No jaunas lietotnes līdz iespējai maksāt ar viedtālruni, viedpulksteni un aproci

Swedbank klientiem pieejama jaunā mobilā lietotne, kas piedāvā intuitīvu dizainu un daudzas modernas funkcijas, tostarp biometrijas datu izmantošanu, zibmaksājumus un Android lietotājiem arī iespēju norēķināties ar viedtālruni, iztiekot bez ierastās maksājumu kartes. Vienlaikus labas ziņas arī Garmin viedpulksteņu un Fitbit aproču īpašniekiem – arī šīs viedierīces, kuras atbalsta bezkontakta norēķinu funkciju, tagad var izmantot, lai ērti iepirktos.

Kā stāsta Swedbank Klientu servisa pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs, jaunās lietotnes izstrādi rosināja klientu mainīgās vajadzības: “Bankas pakalpojumi mobilajās ierīcēs kļūst arvien populārāki visā pasaulē, pašlaik tos lieto jau 2 miljardi cilvēku. Saskaņā ar jaunākā bankas pētījuma datiem 92% no mūsu aktīvajiem klientiem Latvijā ir viedtālrunis, un viņi tajā veic arvien lielāku daļu ikdienas finanšu operāciju. Jaunā lietotne tika izveidota saskaņā ar pasaules labāko pieredzi, šajā procesā iesaistot arī mūsu klientus. Lietotnes izmēģinājuma versiju lejupielādēja vairāk nekā 60 tūkstoši klientu, un mēs saņēmām vairāk nekā 5 tūkstošus komentāru un ieteikumu, kas palīdzēja jaunās lietotnes izstrādē. Paldies jums visiem par iesaistīšanos!”

 

Bezkontakta mobilo maksājumu iespēja – vairāk nekā 300 000 Latvijas iedzīvotājiem

Jaunajā lietotnē Swedbank klientiem būs pieejamas jaunas maksājumu iespējas – zibmaksājumi un mobilie bezkontakta maksājumi. Zibmaksājumi ļauj lietotājiem veikt ātrus pārskaitījumus ne tikai starp Swedbank klientiem, bet arī citām bankām, kas atbalsta zibmaksājumus.

Savukārt mobilie bezkontakta maksājumi ļauj maksāt par pirkumiem ar Android viedtālruni, neizmantojot fizisko maksājumu karti. Swedbank lēš, ka, ieviešot jauno lietotni, jau šovasar Latvijā šādi varēs norēķināties vairāk nekā 300 000 klientu.

 

Biometrijas dati un logrīks vēl ērtākai lietotnes izmantošanai

Swedbank jaunajā lietotnē integrēta arī biometriskā autentifikācija. „Tas ļauj lietotājam pievienoties lietotnei vai apstiprināt maksājumus, izmantojot savus biometriskos datus, tas ir, pirksta nospiedumu vai sejas atpazīšanas tehnoloģiju. Tāpat klienti varēs pāriet no lietotnes uz internetbankas pilno versiju bez papildu identificēšanās – izmantojot tikai biometriskos datus,” skaidro Vadims Frolovs.

Lietotne piedāvā arī konta atlikuma logrīku, kas sniedz iespēju apskatīt sava konta atlikumu, nemaz neatverot pašu lietotni.

 

Automātiska lietotnes atjaunošanās līdz augusta vidum

Ja klienta viedierīcē lietotņu atjaunošanās notiek automātiski, nekas papildus nav jādara un jaunā Swedbank lietotne viedierīcē atjaunosies mēneša ietvaros. Jaunās lietotnes atjaunošanās klientiem notiks pakāpeniski – sākot no šodienas līdz augusta vidum.

Swedbank esošo lietotni Latvijā izmanto vairāk nekā 420 tūkstoši klientu, no tiem lielākā daļa jeb 75% ir Android lietotāji. iOS viedierīču īpašnieki var atjaunot lietotni arī paši (negaidot automātisko atjaunošanos), savukārt Android viedierīču īpašniekiem jāsagaida atjauninājums pārejas perioda ietvaros.

 

Tagad pieejami arī maksājumi ar viedpulksteņiem un viedajām aprocēm

„Sekojot mūsu klientu paradumiem, redzam, ka pieaug ne vien viedtālruņu, bet arī citu viedierīču  pielietojums, īpaši aktīva dzīvesveida cienītāju vidū. Tieši tāpēc esam priecīgi par iespēju šiem klientiem visā Baltijā nodrošināt iespēju veikalos, kioskos un citviet norēķināties ar Fitbit vai Garmin viedtālruni vai aproci, kas atbalsta Fitbit Pay un Garmin Pay. Praktiski tas nozīmē, ka tagad, dodoties skrējienā vai velo izbraukumā, mājās var atstāt ne vien maku, bet arī mobilo tālruni,” turpina Vadims Frolovs.

Saskaņā ar Starptautiskās datu korporācijas datiem valkājamo ierīču pasaules tirgus 2019. gadā augs par 15,3% un sasniegs 198,5 miljonus vienību. 2023. gada beigās šim apjomam vajadzētu sasniegt 279 miljonus, tātad turpinot vidējo pieaugumu gadā par teju 9%. Swedbank arī ņem vērā, ka līdz 2020. gada beigām visiem maksājumu karšu termināļiem Baltijā būtu jāpieņem bezkontakta maksājumu kartes. Tādējādi klientu iespējas maksāt ar viedpulksteņiem kļūs vēl plašākas.

Raress Florea, Fitbit pārstāvis, norāda, ka klientiem Baltijā vairs nav jānēsā līdzi maks vai kartes, jo tiek ieviests risinājums Fitbit Pay: „Klienti Baltijas valstīs arvien vairāk vēlas izmantot modernas maksājumu metodes, lielāko uzmanību pievēršot darījumu ērtībām un drošībai. Mēs pastāvīgi meklējam jaunus digitālos risinājumus, lai atvieglotu ikdienas dzīvi, un mums ir prieks piedāvāt risinājumu Fitbit Pay pirmo reizi Baltijas valstīs.”

„Garmin Pay ir bezkontakta maksājumu risinājums, kas paredzēts cilvēkiem, kas visu laiku ir kustībā. Vai pērkat ūdens pudeli pēc rīta skrējiena vai ko uzkožamu, esot izbraucienā, Garmin Pay ļauj jums norēķināties ātri un ērti — vajadzīgs tikai jūsu viedpulkstenis. Priecājamies par savu debiju Baltijas tirgū un iespēju sniegt jaunus risinājumus Swedbank un Garmin klientiem,“ stāsta Garmin pārstāvis Jakubs Salamaha.

Fitbit un Garmin izmanto NFC (near-field communication) tehnoloģiju. Lietotājam vienkārši jāpieskaras bezkontaktu maksājumu terminālim ar viedierīci, lai veiktu maksājumu. Klienti varēs maksāt ar saviem viedpulksteņiem visur, kur tiek pieņemti bezkontakta karšu maksājumi, maksimālā maksājuma summa būs tāda pati kā kartei. Lai sāktu izmantot šo iespēju, Swedbank maksājumu karte jāpieslēdz ierīcei, jāiestata parole un kartes pieslēgšana jāapstiprina jaunajā Swedbank lietotnē vai internetbankā.

Fitbit un Garmin garantē darījumu drošību, izmantojot pulkstenim specifiskus kartes numurus un individuālus darījuma kodus – kartes reālais numurs netiek saglabāts ierīcē, serveros vai nodots tirgotājam maksājuma brīdī. Izmantojot locītavas pulsa tehnoloģiju, Garmin viedie pulksteņi „zina“, kad jūs to valkājat – līdz ko ierīce noņemta no rokas, maksājumu veikt nav iespējams.

 

Foto: publicitātes

TOP Komentāri

avatar