Vasarā tiešsaistes iepirkšanās paradumi nemainās 58 % Latvijas iedzīvotāju
Digitālo tehnoloģiju uzņēmuma “TRY Dig Latvia” nesen veiktā Latvijas iedzīvotāju aptauja atklāj, ka vasaras mēneši būtiski neietekmē cilvēku iepirkšanās paradumus. Vairums aptaujāto (58%) norāda, ka vasaras laikā tiešsaistē iepērkas tikpat bieži kā citos mēnešos. Savukārt teju katrs desmitais (7%) – sevišķi jaunieši – tiešsaistē iepērkas pat biežāk.
Lielākā daļa respondentu, kuri nemaina savus iepirkšanās paradumus, ir cilvēki vecumā no 40 līdz 49 gadiem, kamēr jaunāko paaudžu vidū parādās tendence iepirkšanās aktivitāti vasaras mēnešos palielināt. Tāpat svarīgi atzīmēt, ka 14% Latvijas iedzīvotāju, galvenokārt pensijas vecuma cilvēki, priekšroku dod klātienes veikaliem un internetā neiepērkas.
Interesanti, ka arī Eiropas mēroga pētījumi iezīmē līdzīgu tendenci – vasaras mēnešos arvien vairāk cilvēku izvēlas tiešsaistē iepirkties biežāk nekā citos gadalaikos. Vasaras iepirkšanās pieaugumu izraisījuši dažādi faktori, tostarp iepirkšanās ērtums, kā arī plašāka piedāvājumu un atlaižu pieejamība.
“Šie dati ir ļoti vērtīgi visiem e-komercijas uzņēmumiem, jo skaidri norāda, ka vasara – visiecienītākais atvaļinājumu laiks, neietekmē tiešsaistes iepirkšanās paradumus tik lielā mērā, kā, iespējams, esam pieņēmuši. Turklāt izpratne par to, ka lielākā daļa iedzīvotāju vasaras mēnešos saglabā savus regulāros iepirkšanās paradumus, rada iespēju uzņēmējiem ne tikai saglabāt, bet pat palielināt savu klātbūtni tiešsaistē, pielāgojoties klientu vajadzībām un iepirkšanās paradumiem,” aptaujas datus komentē “TRY Dig Latvia” vadītāja Ilze Tenase.
Vasaras izpārdošanu ietekme uz e-komerciju
8% respondentu norādījuši, ka vasaras izpārdošanu laikā bieži veic pirkumus, ko citādi neveiktu. No akcijām īpaši ietekmējas jaunieši vecumā no 18 līdz 29 gadiem, retāk iedzīvotāji virs 50 gadu vecuma. Ir svarīgi atzīmēt, ka 33 % aptaujāto vasaras izpārdošanu laikā ir piesardzīgi un tiešsaistē iepērkas pēc noteikta plāna ar mērķi ietaupīt. Savukārt 26% aptaujāto norāda, ka vasaras izpārdošanas/akcijas viņu pirkumus neietekmē, bet vēl 20% atzīmējuši, ka galvenokārt iepērkas izpārdošanu/akciju laikā neatkarīgi no sezonas. Pārējie respondenti akcijām un izpārdošanām nepievērš uzmanību.
Vasaras mēnešos vien katrs desmitais aptaujātais iegādājas galvenokārt vasarai raksturīgus produktus, bet puse norāda, ka viņu pirkumi, salīdzinājumā ar citiem gadalaikiem, būtiski nemainās. Vēl katrs piektais novērojis, ka vasaras laikā pērk tādus pašus produktus kā parasti, bet nedaudz lielākā apjomā tieši vasaras izpārdošanu dēļ.
“Analizējot aptaujas rezultātus, redzam interesantas tendences patērētāju uzvedībā ar acīmredzamu spontanitātes un stratēģiskas iepirkšanās sajaukumu,” saka I. Tenase. “Patērētāji, kuri veic neplānotus pirkumus vasaras izpārdošanu laikā, nepārprotami liecina par sezonālo akciju spēku. Būtiski ņemt vērā arī to iedzīvotāju daļu, kuri izmanto vasaras pārdošanas periodus, lai veiktu iepriekš plānotus pirkumus ekonomiskāk. Tas ne tikai parāda mūsdienu digitālā patērētāja gudrās iepirkšanās prasmes, bet arī paver iespējas uzņēmumiem izmantot jaunākās tendences savā labā, nevis ļauties mītiem par vasaras lejupslīdi.”
*“TRY Dig Latvia” aptauja veikta 2023.gada jūlijā sadarbībā ar pētījumu aģentūru “Norstat Latvija”, aptaujājot vairāk nekā 1000 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 74 gadiem.
Attēls: publicitātes
TOP Komentāri