Jūrmalai jauns zīmols un vizuālā identitāte
Zīmola attīstības stratēģija ietver kūrortpilsētas tēla komunikācijas vadlīniju kopumu četriem gadiem, kā arī stratēģiskus un taktiskus mārketinga un komunikācijas risinājumus, ar kuriem veicināt Jūrmalas pilsētas ilgtermiņa attīstības mērķu sasniegšanu, lai stiprinātu Jūrmalas kā populārākās kūrortpilsētas pozīcijas Baltijas jūras reģionā. Pilsētas zīmola stratēģiju izstrādājusi SIA “DDB Worldwide Latvia”, vizuālās identitātes autors ir SIA “Asketic”.
“Jūrmalas pilsētas izaugsmes pamatā ir pakalpojumu nozares uzņēmējdarbības attīstība, ko lielākoties nodrošina tūrisma izaugsme. Jūrmala nav rūpniecības un ražošanas pilsēta, bet gan kūrortpilsēta – tūrisma pilsēta. Tādēļ Jūrmalai ar mērķtiecīgu mārketinga komunikāciju jāpiesaista vairāk viesu no Ziemeļvalstīm un Rietumiem un jāmazina pilsētas apmeklēšanas sezonalitāte,” saka Gatis Truksnis, Jūrmalas pilsētas domes priekšsēdētājs.
“Pasaules tendences liecina, ka pilsētmārketings arvien vairāk ietekmē pilsētu attīstību, jo konkurence pilsētu starpā pieaug un arvien lielāku nozīmi tūrisma galamērķa izvēlē nosaka pilsētas pievilcīgais tēls. Jauna Jūrmalas zīmola radīšana bija liels izaicinājums. Bija jārada pilsētas zīmols, kas atbilst tik dažādajai Jūrmalai un uzrunā visas mērķauditorijas – Latvijas un Jūrmalas iedzīvotājus, uzņēmējus, viesus no Ziemeļu, Rietumu un Austrumu reģioniem. Zīmolam jāatspoguļo, ka Jūrmala nav tikai vasaras atpūtas pilsēta, un neapšaubāmi jābūt spēcīgākam par pagātnes sentimentu un simboliem. Esmu pārliecināta, ka deviņu mēnešu izaicinājumiem pilna un rūpīga darba gaitā mums tas ir izdevies,” stāsta Eva Juhņēviča, Jūrmalas pilsētas domes Mārketinga nodaļas vadītāja.
Jūrmalas pilsētā pieejamas unikālas dabas bagātības, tā ir kūrortoloģijas centrs, kā arī viena no pilsētām ar augstāko dzīves līmeni Baltijā. Tādēļ noteiktas divas galvenās Jūrmalas vērtības – labsajūta un labklājība. Pilsētas infrastruktūra un dabiskās vērtības Jūrmalu padara par vietu, kas nodrošina augstu dzīves kvalitāti kā pilsētas iedzīvotājiem, tā viesiem.
“Spēcīgi mūsdienu zīmoli runā mazāk par sevi, bet vairāk iestājas par savai auditorijai būtisko, lai uzrunātu un iesaistītu. Tādēļ arī Jūrmalas pilsētas jaunā zīmola stratēģijas pamatā ir fokuss uz cilvēka vēlmēm un vajadzībām,” uzsver Kristaps Siliņš, DDB Latvia stratēģiskais direktors.
Jaunās Jūrmalas vizuālās identitātes mērķis ir atšķirt un izcelt Jūrmalas pilsētu no citām Baltijas jūras krasta pilsētām. Kūrortpilsēta atteikusies no tradicionālajām piejūras pilsētu krāsām, zilās un dzeltenās, saglabājot tās tikai karogā un ģerbonī. Logotipā atspoguļots smilšu reljefs, kas simbolizē pilsētas dabīgo, harmonizējošo ritmu. Tas pamatā lietojams baltā, melnā un Jūrmalas smilšu zeltainajā krāsā, atsevišķos gadījumos lietojama arī sarkanā krāsa.
“Dzīves kvalitāti raksturo dabīgs un līdzsvarots dzīves ritms – darbā, atpūtā, gadalaikos, pilsētvidē, Jūrmalas viļņos un smilšu ritmiskajā reljefā. Šo ritmu esam ietērpuši vizuālā valodā, izveidojot grafisku elementu kopumu, kuri ļauj par Jūrmalu stāstīt ar tīru, vienotu un tikai šai pilsētai raksturīgu balsi,” stāsta SIA “Asketic” dizainers Miķelis Baštiks.
Jūrmalas pilsētas zīmola stratēģija un jauna vizuālā identitāte ir daļa no pilsētas Attīstības stratēģijā noteikto mērķu īstenošanas. Viens no Jūrmalas pilsētas attīstības stratēģijā 2010-2030 izvirzītajiem galvenajiem ilgtermiņa attīstības mērķiem ir starptautiski pazīstams veselības kūrorts. Šī mērķa sasniegšanai vajadzīga ne vien mērķtiecīga rīcība prioritārajos virzienos, bet arī atbilstošs pozicionējums un efektīva komunikācija ar visām iesaistītajām auditorijām – iedzīvotājiem, uzņēmējiem, investoriem, tūristiem un Latvijas sabiedrību kopumā. Jūrmala ir otrais iecienītākais ārvalstu tūrisma galamērķis Latvijā pēc galvaspilsētas Rīgas.
Jūrmalas pilsētas domes Saistošie noteikumi “Par Jūrmalas pilsētas simboliku” stāsies spēkā pēc nākamajā dienā pēc publicēšanas laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.
Foto: publicitātes
TOP Komentāri