Iedzīvotāji arvien vairāk abonē žurnālus
Noslēdzoties trīs mēnešu abonēšanas kampaņai, ar Latvijas Pasta starpniecību 2018.gadam noformēti 412 684 abonementi, un tas ir par gandrīz 14 000 abonementu vairāk nekā gadu iepriekš. Lielākais īpatsvars kopējā abonementu skaitā ir 10–12 mēnešu abonementiem. No kopējā abonementu skaita lielāko daļu veido žurnāli.
Latvijas Pasta tradicionālā abonēšanas kampaņa risinājās 2017.gada oktobrī–decembrī, un visos trīs mēnešos bija vērojams noformēto abonementu skaita pieaugums, rezultējoties kopējā pieaugumā par 3,5% salīdzinājumā ar analogu periodu gadu iepriekš.
Visvairāk abonēti preses izdevumi 10–12 mēnešu periodam, veidojot vairāk nekā 65% no kopējā noformēto abonementu skaita. Attiecībā pret abonēšanas kampaņas rezultātiem gadu iepriekš ilgākam termiņam izvēlēto abonementu skaits ir audzis par 6,7%.
Vairāk nekā ceturtā daļa preses izdevumu abonementu noformēta interneta abonēšanas vietnē https://abone.pasts.lv, un no tajā abonētajiem izdevumiem lielākā daļa – 76,8% – abonēta tieši ilgākajam 10–12 mēnešu periodam.
No kopējā abonēto preses izdevumu apjoma 62,8% veido žurnāli.
Vērtējot jaunākās abonēšanas kampaņas rezultātus, Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns uzsver: “Abonēšanas kampaņas rezultāti ļauj secināt, ka drukāto izdevumu lasīšana, par spīti interneta attīstībai, ir svarīga Latvijas sabiedrības paradumu sastāvdaļa. Fakts, ka palielinās abonēšana internetā, liecina arī par gados jaunas un sociāli aktīvas auditorijas interesi par drukātās preses lasīšanu. Pozitīva tendence ir arī abonementu noformēšana ilgākam laika periodam, jo savā veidā liecina par abonentu finansiālās stabilitātes nostiprināšanos.”
Kaut arī abonēšanas kampaņa ir beigusies, iecienītos preses izdevumus 2018.gadam iespējams abonēt jebkurā laikā arī pēc abonēšanas kampaņas noslēguma – Latvijā izdotie attiecīgā abonēšanas perioda laikraksti un žurnāli tiks piegādāti jau pēc divām darbdienām, ja šādi būs noteicis izdevējs, pārējie izdevumi tiks piegādāti, sākot ar katra pilnā mēneša sākumu, bet ārvalstu drukāto mediju saņemšanas laiks būs atkarīgs no piegādātāja noteiktā grafika un konkrētā abonementa cenu perioda.
TOP Komentāri