Bizness un blogeri: cik maksā Latvijas slavenībām par reklāmu sociālajos tīklos

Nenoliedzami, tāda virzīšanas instrumenta kā “reklāma pie blogeriem” jeb “ietekmes mārketinga” pieaugoša popularitāte ir pelnījusi uzmanību. Ar blogu palīdzību tiek veiksmīgi virzītas daudzas preces un pakalpojumi, interneta veikali, restorāni un bāri, fashion zīmoli un rokdarbu meistari. Latvijas slavenību sociālajos tīklos tagad var redzēt gan nelielu uzņēmumu, gan ārkārtīgi veiksmīgu zīmolu reklāmu.

Cik maksā reklāma pie populārākajiem blogeriem

Reklāma pie blogeriem ar miljoniem sekotāju maksā no 1000 līdz 10000 eiro par publikāciju jeb video. Piemēram, viens no slavenākajiem Latvijas YouTube blogeriem Stass Davidovs (šovs “This is horosho”) prasa par vienu video integrāciju ap 4000 eiro, tā ietvaros, jūsu zīmolu var ieraudzīt miljons cilvēku.

Taču Latvijā ir tikai daži blogeri ar miljoniem sekotāju, bet makro un mikro viedokļu līderu – ļoti daudz.

„Mikro influenceri – pieejamākais natīvās reklāmas kanāls. Reklāma pie blogera ar auditoriju līdz 10 tūkstošiem sekotāju maksā apmēram 50-100 eiro. Bet blogeri – iesācēji, ar auditoriju līdz 5000 sekotāju (viņus bieži sauc par nano influenceriem) bieži piekrīt strādāt arī uz bartera nosacījumiem – par preci vai pakalpojumu. Turklāt reklāma šādos kontos nereti strādā pat labāk, nekā makro viedokļu līderu profilos, kas jau ir „pārbarojuši” savu auditoriju ar komercializētiem postiem,” stāsta ietekmes mārketinga konferences Click&Connect rīkotāja, mārketologs Alīna Lisina.

Kur atrast “savu” blogeri

Ja ārzemēs ir specializētās aģentūras un platformas, tad Latvijā jums ir tikai divi varianti – pa tiešo, vai vērsties pie Baltijā vienīgās konferences un blogeru iepazīšanas vietas – Click&Connect rīkotājiem.

„Mēs strādājam gan ar mikro, gan ar makro viedokļu līderiem. Sadarbībai ar blogeriem ar marketologu palīdzību ir acīmredzamas priekšrocības – mēs vienmēr ieteiksim, kā maksimāli efektīvi izveidot reklāmas tekstus. Mēs piemeklējam īsto influenceri un palīdzam atrast visiem pieņemamu radošo risinājumu. Jo nav noslēpums – lai posts nostrādātu, tam jābūt izveidotam prasmīgi, un tas nedrīkst izskatīties kā lēta reklāma. Ja vēršaties pie blogeriem pa tiešo, esiet gatavi, ka daži no viņiem nesniegs atbildi: vieniem ir rinda izvietošanai, citi ņem tikai šauri specifisku reklāmu vai strādā, piemēram, tikai ar lieliem zīmoliem,” stāsta Click&Connect rīkotājs, mārketologs Dmitrijs Krasnovskis.

Kļūdas, ko pieļauj bizness darbā ar blogeriem

  1. kļūda: Novērtē tikai sekotāju skaitu

Sekotāji ir svarīgi, taču pats svarīgākais ir auditorijas iesaistīšanās līmenis. Laba konta komentāru skaits sasniedz 8-10% no „like” atzīmju skaita. Komentāriem jābūt dzīviem, tēmai atbilstošai, nevis botu garā: „Nice pic”, „This is awesome” un līdzīgi. Apmeklējot blogeru-autoritāšu kontu, jūs uzreiz to sapratīsiet – pietiek tikai izlasīt komentārus zem publikācijas. Komentētāji pie īstenā viedokļu līdera uztver reklāmu kā rekomendācijas. Viņi pateicas bloga autoram par reklāmas saturu.

  1. kļūda: „Like” – galvenais reklāmas efektivitātes rādītājs

Reklāmas efektivitātes galvenais rādītājs ir publikācijas atmaksāšanās. Ja nedēļas laikā pēc reklāmas izdodas nopelnīt vairāk, nekā ieraksts izmaksājis, tad reklāma bijusi veiksmīga. Lai izsekotu pirkumus, kas veikti pēc blogera ieteikuma, var piešķirt viņam promo kodu vai unikālu saiti.

Tāpat svarīgs ir to cilvēku skaits, kas sācis sekot jums pēc reklāmas, jo tie ir potenciālie pircēji nākotnē.

  1. kļūda: Bizness un blogeri nesaprot viens otru

Nereti bizness izdara spiedienu uz blogeriem, liekot nodarboties ar tiešu un atklātu reklāmu. Blogeri augstu vērtē savu auditoriju un zina, ko tā uzņems labāk. Tāpēc šāda diktēšana nestrādā.

No citas puses, dažkārt arī blogeri atsakās eksperimentēt, jo viss, kas viņus interesē – nauda.

Kvalitatīvi viedokļu līderi vienmēr gatavi sadarbībai un dialogam. Un, ja jūs dzirdat – „atsūtiet man foto un tekstu, es rīt visu nopublicēšu” – tas ir iemesls uzmanīties un meklēt citu viedokļu līderi.

  1. kļūda: Reklāma pie blogeriem ir dārga

Dārga ir reklāma pie nepareizi izvēlētiem blogeriem, jo tā neatmaksājas. Ja esat publicējuši reklāmu pie 1-2 blogeriem un neesat saņēmuši gaidīto efektu, tas nav iemesls, lai secinātu, ka šis instruments nestrādā. Iespējams, jūs nepareizi izvēlējāties blogeri (piemēram, reklamējāt bāru Rīgā, bet blogera auditorijas kodols ir no Krievijas) vai arī posts sanācis pārāk uzbāzīgs/garlaicīgs/nepatiess.

Mūsu rekomendācija – veikt kļūdu labošanu un izmēģināt reklāmu pie blogeriem atkal. Bet labāk atnākt uz konferenci Click&Connect 5. martā, lai izprastu šo tematu un iepazītos ar interesantiem viedokļu līderiem.

Informāciju sagatavoja aģentūra “Advanced Learning & Communications”.

Foto: publicitātes

TOP Komentāri

avatar