Pētījums: 80% autovadītāju pieredzējuši citu šoferu neadekvātu rīcību uz ceļiem

Jau vairākus gadus pēc kārtas saglabājas augsts autovadītāju skaits, kuri bijuši liecinieki citu šoferu neadekvātai rīcībai uz ceļiem – šogad šādās situācijās nonākuši 80% autovadītāju un tikai 19% no viņiem ir ziņojuši par to atbildīgajiem dienestiem, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati. Pērn šādās situācijās nonāca 81% autovadītāju, bet vēl pirms gada – 77%. Lēni, bet tomēr pieaug autovadītāju gatavība ziņot par neadekvātu rīcību.

Analizējot atbildes, ko snieguši vīrieši un sievietes, iespējams secināt, ka vīrieši nedaudz biežāk ziņo policijai par citu autovadītāju neadekvātu rīcību – šādu atbildi snieguši 20% vīriešu un 18% sievietes. Savukārt, atbildes dažādās vecuma grupās liecina, ka par citu šoferu neadekvātu rīcību biežāk ziņo autovadītāji vecumā no 40 līdz 49 gadiem (29%), bet retāk – autovadītāji vecumā no 50 līdz 59 gadiem (12%) un vecumā virs 60 gadiem (9%).

Drošas Braukšanas Skolas vadītājs Jānis Vanks atgādina, ka “neadekvāta rīcība uz ceļa var izpausties dažādos veidos, piemēram, neparādot virzienrādītāju, strauji mainot braukšanas joslu, nedodot ceļu, neapstājoties pie gājēju pārejas u.c. Daļā sabiedrības aizvien pastāv no padomju laika saglabājies uzskats, ka ziņot par citu pārkāpumiem ir kaut kas nosodāms, to apliecina arī pētījuma rezultāti – jo vecāki autovadītāji, jo retāk ziņo par šādām situācijām. Taču patiesībā tikai piefiksējot notikušo un ziņojot par to policijai, varam sekmēt atbildīgas braukšanas kultūras veidošanos. Tieši citu ceļu satiksmes dalībnieku vienaldzība un neiesaistīšanās veicina visatļautības sajūtu dažos autovadītājos.”

Arī analizējot atbildes reģionālajā griezumā, var secināt, ka lielākajā daļā reģionu vairākums respondentu ir bijuši liecinieki pārkāpumiem, bet nav par to ziņojuši. Latgalē 66% autovadītāju ir norādījuši, ka bijuši liecinieki citu šoferu neadekvātai rīcībai, bet nav ziņojuši par to, Rīgā šādu atbildi sniedza 65% autovadītāju, bet Pierīgā – 63%. Atbildīgajiem dienestiem aktīvāk ziņo Vidzemes autovadītāji – aptuveni katrs piektais (21%) norādījis, ka, sastopoties ar neadekvātu rīcību, ziņo par to policijai.

Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indekss” ir bezalkoholiskā alus “Carlsberg 0.0” pētījums, kas tapis sadarbībā ar Drošas Braukšanas Skolu un pētījumu centru Norstat. Pētījumā, kas veikts 2025. gada aprīlī, piedalījās 1000 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Pētījums veikts ar mērķi sekmēt atbildīgu braukšanu un izpratni par to, kas rada papildus riskus uz ceļiem, un kā tos novērst.

Attēls: publicitātes (pexels.com)

8

TOP Komentāri

avatar
8 Komentāra topiki
0 Raksta atbildes
0 Sekotāji
 
Vislielākā reakcija
Karstākais komentāru topiks
8 Komentāru autori
2wah6au6zd7wdl2icd7tmyyke Nesenie komentāru autori
jaunākie vecākie vispopulārākie
0v167
Viesis
0v167

clomiphene rx order cheap clomiphene without dr prescription where to buy clomid price buy cheap clomiphene without prescription can you buy generic clomid online clomiphene price in usa can you buy cheap clomid without insurance

legal buy generic cialis
Viesis
legal buy generic cialis

This is the kind of topic I take advantage of reading.

is flagyl a sulfa drug
Viesis
is flagyl a sulfa drug

Greetings! Jolly serviceable advice within this article! It’s the little changes which choice obtain the largest changes. Thanks a lot towards sharing!

myyke
Viesis
myyke

zithromax over the counter – buy ciplox 500 mg pill where to buy flagyl without a prescription

icd7t
Viesis
icd7t

semaglutide 14mg price – periactin 4 mg canada buy generic periactin

7wdl2
Viesis
7wdl2

domperidone uk – motilium ca buy flexeril 15mg pills

au6zd
Viesis
au6zd

buy clavulanate online – https://atbioinfo.com/ buy acillin generic

2wah6
Viesis
2wah6

buy nexium 20mg sale – https://anexamate.com/ order nexium 20mg generic