Dalība kampaņā „Uzslavē labu servisu!” apliecina uzņēmumu vēlmi pilnveidoties
Uzņēmumi, iesaistoties šādā kampaņā, vadās pēc vairākiem apsvērumiem – kampaņas ietvaros iespējams palielināt sava uzņēmuma un tā sniegto pakalpojumu popularitāti, atpazīstamību, veicināt uzņēmumu darbinieku saliedētību un atgādināt, ka pakalpojumu sniegšanā liela nozīme ir ne tikai kvalitatīvam pakalpojumam, bet arī klientu apkalpošanas servisam, pēcpārdošanai utt. Saprotams, ka visi šie apsvērumi, galvenokārt, tomēr ir virzīti uz to, lai kampaņas dalībnieki – uzņēmumi – augtu, attīstītos un sasniegtu aizvien labākus rezultātus, kas, savukārt, atspoguļojas uzņēmuma finanšu rādītājos.
Šo vērtējumu veica SIA Lursoft IT (Lursoft), kas analizēja kampaņas „Uzslavē labu servisu” dalībniekus par laika periodu no 2010. līdz 2012.gadam, izvērtējot šo uzņēmumu gada pārskatus par attiecīgo periodu. Statistikā tika vērtēti tie uzņēmumi, kuriem par norādīto periodu ir iesniegti gada pārskati. Vienlaikus tika analizēti arī dalībnieku finanšu rādītāji, salīdzinot tos ar nozares vidējiem rādītājiem, kā arī ar vidējiem rādītājiem valstī kopumā.
Lursoft valdes locekle Daiga Kiopa skaidro, ka „apkopojot informāciju par kampaņas dalībniekiem – uzņēmumiem un to darbības nozarēm, Lursoft konstatēja, ka 2011. un 2012.gadā pieaugusi kampaņas popularitāte un līdz ar to arī līdzdalība kampaņā šādās nozarēs – restorānu un viesnīcu jomā (+11%); finanšu un apdrošināšanas jomā (+8%). Ja salīdzina Latvijā reģistrētos uzņēmumus pa to darbības veidiem un izvērtē kampaņas dalībnieku pārstāvēto nozari, redzams, ka, kaut arī visdaudzskaitlīgāk akcijā ik gadus piedalās tirdzniecības uzņēmumi, tomēr to īpatsvars, salīdzinot ar valstī kopumā attiecīgā nozarē reģistrētajiem uzņēmumiem, ir neliels. Savukārt proporcija – kampaņas dalībnieki pret valstī reģistrētajiem attiecīgās nozares uzņēmumiem – visaugstākā ir finanšu un apdrošināšanas jomā.”
Vērtējot visu kampaņā iesaistījušos dalībnieku peļņas/zaudējumu rādītājus par 2010.-2012.gadu, redzams, ka trīs gadu laikā pelnošo uzņēmumu – dalībnieku skaits pieaudzis par 32%. Tomēr jāatzīmē, ka šī statistika ir līdzīga ar kopējo valstī esošo tendenci, proti, tautsaimniecības atveseļošanās no krīzes periodā gūtajiem zaudējumiem vērojama sākot ar 2012.gadu, kad pelnošo uzņēmumu skaits Latvijā palielinājās par 33%. Vienlaikus jāatzīmē, ka to uzņēmumu – kampaņas dalībnieku īpatsvars, kuri 2012.gada pārskatā uzrādījuši zaudējumus, salīdzinot ar kopējiem rādītājiem valstī, ir samazinājies.
Pozitīvākas iezīmes tika konstatētas vērtējumā kampaņas dalībnieku rentabilitāte pa gadiem, salīdzinot to pret pārstāvētās nozares vidējo rentabilitāti. 2010.gada 58% no visiem kampaņas dalībniekiem rentabilitāte bija augstāka kā nozares vidējā rentabilitāte, 2011. – 67%, bet 2012. – jau 69%. Jāatzīmē, ka rentabilitātes rādītājs norāda uz uzņēmuma efektīvu darbību, izvērtējot ražošanas izmaksas un uzņēmuma ienākumus. Zināms, ka uzņēmuma rentabilitāti ietekmē daudzi faktori – tirgus situācija, vadības kompetence, prasmes, mērķtiecīga darbība, ilgtermiņa redzējums par attīstību, izveidotās komandas stabilitāte un profesionālisms.
Šī pētījuma gaitā Lursoft apkopotā statistika liek secināt, ka vairums kampaņas dalībnieki ir sekmīgi savas nozares uzņēmumi, kuri bieži vien arī ir tirgus līderi savā nozarē. Tiem līdzdalība kampaņā ir gan kā veselīga sacensība ar konkurentiem, gan vienlaikus arī veids, kā apliecināt saviem klientiem, ka tiem ir svarīgi, lai tiek atzinīgi novērtēts uzņēmuma nodrošinātais serviss un pakalpojuma kvalitāte.
Kampaņa “Uzslavē labu servisu!” noslēgsies š.g. 14.aprīlī ar apbalvošanas ceremoniju, kuras laikā tiks paziņoti un sveikti kampaņas atzītākie laba servisa sniedzēji Latvijā.
Foto: labsserviss.lv
TOP Komentāri