Aptauja: Iedzīvotāji atbalsta obligātu ķiveru lietošanu, bet paši to visbiežāk nevelk
Vairums jeb 55 % Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka visiem velosipēdu un skrejriteņu vadītājiem būtu obligāti jāvelk ķiveres, vienlaikus 39 % atzīst, ka paši ķiveres nevelk nekad, noskaidrots apdrošināšanas tehnoloģiju uzņēmuma Balcia aptaujā. Veidojas paradokss – lai arī cilvēki apzinās ķiveru nozīmi, tomēr, kad runa ir par viņu pašu veselību un drošību, daudzi izvēlas tās nevilkt.
Saskaņā ar aptaujas datiem, braucot ar velosipēdu vai skrejriteni, ķiveri vienmēr velk tikai 10 % iedzīvotāju, bet 8 % to velk bieži, 7 % dažreiz un 5 % ļoti reti. Tikmēr 39 %, pārvietojoties ar kādu no šiem braucamajiem, ķiveri nevelk nekad, bet gandrīz trešdaļa jeb 31 % vispār nebrauc ar velosipēdu vai skrejriteni. Ķiveres visretāk velk tieši jauni cilvēki, bet piecdesmitgadnieku vidū ir lielākais īpatsvars cilvēku, kuri ķiveres velk vienmēr vai bieži.
Aptaujas rezultāti atklāj, ka vīrieši ir daudz aktīvāki velo un skrejriteņu lietotāji, jo tikai 23 % ir norādījuši, ka nebrauc ar šiem transporta līdzekļiem, kamēr sieviešu vidū ar tiem nebrauc 38 %. Vienlaikus vīrieši arī ir tie, kas biežāk izvēlas braukt bez ķiveres – sieviešu vidū ķiveri nekad nevelk 36 %, bet vīriešu – 43 %.
“Līdz ar silto laiku ielās atgriežas velosipēdi un skrejriteņi. Šogad esam saņēmuši jau vairākus pieteikumus par kritieniem no velosipēdiem, elektroskrejriteņiem un citiem braucamajiem. Turklāt traumas cilvēki gūst ne tikai saduroties ar citiem satiksmes dalībniekiem, bet arī vienatnē braucot pa šķietami drošām vietām, veicot neveiksmīgus manevrus vai nepamanot kādus šķēršļus. Tāpēc ir svarīgi vilkt ķiveri, ne vien piedaloties satiksmē, bet jebkura brauciena laikā. Pētījumi pierāda, ka ķiveres lietošana samazina galvas un smadzeņu traumu risku par 63-88 %1,” stāsta Balcia atlīdzību vadītājs Dāvids Lēvalds.
Vai ķiverēm jābūt obligātām?
No šī gada 1. aprīļa stājušies spēkā grozījumi Ceļu satiksmes noteikumos, kas paredz, ka bērniem līdz 17 gadu vecumam obligāti jālieto aizsargķivere, braucot ar elektroskrejriteni, bet braucot ar velosipēdu – līdz 16 gadu vecumam. Tikmēr vairāk nekā puse jeb 55 % aptaujāto Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka ķiverēm būtu jābūt obligātām visu vecumu braucējiem, bet 29 % piekrīt, ka ķiveres būtu jāvelk tikai bērniem.
“Interesanti, ka, neskatoties uz to, ka vairums iedzīvotāju paši ķiveres nevelk, tikai 9 % mūsu aptaujā norādīja, ka ķiverēm nebūtu jābūt obligātām. Tātad cilvēki apzinās, cik tās ir svarīgas braucēju drošībai, bet bieži mēdz būt nevērīgi paši pret savu veselību un dzīvību. Vilkt ķiveri, ievērot noteikumus un apdrošināties – tie ir vienkāršākie veidi, kā katrs no mums var parūpēties par savu drošību, braucot ar velosipēdu vai skrejriteni,” saka Dāvids Lēvalds.
* Aptauju veica apdrošināšanas tehnoloģiju uzņēmums Balcia 2024. gada marta beigās, aptaujājot 500 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 60 gadiem.
1 https://europepmc.org/article/MED/10796827
Foto: publicitātes
Zovem se Veronika i nisam mogla vjerovati kako sam dobila kredit od 20000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu da takve kreditne tvrtke još uvijek postoje na ovim prevarama posvuda, savjetovali su me i savjetovat ću svima koji trebaju kredit da ih koriste kako bi izašli iz financijskih poteškoća, možete ih kontaktirati putem e-pošte ( davidsonalbertloan@gmail.com) Brzo kontaktirajte (davidsonalbertloan@gmail.com) danas i dobijte svoj zajam od njih po stopi od 3%. Obavezno kontaktirajte DAVIDSON ALBERT LOAN COMPANY.