CSDD valdes priekšsēdētājs Aivars Aksenoks: Aizvadītais gads ceļu satiksmē ir bijis traģisks
Aizvadītais gads uz Latvijas valsts ceļiem ir bijis viens no traģiskākajiem, DBS podkāstā “Brauc droši!” atzina CSDD valdes priekšsēdētājs Aivars Aksenoks. Bojā gājušo skaits ir atgriezies 2016. gada līmenī, savukārt ceļu satiksmes negadījumos smagus ievainojumus guva 380 cilvēki.
CSDD valdes priekšsēdētājs Aivars Aksenoks, podkāsta trešajā epizodē dalījās nopietnā statistikā par 2023. gadu, atklājot, ka bojā gājušo skaits ir palielinājies līdz 149 cilvēkiem, atgriežoties līmenī, kas pēdējo reizi bija sasniegts 2016. gadā. Salīdzinot ar 2022. gadu, kad bojā gāja 113 cilvēki, kāpums ir acīmredzams. “Mēs esam atgriezušies pie 2016. gada, tas bija pēdējais gads, kad bija sliktāk. Kopumā skatoties, sākot no 2000. gadu sākuma ir arvien mazāk un mazāk bojā gājušo. Protams tā nav lineāra līkne, viņa mainās, bet patstāvīgi tomēr viņa iet uz leju. Pagaidām jāsaka, ka 2023. gads bija ļoti nepatīkams lēciens uz augšu.” podkāsta epizodē stāsta Aivars Aksenoks.
Jautājot par to, kas ir tie būtiskākie faktori tik daudziem ceļu satiksmes negadījumiem CSDD valdes priekšsēdētājs Aivars Aksenoks precīzi atbildēt nevarēja, taču norāda: “Visur ir sliktāk, faktiski visos rādītājos. Un kopumā arī dīvaini – pagājušajā gadā tika ieviesti šie te vidējā ātruma radari. Mēs redzam, ka vietās, kur viņi tika ieviesti, nav notikuši negadījumi. Tāpat 2023. gada bija arī daudzi mēģinājumi grozīt normatīvos aktus attiecībā uz ceļu satiksmi, atsevišķas lietas arī tika pieņemtas. Bet nu, neskatoties uz visu to, diemžēl šis gads ir tik traģisks. 2023. gadā ceļu satiksmes negadījumos smagus ievainojumus guva 380 cilvēki. Mēs esam ļoti nopietni pieķērušies, lai saņemtu atbildes uz šiem jautājumiem.”
Turpinot diskusiju, tika minēti arī citi faktori, piemēram, palielinājies motociklistu skaits uz Latvijas valsts ceļiem. Aksenoks vēstīja par iniciatīvu uzlabot satiksmes negadījumu analīzi, lai iegūtu precīzākas atbildes par negadījuma iemesliem un ietekmētu satiksmes drošību. Aksenoks izcēla īpašus gadījumus ar automašīnu konfiskāciju par braukšanu reibumā un aizskāra statistiku, kur redzams, ka 2023. gadā alkohola reibumā notikušie negadījumi, salīdzinot ar iepriekšējo gadu dubultojās. Negadījumos, kur vismaz viens no iesaistītajiem vadītājiem bija alkohola reibumā, bojā gāja 21 cilvēks, kamēr 2022. gadā šis skaitlis bija tikai 9. Šāds kāpums nebija bijis 10 gadus.
Runājot par 2024. gada plāniem, Aivars Aksenoks norādīja, ka CSDD turpinās sadarbību ar valsts iestādēm, lai uzlabotu ātruma ierobežojumu kontroli un sodu sistēmu attiecībā uz trešo valstu transportlīdzekļiem. Plānots veikt grozījumus normatīvajos aktos un strādāt pie efektīvākas kontroles šajā jomā.
Tāpat arī šajā gadā tiks likts lielāks fokuss uz autovadītāju apmācību procesa uzlabošanu. Aksenoks stāstīja, ka šī gada laikā tiks ieviesta analītikas programma, kas sekos līdzi jauno autovadītāju izglītības ceļam, sniedzot detalizētu pārskatu par apmācību instruktoriem, inspektoriem, cik reizes kursants ir licis eksāmenus un to, cik bieži jaunie vadītāji iekļūst ceļu satiksmes negadījumos. Šī programma tiks ieviesta ar mērķi analizēt autoskolu un kursantu veiktspēju, nodrošinot precīzākus datus par autovadītāju sagatavotību.
Lai uzsvērtu sabiedrības lomu satiksmes drošības uzlabošanā, CSDD gatavojas veikt informatīvākas un izglītojošākas kampaņas, koncentrējoties uz jautājumiem, kas veicina drošu braukšanu un autovadītāju izglītotību dažādos jautājumos. Epizodes izskaņā Aivars Aksenoks uzsver, ka cieņa citam pret citu un atbildīga rīcība uz ceļiem ir būtiski faktori ceļu satiksmes drošības veicināšanā.
TOP Komentāri