Piecas kļūdas, ko nepieļaut, pārdodot savu preci platformā «Amazon»

Lai veiksmīgi pārdotu savas preces platformā «Amazon», ir jābūt labi sagatavotam. Jebkura kļūda var maksāt dārgi, zaudējot gan laiku, gan naudu. Visbiežāk novērojams, ka pārdevēji nekonsultējas par nodokļiem un finansēm, ignorē konkurenci, neiegulda naudu kvalitatīvu attēlu un aprakstu izveidē un neieplāno budžetu reklāmām, Artūrs Forsts, reklāmas aģentūras «MIXD» vadītājs ir apkopojis e- komercijas biznesā biežāk pieļautās kļūdas.

  1. Nepietiekami izpētīta platformas lietošanas politika (Policy Research)

Katras nišas precēm, lai tās tirgotu platformā «Amazon», ir savi nosacījumi, ierobežojumi un pat obligātie sertifikāti. Tā, piemēram, viena no pelnošākajām nozarēm ir uztura bagātinātāju pārdošana. To apzinoties, daudzi tirgotāji citu vidū izcēlās, solot pasakainus rezultātus, bet vēlāk «Amazon» saņēma neapmierinātu pircēju atsauksmes, jo solītais nebija piepildījies. Pārdotā apjoms nespēja atsvērt platformas apmeklētāju neapmierinātību, tādēļ «Amazon» izlēma aizliegt tirgot uztura bagātinātājus ar konkrētu saturu neatkarīgi no tā, vai esat solījis žilbinošus rezultātus vai savu ražojumu tirgojis godprātīgi. Šajā gadījumā «Amazon» ir saraksts ar visām vielām, kuras uztura bagātinātājos nav atļautas.

Platformas lietošanas nosacījumi katrai nozarei ir specifiski neatkarīgi no tā, vai esat mājražotājs, elektrotehnikas tirgotājs vai bērnu rotaļlietu pārdevējs.

Ja lietošanas noteikumus esat pārkāpis, var būt vieglākas sankcijas un arī tādas, ka jāpieliek visas pūles, lai jūsu preces tirgū atgrieztos. Iespējams, jums dos iespēju laboties: ražojumu izņems no apgrozījuma, būs nepieciešams izlabot kļūdu un ar jaunu svītrkodu to no jauna pievienot preču sarakstam. Tomēr vieglākais ceļš būtu bijis jau no paša sākuma ieguldīt laiku lietošanas politikas izpētē.

  1. Nav uzkrājumu (Cashflow)

Vienā teikumā – tiem, kuri grib mēnesī pelnīt 20 000 dolāru, startā jābūt vismaz 20 tūkstošiem, ko ieguldīt. Lai preces tirgotu platformā «Amazon», iztērēsiet laiku, lai tās saražotu vai lai pasūtītu tām testus, pārbaudītu kvalitāti un pasūtītu pirmo partiju. Aptuveni 50 eiro mēnesī jāmaksā par tirgotāja profila uzturēšanu, un jāspēj segt piegādes izmaksas.

Ir divi veidi, kā pasūtīto piegādāt: 1) tirgotājs var pats preci sūtīt klientam (ar nosacījumu, ka tā jāizsūta 24 stundu laikā); 2) preces var nosūtīt glabāšanā «Amazon» noliktavā, no kuras notiek piegāde.

«Amazon» prognozētais laiks piegādei ar «Latvijas Pasta» starpniecību ir 20 dienas (plus septiņas drošībai), līdz ar to, ja izvēlaties šo sūtījuma veidu, tad nultās dienas ieņēmumi kontā tiks ieskaitīti tikai pēc mēneša. Šādā veidā, paturot ienākumus «Amazon» maciņā, platforma pasargā klientus no gadījumiem, kad preces ir bojātas, atdodamas un klienti prasa naudas atmaksu.

Preces sūtot ar «FedEx», tās tiek piegādātas trīs līdz piecu darbdienu laikā (plus septiņas dienas drošībai), pēc tam nauda par pārdoto nonāks pie pārdevēja.

Ar sākuma kapitālu jāspēj nodzīvot divus trīs mēnešus, lai sagaidītu, kad ieguldītais sāk nākt atpakaļ.

  1. Nav atvēlēta nauda reklāmām «Amazon» ekosistēmā

Tipiska iesācēju kļūda ir neparedzēt izdevumus reklāmai un cerēt, ka pircēji jūs atradīs, tikai tad, ja būs vizuāli pievilcīgas bildes, labi apraksti un izcils produkts.

Reklāmas «Amazon» ekosistēmā jāplāno jau no pirmajām dienām: ja pēc meklētā atslēgas vārda (key word) atrodaties, piemēram, trešajā lapā, pircējs līdz tai var nenonākt, bet ar reklāmu palīdzību savas pirmās preces pārdosiet ātrāk un reitingā celsieties uz augšu. «Amazon» algoritmam ir būtiski, lai pēc meklētajiem atslēgas vārdiem jūs atrod un pērk.

Svarīgi veidot mērķtiecīgas reklāmas, iekļaujot tajās atslēgas vārdus, kas raksturo preci un ko meklējot izmanto pircēji. Kā zināt, ko auditorija meklē? To vislabāk palīdzēs izprast «Amazon» zīmola reģistra atbalsta rīki vai «JungleScout» un «Helium10» rīki.

  1. Preču zīmes reģistrācija un «Amazon» zīmolu reģistra atbalsts (Trademark Re​gistration and «Amazon» Brand Registry Support)

Pārdodot preces, ir lietderīgi reģistrēt savu preču zīmi. Ko tas dod? Ja jūsu piedāvātais piesaistīs pircēju uzmanību, agri vai vēlu atradīsies tādi cilvēki, kuri centīsies izgatavot līdzīgu preci un piedāvās to par mazāku cenu, zogot jūsu potenciālo peļņu. Šādi gadījumi nav retums, un preču zīmes reģistrēšana sniedz drošību, ka varēsiet pie «Amazon» vērsties ar sūdzību par negodprātīgu komerciju. Ja preču zīme nav reģistrēta, platformai, visticamāk, nebūs iemesla sūdzības uzklausīt.

Turklāt kopš brīža, kad sākta preču zīmes reģistrēšana un tiek gaidīts apstiprinājums, platformā jums kļūst pieejamas vairāk iespējas. Viena no tām – ļoti precīzs atslēgas vārdu izpētes rīks. Tajā ierakstot atslēgas vārdus, varat uzzināt, cik «Amazon» apmeklētāju tos meklē nedēļas, mēneša, gada laikā. Tāpat varat apskatīt jūsu nišas «Top 3» pirktākās preces un to reitingu.

Situācija: divi līdzīgi ražojumi – konkurentam pērk, bet jums ne. Šajā gadījumā jāizvērtē, kas pārdevēju kontos atšķirīgs un kopīgs. Cik labi ir attēli, kas stāstīts konkurenta aprakstos, uz ko likts uzsvars? Piemēram, uztura bagātinātāju gadījumā jāzina, vai tie sola vairāk enerģijas vai slaidāku vidukli. No tā jāizdara secinājumi un savā profilā jāveic izmaiņas, lai pielāgotos pircēju vēlmēm.

Nākamā labā ziņa – līdz ar zīmola reģistrēšanu jums kļūs pieejama opcija «A++ Content» jeb «A++ saturs». Tas nozīmē, ka jums paveras dažādas priekšrocības gan reklāmu izveidē, gan preču sarakstu gatavošanā. Ar pieeju «A++ Content» preces aprakstam var pievienot attēlus, pievienot citas preces, papildināt to ar video. Statistika liecina, ka 7% apmeklētāju, kuri noskatījušies reklāmas rullīti, kļuvuši par pircējiem.

«Amazon» piedāvā preču zīmi reģistrēt Lielbritānijā, Eiropā un ASV. Plašāk par to var uzzināt vietnē «Brandservices.amazon.com».

  1. Nepamatotas bailes no ASV tirgus

Amerikas Savienotās Valstis un Lielbritānija pieprasījuma ziņā nav salīdzināmas. Aptuveni 70% amerikāņu platformā «Amazon» iepērkas vismaz reizi mēnesī – tie ir 233 miljoni cilvēku. Lai vēl labāk saprastu «Amazon» izmērus pārdošanā, jāzina, ka katru mēnesi to apmeklē ap divi miljardi cilvēku. Amerikāņi šai platformai uzticas, un prakse pierāda, ka pat tad, ja jums ir sava mājaslapa ar iespēju preces pasūtīt, viņi pārbaudīs, vai šīs pašas preces var iegādāties «Amazon».

Viens no mūsu klientiem ilgu laiku savas preces piedāvāja tikai Lielbritānijas tirgū un, lai izdzīvotu, nepārtraukti maksāja par reklāmu vietnei «Facebook», veidojot nelielu apmeklētāju plūsmu uz savu «Amazon» kontu. Taču pusotra mēneša laikā, kopš pārdevējs preces piedāvā ASV tirgum, viņa ieņēmumi dienā sasnieguši 2100 dolāru, dienā tērējot 260 dolāru reklāmai «Amazon». ASV ir lielāks pieprasījums, līdz ar to reklāma palīdz nokļūt augstākās pozīcijās un rodas lielāks klientu dabiskais pieprasījums. Nokļūstot augstākās pozīcijās, var gadīties, ka reklāmas budžets nav jāpalielina, jo vairāk pirkumu sāk nākt no pieprasījuma (organic demand).

Nav jābaidās arī no piegādes cenas – preces svarā līdz 500 gramiem platforma «FedEx» no Latvijas uz ASV piegādā aptuveni par 22 eiro, savukārt «Latvijas Pasts» 10–14 dienās par astoņiem eiro. Svaram, kas pārsniedz kilogramu, piegādes cena būtiski pieaug.

Ir jābūt gataviem, ka preču tirdzniecības sākšana šajā platformā var prasīt vairāku mēnešu darbu, un tajā laikā jāizprot platformas darbības principi un jāatrod visizdevīgākais pārdošanas veids. Galvenais ir darīt un nenobīties! Katrs pirkums, katrs preču saraksta uzlabojums, pirmie pozitīvie vērtējumi dos jūtamu pienesumu.

Attēls: publicitātes

TOP Komentāri

avatar