Autovadītājiem jāuzmanās no apledojuma un slapjām koku lapām

Saskaņā ar novērojumiem rudenī un ziemas perioda sākumā biežāk izplatītie ceļu satiksmes negadījumu cēloņi ir auto saslīdēšana. Tādās situācijās var notikt sadursme ar citu transportlīdzekli vai kādu objektu – koku, ēkas sienu, nožogojumu, apmali u.c. Visbiežāk auto bojājumi šādos gadījumos ir skrāpējumi vai buktes, nolauzti vai deformēti spoguļi, sasisti lukturi, iebuktēti auto atdures stieņi, bojātas riepas un diski. Šāda veida negadījumos radītie zaudējumi ir vidēji ap 400 eiro.

“Autovadītāji var nepamanīt vai nebūt gatavi tam, ka ceļu segumu jau klāj neliels apledojums, ko dēvē par melno ledu. Kamēr vēl braucam ar vasaras riepām, pat visplānākā ledus kārtiņa var radīt satiksmei bīstamus apstākļus. Uzmanīgiem jābūt arī vietās, kur sabirušas koku lapas. Ja lapas ir slapjas, apsarmojušas vai sasalušas, tās ir ļoti slidenas un tāda brauktuve ir tikpat bīstama kā apledojis ceļš,” uzsver Ivars Vismanis, Atlīdzību regulēšanas departamenta direktors.

Viņš norāda, ka negadījumu risku var būtiski mazināt, ja automobiļa īpašnieks savlaicīgi sagatavojis transportlīdzekli ziemas sezonai un jau pielāgojis savu braukšanas stilu slidenajam laikam. Lai izvairītos no iekļūšanas ceļu satiksmes negadījumā, rudens un ziemas periodā autovadītājiem ieteicams ievērot pamata drošības prasības – pienācīgu distanci, atbilstoši izvēlētu ātrumu, savlaicīgu bremzēšanu un kvalitatīvas riepas, neatliekot vasaras riepu nomaiņu uz pēdējo brīdi. Saskaņā ar normatīvajiem aktiem sezonai atbilstošām ziemas riepām minimālais protektora dziļums ir 4 mm.

Speciālisti atgādina, ka vasaras riepas savu funkcionalitāti sāk zaudēt jau brīdī, kad gaisa temperatūra noslīd zem +7 grādu atzīmes. Braucot ar neatbilstošām vai nodilušām riepām, ievērojami palielinās risks, ka auto, nespējot savlaicīgi nobremzēt, ieslīd pretējā braukšanas joslā vai noslīd no ceļa braucamās daļas. 

TOP Komentāri

avatar