Apbalvoti gada veiksmīgākie preses izdevumi
18. jūnijā ikgadējā Latvijas drukāto mediju izdevēju apbalvošanas pasākumā “Preses Dienas” vadošie preses tirdzniecības un izplatīšanas uzņēmumi “Narvesen” un “Preses serviss” sveica Latvijas iedzīvotāju 2019. gadā iecienītākos preses izdevumus. Uzvarētāji tika apbalvoti 17 nominācijās, ņemot vērā mediju iznākšanas periodiku, pārdošanas rādītājus un tematiku.
“Lai gan aizvien vairāk informācijas par norisēm sabiedrībā, pasaulē un slavenību dzīvē ikdienā gūstam dažādos interneta kanālos, preses izdevumu lasīšana ikdienā nekur nav pazudusi. Ik mēnesi saviem vairāk kā diviem miljoniem klientu, kuri “Narvesen” iegādājas preses izdevumus, piedāvājam vairāk nekā 700 dažādu jomu izdevumu, kuros ikviens var izlasīt jaunākās ziņas vai gūt padziļinātas zināšanas par saviem hobijiem un profesionālajām interesēm. Ļoti priecājamies par Latvijā izdotajiem žurnālu speciālizdevumiem, kuru pārdotās tirāžas bieži vien pārsniedz pamatizdevumu eksemplāru skaitu. Ja pagājušogad preses izdevumu lasīšana uz vietas “Narvesen” veikala tipa tirdzniecības vietās ar paplašinātu zonu maltītes ieturēšanai bija salīdzinoši jauns paradums, redzam, ka gada laikā tas ir nostiprinājies un daudziem kļuvis par obligātu atslodzes rituālu steidzīgajā dienas ritmā,” stāsta “Narvesen Baltija” valdes priekšsēdētāja Dace Dovidena.
Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, uzvarētāju sarakstā lielu pārsteigumu nav un lielākoties laurus plūkuši tie paši izdevumi, ja nu vienīgi nedaudz pamainījusies vietu secība pirmajā trijniekā. Nemainīga saglabājas iedzīvotāju interese par nedēļas izdevumiem, krustvārdu mīklām, mājas, dārza un ēdiena gatavošanas tēmām veltītiem izdevumiem. Augusi sabiedrības interese par vēsturi, bet sīvajā sieviešu žurnālu konkurencē atradusies vieta arī kādam debitantam, ļaujot secināt, ka sevis izzināšana un laimīgas dzīves receptes nekad neiziet no modes.
“NARVESEN” PRESES BALVAS 2019
Nominācijā “Visvairāk pārdotais nedēļas ZIŅU izdevums”, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, viss goda pjedestāls palicis nemainīgs: pirmo vietu, uzrādot lielākos pārdošanas apjomus 2019. gadā, ieguva SIA “Izdevniecības nams PRINT MEDIA” izdevums “MK Латвия” (krievu val.), diploms par otro vietu pasniegts SIA Izdevniecība “Rīgas Viļņi” izdevumam “Kas Jauns”, bet trešo saņēmis SIA “Žurnāls Santa” iknedēļas izdevums “Privātā Dzīve”.
Nominācijā “Visvairāk pārdotais REĢIONĀLAIS LAIKRAKSTS” arī līderu trijnieks saglabājas nemainīgs, mainoties tikai secībai: pirmo vietu ieguvis SIA “Izdevniecība Miljons” izdevums “Million” (krievu val.), apsteidzot ilggadējo topa līderi, SIA “Kurzemes Vārds” izdevumu “Kurzemes Vārds”, kas šoreiz palicis otrajā vietā, un SIA “Ventas balss” izdevumu “Ventas balss” trešajā vietā.
Nominācijā “Visvairāk pārdotais MĀJAI UN DĀRZAM izdevums” pirmās divas godalgas saņēma SIA “Žurnāls Santa” izdotā “Ievas Padomu Avīze” un “Ievas Māja”, bet diploms par trešo vietu piešķirts AS “Latvijas Mediji” izdevumam “Mājas Viesis”.
Nominācijā “Visvairāk pārdotais ĒDIENU UN VESELĪBAS izdevums” pirmā godalga piešķirta SIA “Žurnāls Santa” izdevumam “Ievas Veselība”, otrajā vietā ierindojies SIA ”Press Distribution Center” izdevums “Semero s ložkoj” (krievu val.), bet trešajā – SIA Izdevniecība “Rīgas Viļņi” žurnāls “Ko ārsti tev nestāsta”.
Nominācijā “Visvairāk pārdotais SIEVIEŠU nedēļas un divu nedēļu izdevums” situācija ir identiska kā pirms gada: pirmo un otro vietu saņēma SIA “Žurnāls Santa” izdevumi “Ieva” un “Ievas Stāsti”, bet balvu par trešo vietu – SIA Izdevniecība “Rīgas Viļņi” izdotā “Patiesā Dzīve”.
Nominācijā “Visvairāk pārdotais glancētais SIEVIEŠU žurnāls” par uzvarētāju atzīts SIA “Žurnāls Santa” žurnāls “Santa”, otrajā vietā – SIA Izdevniecība “Dienas Žurnāli” žurnāls “Una”, bet trešajā – SIA “Žurnālu izdevniecība Lilita” žurnāls “Lilit”.
Nominācijā “Visvairāk pārdotais IZKLAIDES izdevums” līderu trijniekā notikusi pozīciju rokāde: pirmajā vietā šoreiz SIA “Press Distribution Center” izdotā TV programma (krievu val.), apsteidzot iepriekšējā gada pirmās un otrās vietas ieguvējus, kas attiecīgi šogad ierindojas otrajā un trešajā vietā – SIA” Izdevniecība Rīgas Viļņi” izdevumus “Laimīgā Programma” un “Rīgas Viļņi”.
Nominācijā “Visvairāk pārdotais KRUSTVĀRDU MĪKLU izdevums” vietu sadalījums palicis nemainīgs: pirmajā vietā is SIA “Žurnāls Santa” izdevums “Mezgls”, otrajā SIA “Izdevniecība Putņiks” izdotā “Skandināvija”, bet trešajā – SIA “Kuma” izdevums “Kūmiņš”.
Nominācijā “Visvairāk pārdotais IZZINOŠAIS izdevums” visu goda pjedestālu aizņem SIA Izdevniecība “Dienas žurnāli” izdevumi “Citādā Pasaule”, “Leģendas” un jaunpienācējs līderu trijniekā “Ilustrētā Pasaules Vēsture”.
Nominācijā “Visvairāk pārdotais BĒRNU un JAUNIEŠU izdevums” vērojama stabila tendence – pirmajās divās vietās izdevumi saglabājuši savas pērnā gada pozīcijas. Pirmo vietu ieguva SIA Izdevniecība “Dienas Žurnāli” izdevums “Ilustrētā Junioriem”. Otrajā vietā ierindojās SIA “Žurnāls Santa” izdevums “Pūcīte”, bet trešajā vietā iepriekšējā gada laureātu nomainījis cits SIA “Egmont Latvija” izdevums – viens no 2018. gada veiksmīgākajiem debitantiem “Hot Wheels”.
“PRESES SERVISS” PRESES BALVAS 2019
Nominācijā “Ienesīgākais dienas laikraksts” balva par pirmo vietu pasniegta balvas veterānam, SIA Izdevniecība “Dienas Mediji” izdotajai avīzei “Diena”, kas otrajā vietā atstājusi AS “Latvijas Mediji” izdevumu “Latvijas Avīze”, bet trešajā – SIA “ADV Service” izdoto laikrakstu “Segodņa” (krievu val.).
Nominācijā “Ienesīgākais nedēļas izdevums” pirmo vietu saglabājis SIA “Izdevniecības nams PRINT MEDIA” ar izdevumu “MK Латвия” (krievu val.). Otro vietu ieņem SIA Izdevniecība “Rīgas Viļņi” izdevums “Kas jauns”, bet trešajā vietā ierindojas SIA “Žurnāls Santa” žurnāls “Ieva”.
Nominācijā “Ienesīgākais divu nedēļu izdevums” visas godalgotās vietas tāpat kā iepriekšējā gadā ieņēma SIA “Žurnāls Santa” izdevumi: pirmo vietu – “Ievas Stāsti”, otro – “Ievas Veselība”, bet trešo – “Mezgls”.
Nominācijā “Ienesīgākais mēneša žurnāls” pirmo un otro vietu saņēma SIA “Žurnāls Santa” izdevumi “Santa” un “Klubs”, bet trešajā vietā ierindojās SIA Izdevniecība “Dienas Žurnāli” izdevums “Una”.
Nominācijā “Ienesīgākais žurnāls, kas iznāk retāk nekā reizi mēnesī” pirmo vietu ieņēma SIA “Žurnāls Santa” izdevums “Annas Psiholoģija”, otro vietu – SIA “Baltic Design Addiction” izdevums “Imperfekt”, bet trešā vieta piešķirta SIA “Žurnāls Santa” žurnālam “DEKO”.
Nominācijā “Ienesīgākais speciālizdevums” uzvarētāja godā celts izdevniecības SIA Izdevniecība “Rīgas Viļņi” speciālizdevums “Patiesā dzīve”, otro vietu saglabājis SIA “Žurnāls Santa” iknedēļas žurnāla “Ievas Virtuve” speciālizlaidums, bet trešajā vietā – izdevniecības SIA Izdevniecība “Dienas Žurnāli” izdevuma “Citādā pasaule” speciālizlaidums.
Nominācijā “Debija 2019” pirmo vietu ieguva SIA “Mediju nams” jaunais izdevums sievietēm “Kā būt laimīgai”, otrajā vietā ierindojās izdevniecības SIA “Egmont Latvija” izdevums “Minecraft,” bet trešajā – SIA “Ēdiens kā zāles” izdevums ar tādu pašu nosaukumu “Ēdiens kā zāles”.
“Narvesen” balvas tika pasniegtas, analizējot preses izdevumu pārdošanas rezultātus un ņemot vērā nopirkto eksemplāru skaitu “Narvesen” tīklā 2019. gadā. Savukārt “Preses Servisa” balvas piešķirtas, ņemot vērā konkrēto izdevumu apgrozījumu 2019. gadā visā preses tirgū Latvijā.
Foto: publicitātes
TOP Komentāri