86 % Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka influenceri ir atbildīgi par komunicētā satura kvalitāti un patiesumu

Vairums Latvijas iedzīvotāju (86 %) uzskata, ka sociālo tiklu satura veidotāji  jeb influenceri ir atbildīgi par publiskotās informācijas kvalitāti un tās avota uzticamību, liecina sabiedrisko attiecību aģentūras Golin Rīga un kompānijas Norstat Latvija organizētā aptauja. 

Tikmēr 9 % uzskata, ka influenceri drīzāk nav atbildīgi par sekotājiem komunicēto saturu, bet 3 % aptaujāto norādījuši, ka satura veidotājiem nav jāuzņemas atbildība par komunicētās informācijas patiesumu un kvalitāti.

“Pasaulē un arī Latvijā attīstās influenceru mārketings, un viens no būtiskākajiem aspektiem, ko, veidojot sadarbību ar influenceriem, zīmola veidotāji mūsdienās ņem vērā, ir influencera reputācija. Gan pērn, gan šogad nozarē ir bijuši vairāki starpgadījumi, kas ietekmējuši konkrētu influenceru reputāciju, un lielākajā daļā gadījumu tie bijuši saistīti tieši ar nepārbaudītas informācijas komunicēšanu vai dažkārt pat apzinātu savu sekotāju maldināšanu. Mūsu aptaujas dati rāda, ka influenceri mūsdienas spēj sasniegt tikpat lielas auditorijas kā, piemēram, laikraksti, un atbildīga pieeja satura veidošanai, kritisks komunicētās informācijas izvērtējums kļūst arvien būtiskāks, ja vēlamies būt atbildīgi arvien pieaugošās auditorijas priekšā, radīt pozitīvu tēlu un veiksmīgi sadarboties ar zīmolu veidotājiem,” saka Golin Riga partneris Arnis Vērzemnieks.

Aptaujas dati arī rāda, ka vien nepilna trešdaļa (29 %) Latvijas iedzīvotāju, redzot, ka influenceris dalījies ar informāciju, kas varētu būt nepatiesa vai neatbilstoša lietotāja uzskatiem, to pārbauda. 17 % aptaujāto šādās situācijās komentāros pie konkrētā ieraksta norāda uz to, ka informācija varētu nebūt patiesa, bet 15 % aptaujāto šādos gadījumos izvēlas “report” iespēju, paziņojot sociālā tīkla administrācijai, ka konkrētais saturs varētu būt pretrunā ar sociālā medija lietošanas noteikumiem.

Aptauja veikta tiešsaistē, šā gada aprīlī nointervējot 719 Latvijas iedzīvotāju 15 – 65 gadu vecumā. 

Kā vēstīts, ir publiskots otrais Golin Accelerators of Relevance Influenceru indekss 2020, par Latvijas ietekmīgāko influenceri atzīstot blogeri Niklāvu Mičuli. Pilns valsts ietekmīgāko influenceru saraksts trijās kategorijās (atkarībā no sekotāju skaita) un deviņās jomās, kā arī detalizēts metodoloģijas apraksts pieejams www.influenceri.lv.

Foto: https://unsplash.com/

TOP Komentāri

avatar