7. tramvaja maršrutā sāk kursēt zemās grīdas tramvajs

Šodien, 30. jūlijā, 7. tramvaja maršrutā sāka kursēt zemās grīdas tramvajs. Darbu rezultātā ir uzlabota vides pieejamība, nodrošināta ātrāka tramvaju kustība, kā arī panākti satiksmes drošības uzlabojumi. 

Rīgas domes priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis: “Diena, kad 7. tramvaja līnijā sāk kursēt zemās grīdas tramvajs, ir nozīmīga divu iemeslu dēļ – pirmkārt, mēs ar darbiem apliecinām, ka sabiedriskais transports Rīgas domei ir prioritāte, kurā mēs investējam, lai tā izmantošanu padarītu pasažieriem ērtāku un pievilcīgāku. Priecājos, ka tagad arī Ķengarags rīdziniekiem būs sasniedzams ar modernu sabiedrisko transportu. Sliežu ceļu pārbūve, pielāgojot zemās grīdas tramvajiem, tiek īstenota par ES fondu līdzekļiem, un te ir otrs būtiskais aspekts – vēl pirms dažiem gadiem, kad mēs par ES naudu šim projektam cīnījāmies, mums bija jāpierāda, ka uzņēmums “Rīgas Satiksme”, ir brīvs no pagātnes rēgiem un spēj tik apjomīgus naudas resursus atbildīgi ieguldīt sabiedrības labā. Tas, ka “Rīgas Satiksme” sekmīgi realizē šādus projektus, ir uzticības apliecinājums uzņēmumam.”

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks: “Lielākais ieguvums ir pasažieriem, kuriem Rīgas sabiedriskā transporta izmantošana kļūst ērtāka, tādēļ šajā dienā kā rīdziniekiem un pilsētas viesiem, tā “Rīgas satiksmes” tramvaju vadītājiem novēlu – lai labi ripo! Esmu gandarīts, ka uzņēmums “Rīgas Satiksme” ir veiksmīgi īstenojis šo projektu, pateicos būvniekiem par darbu. Uzlabojumi Rīgas sabiedriskā transporta infrastruktūrā noteikti turpināsies.”

 “Rīgas satiksmes” valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa: “Ērta, ātra un droša pārvietošanās ar tramvaju ir viena no mūsu galvenajām prioritātēm. Pēc rūpīga darba nedaudz vairāk kā gada garumā, esam pabeiguši tramvaja infrastruktūras pārbūves darbus 7. tramvaja maršruta posmā no Centrāltirgus ielas līdz galapunktam “Ķengarags”. Esam gandarīti, jo paveikts patiešām daudz. Esam izbūvējuši jaunas pieturvietas, pārbūvējuši un atjaunojuši sliežu ceļus, labiekārtojuši vidi, veikuši bruģēšanas darbus. Tāpat ir paveiktas nozīmīgas, bet pasažieriem ikdienas gaitā neredzamas lietas, piemēram, veikti uzlabojumi kontakttīklu konstrukcijām un uzbūvēta jauna vilces apakšstacija.”

Turpmāk, tāpat kā 1. un 11. maršrutā, arī 7. tramvaja līnijā kursēs gan zemās grīdas tramvaji, gan vecā tipa vagoni. Lai pasažieriem būtu vieglāk plānot savus braucienus, kustības sarakstos tiks atzīmēti laiki, kuros katrā maršrutā kursē zemās grīdas tramvajs. 

“Rīgas satiksme” būvdarbus 7. tramvaja maršrutā uzsāka 2023. gada maijā. Līgums par būvdarbu veikšanu tika noslēgts 2023. gada pavasarī, iepirkuma rezultātā par saimnieciski izdevīgāko tika atzīts piedāvājums no Ceļu būves firmas SIA “Binders”.

Būvdarbi 7. tramvaja līnijas posmā no Centrāltirgus ielas līdz galapunktam “Ķengarags” tika līdzfinansēti no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda projekta Nr. 4.5.1.1/22/I/001 “Rīgas tramvaja infrastruktūras pielāgošana zemās grīdas tramvaja parametriem” (turpmāk – Projekts) ietvaros. Projektā veikti arī sliežu un pārvedu pārbūves darbi 11. novembra krastmalas un 13. janvāra ielas krustojumā. Tāpat Projekta ietvaros zemās grīdas tramvaja parametriem tika pielāgota arī 5. tramvaja līnijas infrastruktūra posmā no Jūrmalas gatves un Slokas ielas krustojuma līdz galapunktam “Iļģuciems”, paaugstinātas pieturvietas un veikta sliežu ceļa posmu pārbūve Imantā (pieturvietas “Anniņmuižas bulvāris”, “Dammes iela” un “Kleistu iela”), veikta kontakttīkla energoapgādes infrastruktūras pārbūve 1. tramvaja maršruta posmā no Brīvības ielas 191 līdz Radio un Aspazijas ielas krustojumam, kontakttīkla pārbūve 11. tramvaja maršrutā Miera ielā posmā no Brīvības ielas līdz Ēveles ielai, kā arī atjaunotas četras un izbūvēta viena apakšstacija, visas aprīkojot ar elektroiekārtām, ar mērķi nodrošināt atbilstošu jaudas padevi zemās grīdas tramvaja kustības nodrošināšanai. Turpinās arī tramvaja sliežu ceļu pārbūve Slokas ielā posmā no Jūrmalas gatves līdz Kalnciema ielai. Kopējās Projekta izmaksas plānotas 60.64 miljoni eiro, savukārt Kohēzijas fonda piešķirtais līdzfinansējums ir 85% apmērā no projekta attiecināmajām izmaksām, kas radušās līdz 2023. gada 31. decembrim, t.i. 40.175 miljoni eiro.

TOP Komentāri

avatar