Pētījums: 64 % cilvēku par lielāko jauniešu risku ceļu satiksmē min viedierīces

Vairākums (59 %) aptaujāto Latvijas iedzīvotāju atzīst, ka bērnu un jauniešu drošību ceļu satiksmē uzlabotu mācību programmas skolās, secināts Satiksmes ministrijas (SM) izglītojošās kampaņas “Laid kā lielais!” pētījuma datos, kas parāda nepieciešamību pārrunāt preventīvus jautājumus izglītības iestādēs.

Kā liecina pētījuma rezultāti, par lielāko bērnu un jauniešu drošības risku ceļu satiksmē, pārvietojoties ar mikromobilitātes rīkiem, gandrīz divas trešdaļas (64 %) iedzīvotāju izceļ viedierīču lietošanu. Tā ir sastopamākā atbilde, kamēr otrajā vietā nepilna puse (45 %) respondentu ierindo tādu aizsargelementu kā ķiveru un atstarotāju trūkumu. Trešajā vietā nedaudz mazāk – 43 % cilvēku – izvirza nepareizu ielu šķērsošanu.

“Izglītojošā kampaņa “Laid kā lielais!” ir uzsākta ar mērķi pievērst bērnu, jauniešu un viņu līdzcilvēku uzmanību ceļu satiksmes drošības jautājumiem. Izpratni par satiksmes drošību, tāpat kā pārvietošanās paradumus ar velosipēdu vai elektroskrejriteni, lielā mērā veido ģimene un skola. Bērnus un jauniešus interesē pilnveidot ceļu satiksmes drošības pratību – to apliecina fakts, ka kampaņā savas zināšanas pirmās nedēļas laikā pārbaudījuši teju 1300 interesenti,” pauž SM Sabiedriskā transporta pakalpojumu departamenta direktores vietnieks Jānis Kalniņš.

Sabiedriskās domas pētījumā arī noskaidrots, ka 40 % aptaujāto ieskatā bērnu un jauniešu drošību ceļu satiksmē uzlabotu tādi aizsargelementi kā ķivere un atstarotājs. Toties vairāk nekā katrs trešais (38 %) respondents par efektīvu risinājumu min izglītojošas kampaņas.

Lai vairotu izpratni par ceļu satiksmes drošību un noteikumiem, kā arī rosinātu diskusijas izglītības iestādēs vai ar līdzcilvēkiem, kampaņas “Laid kā lielais!” ietvaros radīts digitālais varonis “Asvalters”. Galvenais tēls atgādina ielas gudrības un aicina izmēģināt spēkus testā par atbildīgu mikromobilitātes rīku lietošanu un cieņpilnu attieksmi pret citiem satiksmes dalībniekiem vietnē www.asvalters.lv.

Kampaņas “Laid kā lielais!” mērķis ir uzlabot bērnu un jauniešu zināšanas par tādiem jautājumiem kā atstarojošie elementi, aizsargķivere, braukšanas prasmes un Ceļu satiksmes noteikumi, no kā ir atkarīga katra velosipēdista un elektroskrejriteņa vadītāja drošība.

Pētījumu par ceļu satiksmes drošības tendencēm un pārvietošanās paradumiem SM realizēja sadarbībā ar kompāniju “Norstat” šī gada septembrī, intervējot 1010 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Sociālo kampaņu un tās ietvaros veikto pētījumu finansē no CSDP līdzekļiem.

Attēls: ilustratīvs

TOP Komentāri

avatar