet apbružāta, bet tik parocīga – nu, kā no tās atteikties. Viss jaunais iesākumā šķiet sarežģīts, bet ikviens, kurš kaut reizi pamēģina Smart-ID un veic pirmo transakciju, ir gatavs mainīt ieradumus. Tas taču ir tik vienkārši – viens PIN kods, lai ieietu savā internetbankā, un otrs, lai apstiprinātu maksājumu. Divas ātras darbības, un maksājums veikts,” stāsta Vadims Frolovs, Swedbank Klientu servisa pārvaldes vadītājs.

Vai tas ir droši?

“Bankas klienti ar vislielāko uzmanību izturas pret jautājumiem, kas saistīti ar konta drošību, un tas ir pareizi. Tomēr bažām, ka Smart-ID varētu būt mazāk droša autentifikācijas sistēma nekā kodu kartes vai kodu kalkulators, nav nekāda pamata. Gluži otrādi – tas ir jauns drošības līmenis, kurā tiek izmantotas visjaunākās datu šifrēšanas metodes ar trīskāršo aizsardzību. Maldīgi uzskatīt, ka telefons ir mazāk drošs nekā, piemēram, dators, gluži otrādi − mobilās ierīces kiberuzbrukumiem pakļautas daudz retāk. Ja tālrunis nozaudēts, to aizsargā PIN kodi. Turklāt šādos gadījumos, līdzīgi kā tad, ja nozaudēta maksājumu karte, jāpiezvana bankai un jāpiesaka Smart-ID konta dzēšana. Kodu kartes ir pagājušā gadsimta produkts – visi kodi ir redzami vienuviet, tos viegli var nokopēt. Ne velti, izvērtējot ierobežojumus, ko nosaka ES regulējuma izmaiņas, Swedbank pieņemts lēmums no tām atteikties un slēgt kodu karšu funkcionalitāti 09.09.2019. Kodu kalkulatori arī ir droši, jo tāpat izmanto mainīgos kodus, bet to lietošana ir mazāk ērta.”

Vai lejupielādēt un sākt lietot Smart-ID man nebūs par sarežģītu?

Mobilais tālrunis ar internetbanku tikpat kā vienmēr ir pa rokai. Ir jāatceras vien divi PIN kodi, un jebkuru transakciju iespējams veikt dažu sekunžu laikā.

Smart-ID var lejupielādēt katrs klients, vienkārši apmeklējot AppStore vai Google Play. Lietotnes aktivizēšanai pirmajā reizē jāizmanto kodu karte vai kalkulators. Pēc tam jāizvēlas divi tikai sev vien zināmi PIN kodi, kuri turpmāk būs jālieto, pieslēdzoties internetbankai (PIN1) un apstiprinot maksājumus vai parakstot dokumentus (PIN2).

Swedbank Ķīpsalas filiāle – ērtākā vieta konsultācijām par kodu kartes maiņu

Klienti, kuri kodu kartes nomaiņai vēlas saņemt atbalstu klātienē, darba dienās no 4. līdz 15. martam aicināti apmeklēt mūsu īpaši kodu karšu migrācijai pielāgoto filiāli Ķīpsalā (Swedbank centrālajā ēkā Balasta dambī 15), kur mūsu papildspēku komanda konsultēs par Smart-ID un citiem internetbankas autentifikācijas līdzekļiem. Apmeklējot filiāli, jāatceras paņemt līdzi kodu karti un personu apliecinošu dokumentu – pasi vai personas apliecību (eID). Rūpēs par klientu laiku atgādinām par iespēju internetbankā rezervēt sev ērtāko brīdi sarunai ar bankas speciālistu.

TOP Komentāri

avatar