Skolēnu viedoklis par piekto centralizēto eksāmenu atšķiras

Aptaujājot dažus skolēnus, noskaidrojām, ka domas ir ļoti dažādas par to, cik nepieciešams ir piektais centralizētais eksāmens fizikā vai ķīmijā.

Piemēram, 12. klases skolniece Annija uzskata, ka piektā centralizētā eksāmena ieviešana esot ļoti laba ideja. „Vienīgi, manuprāt, to nevajadzētu uz 2015./2016., bet gan 2016./2017. mācību gadu, tādēļ ka daudziem, kuri tagad ir 10. klasē, ir dabaszinības, līdz ar to būtu jāmaina visa programma ”, komentē skolniece : „Es labprāt būtu gatavojusies fizikas vai ķīmijas eksāmenam, jo tas nozīmētu, ka es vairāk mācītos tos mācību priekšmetus, tas nozīmētu, kas es vairāk no viņiem kaut ko saprastu, un tas man dotu lielākas iespējas nākotnē. Man šķiet, ka tad, kad skolu pabeigs tie, kuriem šis eksāmens būs jāliek, mums, kas beidz šogad, būs jauna darba konkurence klāt.”

Arī 12. klases skolniece Ieva piekrīt viedoklim, ka obligāta ķīmijas vai fizikas eksāmena ieviešana ir nepieciešama. Skolniece arī uzsver, ka programma, pēc kuras mācās skolās, būtu radikāli jāmaina. „Būtu jāsamazina teorētiskās lietas, jo pašlaik liekas, ka uzsvars tiek likts uz to, lai skolēns nevis izprastu mācību vielu, bet gan iemācītos no galvas praktiski nevajadzīgu informāciju”, komentē Ieva. Skolniece arī uzskata, ka, ieviešot piekto centralizēto eksāmenu fizikā vai ķīmijā, jauniešu interese par šīm zinātnēm varētu palielināties.

Savukārt 10. klases skolēnus mazliet uztrauc tas, ka tieši viņiem pirmajiem šāds eksāmens būs jākārto. Skolēns Kārlis komentē : „Man tas sajūsmu nesagādā, zinot to, ka šie divi priekšmeti ir manas vājības. Bet es uzskatu, ka tas ir nepieciešams. Esmu slinks, bet būs jāsāk strādāt lietas labā.”

Tieši pretējs viedoklis ir skolniecei, kura apgūst vidējo izglītību skolā ar specifisku novirzienu, kur ne fizika, ne ķīmija nav prioritārie mācību priekšmeti. „Tas ir lieki,  jo daudzi nemaz nevēlas saistīt savu dzīvi ne ar vienu no šiem virzieniem. Piemēram, kā mākslas studentam , man liekas, ka tas būtu muļķīgi. Man tas noteikti nenoderētu nākotnē, vēl ņemot verā to ,ka eksāmens ir derīgs tikai 3 gadus. Lieka papīra izmešana.  Ja kādam ir nepieciešams šis eksāmens, viņš/viņa arī to kārto kā izvēles eksāmenu”, skaidro skolniece Ingūna.

Pirmā kursa studente Agnese pret piektā centralizētā eksāmena ieviešanu izturas ļoti pozitīvi. „Man liekas, ka tas ir lieliski, es tikai „par”. Jaunieši paliek arvien slinkāki un šos mācību priekšmetus nemācās. Eksāmens liks skolēniem vairāk domāt”, komentē jaunā studente.

 Anna Ūdre

TOP Komentāri

avatar