Tiek strādāts pie digitāla rīka, kas  optimizē medicīnas personāla un pacientu komunikāciju

Efektīva komunikācija starp pacientiem un medicīnas personālu veicina pacientu uzticību veselības aprūpes iestādei, kas savukārt uzlabo ārstēšanās pieredzi un apmierinātību ar sniegtajiem pakalpojumiem. Visā pasaulē, arī Latvijā, ir problēmas ar ierobežotiem resursiem un medicīnas personāla trūkumu, kas nozīmē – medicīnas darbiniekiem ir maz laika komunikācijai ar pacientu. Lai risinātu šo problēmu, tiek strādāts pie “Hospilly”– digitāla rīka, kas optimizē medicīnas personāla un pacientu komunikāciju, samazinot rutīnas uzdevumu slodzi un uzlabojot pacientu pieredzi.

Radītais risinājums nav tikai vienkāršs ātrās atbildes rīks, bet pilnvērtīgs palīgs slimnīcām, kas strukturē informāciju un uzlabo aprūpes efektivitāti, palīdz samazināt rutīnas uzdevumu slodzi un ļauj personālam vairāk koncentrēties uz pacientu aprūpi. Tas nav tikai tērzēšanas robots – tas ir risinājums, kas fokusējas uz personāla un pacientu komunikācijas digitalizāciju un procesu optimizāciju, izmantojot mākslīgo intelektu kā vienu no iekļautajām tehnoloģijām. Rīka izveidi iedvesmoja personīgā pieredze.

Personīgā pieredze kā idejas pamats

Uzturēšanās uzņemšanas nodaļā, lai saņemto neatliekamo palīdzību zīdainim, bija ļoti satraucoša pieredze. Uztraukums, neziņa, saskāros ar informācijas trūkumu un sapratu, cik svarīgi ir nodrošināt ērtu piekļuvi būtiskai informācijai vecākiem un pacientiem. Nezināšana, kam jautāt, ārsti un medmāsas, kuras ir aizņemtas un ne vienmēr pieejami, sadrumstalota un grūti atrodama informācija. Kā jaunajai mammai tā bija pirmā šāda pieredze, un informācijas trūkums bija nomācošs. Sāku domāt, kāpēc gan nevarētu būt viena centralizēta lietotne, kur pacients var ātri un ērti atrast nepieciešamās atbildes? Slimnīcā stresa līmenis jau tā ir augsts, bet pieejamā informācija var būt izšķiroša, lai pacients un viņa tuvinieki justos mierīgāk. Tā dzima ideja par risinājumu, kas palīdzētu uzlabot slimnīcu pieredzi, gan pacientu, gan atvieglotu medicīnas personāla darbu.

Apzinājos, kā tehnoloģijas var palīdzēt

Ar plašu pieredzi uzņēmējdarbībā un projektu vadībā dažādās nozarēs, 2021. gadā izlēmu pievērsties inovācijām. Pirmā pieturvieta manā tehnoloģiju izzināšanas ceļā bija biedrības “Riga TechGirls” programma “Iepazīsti tehnoloģijas”, kas ļāva skaidrāk saprast IT pasauli. Absolvējot programmu, es turpināju ar dalību mentoringa programmā, kur mans mentors bija Sigvards Krongorns, Castprint līdzdibinātājs un Verge HealthTech fonda pārstāvis. Viņa atbalsts bija nenovērtējams – padomi, pieredzes stāsti un praktiskās zināšanas palīdzēja spert pirmos soļus jaunuzņēmumu vidē ar pārliecību. Iemācījos ļoti daudz praktiskās lietas. Kopumā izmantoju visas iespējas, devos uz visiem pasākumiem, iepazinos ar cilvēkiem un iepazinu jaunuzņēmumu kopienu. Tāpēc, pēc pieredzes slimnīcā, zināju, kā šo problēmu var risināt ar tehnoloģiju palīdzību.

Hakatons un “Hospilly” rašanās

Ar šo ideju piedalījos hakatonā “Women in Tech”, par tēmu “Veselība. Dati. Mākslīgais Intelekts.” lai izstrādātu risinājumu pacientu pieredzes uzlabošanai slimnīcās. Izpētes procesā sapratām, ka liela problēma ir ne tikai pacientu informētības trūkums, bet arī medicīnas darbinieku pārslogotība. Medmāsas ikdienā veic milzīgu darba apjomu, taču viņām trūkst resursu un atbalsta. Kāpēc tā nepalika vairs tikai hakatona ideja? Viena no digitālā rīka sastāvdaļām ir mākslīgā intelekta asistents pacientiem, kas procesa laikā tapa sadarbībā ar Rīgas Dzemdību namu. Sazinājāmies un saņēmām atsaucīgu atbalstu un nepieciešamos datus asistenta izstrādei. Devāmies prezentēt izveidoto risinājumu, saņēmām ļoti pozitīvu atgriezenisko saiti, un sadarbībā ar digitālo risinājumu uzņēmumu Xybos tika izstrādāta platforma chatbos.ai, kuru izmantojām, lai radītu Rīgas Dzemdību nama mājaslapas virtuālo asistentu, kurš pavisam nesen tika nodots lietošanai klientiem un pacientiem. Turpinām strādāt, lai arī “Hospilly” varētu izmantot plašākā mērogā. Pirmais pilotprojekts šomēnes tiek nodots pacientu lietošanai, arī sadarbībā ar Rīgas Dzemdību namu – veselības aprūpes iestādi, kas ir atvērta inovācijām un patiešām prioritizē savu pacientu un darbinieku labbūtību.

Jaunuzņēmuma nākotnes iespējas

Šobrīd intensīvi turpinām attīstību, pieteicāmies arī “TechChill” jaunuzņēmumu konkursā. Lai gan sākotnēji netikām starp TOP 50 pretendentiem, pēdējā brīdī saņēmām uzaicinājumu uz pusfinālu. Vēl lielāks pārsteigums bija tas, ka iekļuvām finālā, kur varējām no lielās skatuves pastāstīt par savu vīziju. Lai arī nesaņēmām galveno balvu, iespēja būt starp finālistiem no 160 Baltijas jaunuzņēmumiem, tā bija mūsu uzvara. Šī pieredze pavēra jaunus kontaktus un iespējas straujāk virzīt projektu uz priekšu. Plānojam līdz vasarai palaist vēl vismaz divus pilotprojektus un turpināt strādāt pie rīka izstrādes. Šobrīd aicinām veselības aprūpes iestādes uz sarunām par digitālā rīka izmantošanu. Esam pārliecināti, ka tehnoloģijas var kalpot kā spēcīgs instruments sabiedrības labā. Un vislielākais gandarījums ir redzēt, kā sākotnējā ideja, kas dzima no personīgās pieredzes, kļūst par reālu risinājumu, kas var mainīt veselības aprūpi Latvijā un pasaulē.

Hospilly” idejas autore Laura Lokmane

Attēls: ilustratīvs (pexels.com)

TOP Komentāri

avatar