Aptauja: 42% Latvijas iedzīvotāju tuvākajos mēnešos visdrīzāk neceļos
Energoresursu krīze un aizvien pieaugošā inflācija manāmi ietekmē iedzīvotāju pirktspēju un iespējas doties atpūtā uz tālākiem galamērķiem. Pieaugot ikdienas tēriņiem, gandrīz puse iedzīvotāju atzīst, ka šoziem neceļos un vairāk nekā piektā daļa aptaujāto plāno ceļot retāk. Tomēr gandrīz katrs piektais iedzīvotājs ir gatavs mainīt savus paradumus un samazināt tēriņus, lai turpinātu ceļot kā līdz šim, secināts Latvijas aviokompānijas “SmartLynx Airlines” pasūtītā aptaujā[1].
Vērtējot savas finansiālās iespējas tuvākajos mēnešos, katrs otrais aptaujātais, kura ikmēneša ienākumi ir zem 1000 EUR, norādījis, ka neplāno ceļot un katrs piektais ceļotājs, kura ienākumi ir līdz 1500 EUR mēnesī, šoziem ceļos retāk. Tomēr 15% iedzīvotāju, neskatoties uz cenu pieaugumu un kopējo dzīves sadārdzinājumu, turpinās ceļos kā līdz šim. Turklāt 35% iedzīvotāju, kuru ikmēneša ienākumi pārsniedz 1500 EUR, šoziem savus ceļošanas paradums neplāno mainīt. Lai varētu atļauties turpināt ceļot kā līdz šim, neliela daļa jeb 7% ceļošanas entuziastu ir gatavi samazināt savus ikdienas tēriņus un 4% – ierobežot tēriņus ceļojuma laikā. Savukārt 6% apsver iespēju doties uz lētāku ceļojuma galamērķi.
“Iespējams, tuvāko mēnešu laikā varam gaidīt aviopasažieru pieprasījuma samazināšanos. Vienlaikus šo efektu mazina tas, ka cilvēkiem pēc diviem pavadītiem gadiem mājās ir ļoti liela vēlme atkal ceļot, tādēļ daļa ceļotāju, iespējams, izvēlēsies galamērķus, kuros lidojuma biļetes un nakšņošanas izdevumi būs ievērojami izdevīgāki. Lidsabiedrības, neskatoties uz nozares izaicinājumiem, būs spiestas meklēt risinājumus, lai noturētu konkurētspējīgas biļešu cenas un saglabātu pasažieru lojalitāti,” aptaujas rezultātus komentē “SmartLynx Airlines” vadītājs Žīgimants Surints (Žygimantas Surintas).
Ceļotājiem svarīgākais galamērķa izvēlē ir aviobiļetes cena
Lielākā daļa jeb 66% Latvijas iedzīvotāju, plānojot atpūtu uz tālākiem galamērķiem, kā svarīgāko izvēles kritēriju norāda lidojuma biļetes cenu. Vienlaikus, iedzīvotājiem izvēloties aviobiļetes, 45% gadījumu tiek ņemts vērā lidojuma laiks, kā arī lidojuma ilgums, kas ir svarīgs 17% aptaujāto. Turklāt sievietes biežāk (50%) nekā vīrieši (40%) laika un datuma izvēli uzsver kā būtiskāko kritēriju lidojumu izvēlē. Aptuveni piektā daļa jeb 21% aptaujāto iedzīvotāju atzīst, ka tiem svarīgi ir arī biļetes cenā iekļautie papildu pakalpojumi, piemēram, sēdvietas izvēle un bagāžas nosacījumi. Tāpat katrs trešais pētījuma dalībnieks pirms biļetes iegādes novērtē aviosabiedrības reputāciju un servisa kvalitāti. Tikai 7% aptaujāto ceļotāju nozīmīga ir punktualitāte un 2% – aviosabiedrības rūpes par vidi.
Pārvadāto pasažieru skaits pieaug
Šī gada pirmajos astoņos mēnešos “SmartLynx Airlines” no Rīgas pārvadājusi 33 190 pasažierus, kas ir uz pusi vairāk nekā attiecīgajā laika period pērn. Arī Lidostas “Rīga” operatīvie dati liecina, ka apkalpoto pasažieru skaits šogad līdz augusta beigām pieaudzis trīs reizes, sasniedzot 3,4 miljonus pasažieru, salīdzinot ar iepriekšējā gada rādītājiem[2]. Tikmēr globāli “SmartLynx” pasažieru skaits audzis par 42%, sasniedzot 1,5 miljonus.
[1] Norstat Latvija veiktais pētījums, kas norisinājās šī gada septembrī pēc SIA “SmartLynx Airlines” pasūtījuma. Aptaujā piedalījās 1010 dalībnieki.
[2] https://www.riga-airport.com/preses-telpa/jaunumi/pasazieru-skaits-lidosta-riga-pieaudzis-vairak-neka-tris-reizes
Attēls: publicitātes
TOP Komentāri