Elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos alkoholisko dzērienu cenas vai atlaides reklamēt vairs nedrīkstēs
Lai aizliegtu cenu un atlaižu reklāmu alum un vīnam televīzijā un radio un tādējādi samazinātu gan kopējo alkoholisko dzērienu patēriņu, gan no reklāmas negatīvās ietekmes pasargātu jauniešus, Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija trešdien, 18.septembrī, trešajam lasījumam atbalstīja grozījumus Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā.
Šobrīd Latvijā saskaņā ar likumu alkoholisko dzērienu reklāma ir aizliegta, izņemot attiecībā uz diviem dzērienu veidiem – alu un vīnu.
Kā likumprojektā atzīmē tā autori no Veselības ministrijas, pārmērīga alkohola lietošana ir viens no galvenajiem riska faktoriem pasaulē, kas negatīvi ietekmē iedzīvotāju veselību un apdraud arī apkārtējo cilvēku veselību un drošību. Alkoholisko dzērienu reklāmas negatīvā ietekme uz alkoholisko dzērienu patēriņu sabiedrībā, it īpaši jauniešu vidū, ir plaši pētīta un pierādīta – tā veicina alkoholisko dzērienu lietošanas uzsākšanu un palielina alkohola patēriņu to jauniešu vidū, kuri alkoholu jau ir lietojuši, pauž likumprojekta autori.
Lai noteiktu visaptverošus alkoholisko dzērienu cenu un atlaižu reklāmas un mārketinga ierobežojumus (ne tikai televīzijā un radio, bet arī internetā, kinoteātros, patērētājiem paredzētos drukātājos materiālos un citviet), Saeimas Sociālo un darba lietu komisija trešajā lasījumā jau atbalstījusi grozījumus Alkoholisko dzērienu aprites likumā. Grozījumi pašlaik tiek skaņoti ar Eiropas Komisiju.
Par grozījumiem vēl trešajā lasījumā jālemj Saeimai.
Attēls: ilustratīvs (pexels.com)
TOP Komentāri