Facebook izdod grāmatu par mārketinga nākotni

Jaunajā grāmatā Build Brilliant Brands (“Veido izcilus zīmolus”) Facebook ir apkopojis 22 pasaulē vadošo nozares ekspertu inovatīvākās un radošākās idejas. Savā unikālajā pieredzē dalās arī viens no Latvijas jaunuzņēmuma Joom līdzdibinātājiem Jurijs Ivanovs.

Grāmatā Build Brilliant Brands ir sniegti novērojumi par mārketinga nozari, kā arī ekspertu pārdomas par izmaiņām nozarē un tās attīstības virzieniem. Grāmatā ir apkopotas Facebook EMEA Klientu padomes dalībnieku sarakstītas esejas, kuru vada par EMEA reģionu atbildīgā Facebook viceprezidente Nikola Mendelsone (Nicola Mendelsohn).

Build Brilliant Brands pieskaras mūsdienu mārketinga svarīgākajiem tematiem, vienlaikus piedāvājot aktuālus padomus zīmoliem par to, kā pārdzīvot šo krīzi. Laikā, kad vēl nav skaidrs, kāds būs “jaunais normālais” dzīves ritms, Build Brilliant Brands sniedz iespēju mārketinga nozarei izprast pašreizējo situāciju un sākt diskusijas par nākotnes attīstību. Eksperti dalās ar savu unikālo pieredzi un nereti pretrunīgiem skatupunktiem, kas veidojušies, desmitgadēm ilgi strādājot šajā nozarē.

Nikola Mendelsone, kura grāmatā piedāvā savu skatījumu par jauno koncepciju elektroniskajā komercijā Discovery Commerce, atzīmē: “Uzņēmumiem vēl nekad nav bijusi tik akūta nepieciešamība pielāgoties tik izteiktām izmaiņām – sākot ar Covid-19 ietekmi un beidzot ar sociālās apziņas attīstību un digitalizācijas paātrināšanos. Ja mēs neiesim vienā soli ar laiku, mēs riskējam iepalikt attīstībā. Par pirmajiem, kas izjuta izmaiņas uzņēmumu un patērētāju savstarpējās attiecībās, kļuva mārketinga speciālisti. Viņu rīcībā ir rīki, lai izprastu un apmierinātu klientu vajadzības. Turklāt viņi to spēj darīt, vienlaikus veicinot patiesus sociālos ieguvumus, uz ko norāda daudzi grāmatas Build Brilliant Brands autori. Es ceru, ka šī grāmata aizsāks svarīgu diskusiju par nozares nākotni un iedvesmos jaunu mārketinga līderu paaudzi.”

Savukārt Latvijā dibinātā jaunuzņēmuma Joom līdzdibinātājs Jurijs Ivanovs savā esejā atklāj piecas svarīgākās atziņas, kuras guvis, cenšoties izveidot labāku mobilās komercijas modeli: Velti visu uzmanību produktam un tā testēšanai, līdz tas ir perfekts; Padari produkta lietošanu maksimāli personalizētu; Centies palielināt vērtību visā produkta izmantošanas laikā; Plaši izmanto lietotāju veidotu saturu; Identificē un atalgo atpazīstamos lietotājus.

Oksfordas universitātes profesors Endrjū Stīvens (Andrew Stephen) norāda: “Mārketings ir kļuvis par nepieredzēti sarežģītu jomu. Ikdienišķā mārketinga kampaņā ir tik daudz “kustīgo detaļu”, un to visu skaista salāgošana ir kļuvusi ļoti sarežģīta. Mārketings vienmēr ir bijis vienlaikus gan māksla, gan zinātne. Tomēr, manuprāt, zinātnes daļa ir vēl svarīgāka. Es ar prieku kopā ar citiem nozares līderiem dalos savās pārdomās par to, kā nozarē vēl vairāk lēmumus varētu pieņemt, balstoties uz zinātni un pierādījumiem. Mārketinga jomas zinātnes aspekti palīdzēs atrisināt sarežģītos uzdevumus, lai mēs spētu pieņemt labākus lēmumus un efektīvāk palīdzēt saviem klientiem”.

Esejas ir iedalītas trijos tematiskajos blokos: kas mārketinga nozarē nav mainījies, galveno uzmanību pievēršot jomas pamatprincipiem; kas ir mainījies, izvērtējot nozares tendences; un kas ir jāmaina, lai nozare attīstītos.

Grāmatu Build Brilliant Brands var bez maksas lejupielādēt un lasīt no platformām Apple Books un Issuu, turklāt tā ir pieejama arī Build Brilliant Brands tīmekļa vietnē Facebook.com/business/buildbrilliantbrands.

Foto: publicitātes

TOP Komentāri

avatar