Skolu programmas “Dzīvei gatavs” lektori atklāj attālinātās mācīšanās priekšrocības un trūkumus
20. augustā aizvadīts pirmais skolu programmas “Dzīvei gatavs” pieredzes bagātināšanas forums, kurā lektori no dažādiem Latvijas uzņēmumiem apkopojuši līdz šim paveikto, analizējuši pandēmijas radīto izaicinājumu pārvarēšanas iespējas un dalījušies pieredzē, kā mācīties, kā palīdzēt mācīties un kā mācīt.
Forumā tika diskutēts par izglītības metožu pilnveidi un uzņēmumu iespējām bērnos un jauniešos radīt lielāku interesi par dažādiem mācību priekšmetiem, parādot, kādās profesijās un darbības jomās šīs zināšanas noderēs nākotnē. “Latvijas vadošie uzņēmumi, kas iesaistījušies izglītības projektā “Dzīvei gatavs”, ir pauduši vēlmi veidot savas pieredzes nodošanas stundas skolēniem, pilnībā iekļaujoties mainīgajā izglītības procesā un organizējot vairāk tiešsaistes tikšanos un e-kursu. Klātienes nodarbībām ir savas priekšrocības, tomēr attālināta apmācība paver plašākas iespējas pielāgoties jaunajai realitātei, kā arī būt pieejamākiem reģionu skolās,” norāda skolu programmas “Dzīvei gatavs” vadītāja Lāsma Mencendorfa.
Pandēmijas laiks ir radījis ne tikai jaunus izaicinājumus, bet sniedzis arī jaunu pieredzi, kas rosinājusi jaudīgākos Latvijas uzņēmumus ieguldīt arvien vairāk resursu kvalitatīvu attālināto stundu sagatavošanā. Tas palīdz skolēniem gūt priekšstatu par mācību priekšmetu sasaisti ar reālo dzīvi, arī mācoties mājās. Vienlaikus foruma dalībnieki atzīst – vēl ir gana daudz pilnveidojamu uzdevumu, lai maksimālu labumu no attālinātās mācīšanās gūtu gan skolēni, gan skolotāji. Tāpat arī vairākkārt izskanējusi atziņa, ka ne visu ir iespējams pārnest interneta vidē, un atsevišķās jomās digitālā formātā skolotāja ieguldījums var būt lielāks nekā skolēna ieguvums.
Foruma gaitā uzņēmumi dalījās pieredzē par aizvadīto mācību gadu un nonāca pie dažādām atziņām un idejām par to, kā pandēmijas veicinātās izmaiņas izglītības sistēmā pēc iespējas efektīvi izmantot, lai pilnveidotu ierastās prakses. Piemēram, izglītības uzņēmuma “Lielvārds” pārstāvis Edijs Freimanis atklāja, ka attālinātās mācības palīdzējušas pilnveidot ideju par diviem dažādiem attālināto mācību modeļiem: “Šajā neierastajā laikā mēs varējām praksē salīdzināt divus attālināto mācību veidus: e-lekcijas un tiešsaistes kursus. Mūsu pieredze rāda, ka e-kursi ir piemērotāki, jo tie dod lielākas iespējas veikt praktisko un patstāvīgo darbu, vienlaikus neizslēdzot atbalsta iespējas. Šāda mācību metode ir arī elastīgāka nekā e-lekcijas.”
Foto: publicitātes
TOP Komentāri