Aptauja: puse Latvijas jauniešu mācību uzdevumu veikšanai izmanto mākslīgo intelektu

Teju puse jeb 49% aptaujāto jauniešu Latvijā mācību uzdevumu veikšanai izmanto mākslīgā intelekta risinājumus, liecina Samsung “Solve for Tomorrow” veiktā jauniešu aptauja*. Katrs piektais jaunietis ir dzirdējis par mākslīgo intelektu, bet ikdienā to neizmanto. Savukārt aptuveni trešdaļa uzskata, ka mākslīgais intelekts nākotnē varētu aizstāt skolotājus.

Jaunieši visbiežāk mākslīgā intelekta (MI) sniegtās iespējas lieto mācību uzdevumu veikšanai, taču trešdaļa izmanto tās izklaidei (29%) un līdzīgs skaits – ikdienas dzīves vajadzībām (28%). 19% jauno cilvēku atzīst – ir dzirdējuši par mākslīgo intelektu, bet ikdienā neizmanto. Interesanti, ka gan Lietuvā, gan Igaunijā ir vairāk jauniešu, kas pagaidām MI rīkus nav sākuši izmantot ikdienā – Igaunijā 29%, Lietuvā 24%. Skolas uzdevumu veikšanai arī mūsu kaimiņvalstīs MI risinājumus ikdienā izmanto mazāk – 39% Igaunijā un 45% – Lietuvā. 

Aicināti norādīt, kā lieto tehnoloģiju sniegtās iespējas, lai veiktu mācībām nepieciešamos uzdevumus, visbiežāk (39%) jaunieši norāda, ka MI rīki palīdz iegūt atbildes uz jautājumiem par noteiktu mācību tēmu. 35% uzskata, ka MI palīdz paplašināt iegūtās zināšanas, bet 23% atzīst, ka tas ļauj vieglāk izpildīt mājas darbus. MI izmantošanu mācībām par krāpšanos uzskata 31% aptaujāto jauniešu, 17% nav skaidra viedokļa par šo, bet 52 % uzskata, ka tā nav uzskatāma par negodīgu rīcību. 

Vairāk nekā puse jeb 58% respondentu mākslīgo intelektu mācībām lieto vismaz reizi nedēļā un biežāk, no tiem 31% – vienu līdz divas reizes nedēļā, 24% – vismaz trīs reizes nedēļā, bet 3% – katru dienu. Aptuveni trešdaļa jeb 33% aptaujāto atklāj, ka MI sniegtās iespējas skolā lieto reti – vienu līdz divas reizes mēnesī. 67% aptaujāto uzskata, ka mākslīgais intelekts viņiem palīdz mācīšanās procesā, un 27% domā, ka MI rīki varētu nākotnē aizstāt skolotājus.

“Jau nākamnedēļ skolēni visās Baltijas valstīs tiks aicināti pieteikties ikgadējam Samsung “Solve for Tomorrow“ projektam un attīstīt savas idejas par mākslīgā intelekta risinājumiem mācību procesā un savu spēju attīstīšanai, ” atklāj Eglė Tamelytė, “Solve for Tomorrow” vadītāja Baltijas valstīs. Foto:canva.com

TOP Komentāri

avatar