Pedagogi aicināti pieteikties profesionālās pilnveides kursiem tehnoloģiju mācību jomā
Riga Business School kā Rīgas Tehniskās universitātes struktūrvienība sadarbībā ar Valsts izglītības satura centru un programmēšanas skolu “Learn IT” aicina tehnoloģiju mācību jomas skolotājus vasarā pievienoties pedagogu profesionālās pilnveides kursiem. Pilnveides programmā ir paredzēti četri dažādi kursi, kuros pedagogi apgūs mācību saturu datorikā, programmēšanā un “Dizains un tehnoloģijas”, kā arī metodiku šī satura pasniegšanai atbilstošajam skolēnu vecumposmam.
Kursu laikā pedagogi aktīvi līdzdarbosies, piedalīsies grupu darbos, projekta izstrādē, kā arī mācīšanās rezultātu plānošanā, analīzē un novērtēšanā, saņemot regulāru atgriezenisko saiti. Kursus vadīs universitāšu pasniedzēji, praktizējoši datorikas, programmēšanas un “Dizains un tehnoloģijas” pedagogi, kā arī industrijas pārstāvji. Plašāku informāciju par kursu saturu un norises laiku var iegūt kursu aprakstos: ej.uz/kursu_apraksti. Kursi gan tiešsaistē, gan klātienē tiek organizēti vairākās grupās, sākot no jūlija, programmu ilgums ir no 36 līdz 72 akadēmiskajām stundām. Dalība kursos ir bez maksas, līdz 12. jūlijam reģistrējoties: ej.uz/RBSkursi.
Diāna Šavalgina, Valsts izglītības satura centra Izglītības satura departamenta direktore: “Organizējam šādus kursus ar mērķi nodrošināt skolotājiem nepieciešamās zināšanas un prasmes ar mūsdienu tehnoloģijām saistītā izglītības satura pasniegšanā. Plānojot pedagogu profesionālo pilnveidi, mums ir svarīgi, lai mācības būtu praktiskas un lietojamas ikdienas darbā ar skolēniem, un tādējādi uzlabotos mācīšanas kvalitāte. Sadarbība ar universitāti un industrijas pārstāvjiem sniedz iespēju pedagogiem apgūt aktuālās mācību metodikas, kas balstītas uz jaunākajiem pētījumiem un labāko praksi.”
Claudio Rivera, Riga Business School direktors: “Profesionālās pilnveides kursiem, kas sāksies vasarā, pieteikušies vairāk nekā 300 tehnoloģiju mācību jomas skolotāji. Kopā plānojam rudens laikā apmācīt ap 400 skolotāju, nodrošinot viņiem nepieciešamās prasmes un zināšanas, lai efektīvi pasniegtu mūsdienīgu tehnoloģiju mācību saturu.”
Pedagogi var izvēlēties zināšanu apguvi šādās profesionālās pilnveides jomās:
Digitālās pratības pilnveide datorikas skolotājiem, uzsākot programmēšanas mācību satura īstenošanu datorikā 7. – 9. klasē:
Kurss paredzēts pedagogiem, kuri plāno uzsākt Python programmēšanas valodas mācīšanu datorikā 7.-9. klases skolēniem. Kursa laikā dalībnieki apgūs Python programmēšanas valodas pamatus, veidojot vienkāršas programmas ar mainīgajiem, standartfunkcijām, nosacījumiem, cikliem un vienkāršām datu struktūrām, kā arī iepazīs metodiku šī satura pasniegšanai atbilstošajam vecumposmam. Kursa noslēgumā skolotāji plānos, izstrādās un prezentēs programmēšanas projektu, pielietojot nodarbībās iegūtās zināšanas. Programma ir veidota, balstoties uz Hārvarda Universitātes Python programmēšanas atvērtā kursa mācību materiāliem.
”Dizains un tehnoloģijas” mācību kursa saturs un pieeja vidusskolā:
Kurss paredzēts pedagogiem, kuri plāno vai jau pasniedz “Dizains un tehnoloģijas” kursu optimālajā un augstākajā līmenī. Kursa laikā dalībnieki pilnveidos savas zināšanas un prasmes izmantot adaptētos Oksfordas, Kembridžas un RSA kursu “Dizains un tehnoloģijas” un “Bizness” mācību resursus. Ar praktiskiem uzdevumiem dalībnieki padziļināti apgūs tēmas par tehnoloģiskajiem pamatprincipiem, dizaina risinājuma prototipēšanu, testēšanu un produkta un pakalpojuma ieviešanu tirgū. Paralēli nodarbībām dalībnieki plānos, izstrādās un prezentēs dizaina risinājumu, pielietojot nodarbībās iegūtās zināšanas.
Digitālās pratības pilnveide datorikas skolotājiem, uzsākot programmēšanas mācību satura īstenošanu datorikā 4. – 6. klasē:
Mācību kurss skolotājiem bez priekšzināšanām vizuālās programmēšanas valodā Scratch. Kursa laikā dalībnieki apgūs lineāru, ciklisku un sazarotu algoritmu izmantošanu dažādu animāciju un spēļu izveidē. Paralēli nodarbībām dalībnieki izstrādās, testēs un pilnveidos programmēšanas projektu, kur pielietos nodarbībās iegūtās zināšanas.
Programmēšanas kursa saturs un pieeja vidusskolā:
Kurss paredzēts pedagogiem, kuri plāno vai jau pasniedz programmēšanas kursus optimālajā un augstākajā līmenī. Kursa laikā dalībnieki pilnveidos savas zināšanas un prasmes, izmantojot adaptētos Hārvarda Universitātes datorzinātņu atvērto mācību kursu “Ievads datorzinātnēs” un “Ievads programmēšanā ar Python” resursus, kā arī iepazīs piedāvāto redaktoru un koda automātiskās vērtēšanas sistēmu. Ar praktiskiem uzdevumiem dalībnieki apgūs vienībtestēšanu, Python bibliotēkas, API izmantošanu un datu bāzu veidošanu, kā arī metodiku šī satura mācīšanai atbilstošajam vecumposmam. Kursa noslēgumā dalībnieki plānos, izstrādās un prezentēs programmēšanas projektu, pielietojot nodarbībās iegūtās zināšanas.
Foto: publicitātes
TOP Komentāri