Par jauno elektrovilcienu nomu jāsāk maksāt 2016.gadā
Līdz ar to uzņēmuma budžetu 2014. un 2015. gadam iepirkuma izmaksas nekādi neietekmē un jaunie vilcieni ir nepieciešami, lai nodrošinātu sabiedriskā transporta pakalpojumus pa dzelzceļu.
Jauni vilcieni ir labākais iespējamais risinājums, kā nodrošināt turpmākus pasažieru pārvadājumus no 2016.gada, pildot valsts pasūtījumu. Saskaņā ar izstrādāto finanšu plānu, ka gada maksājums par vilcieniem sastādīs 10 milj.EUR, savukārt biļešu ieņēmumi pārsniegs 20milj.EUR. Iepirkuma finansējuma plāns paredz segt maksājumus no biļešu ieņēmumiem, līdz ar to nebūs nepieciešamas papildus zaudējumu kompensācijas salīdzinājumā ar esošo situāciju. Maksājumi par vilcieniem tiks finansēti no AS „Pasažieru vilciens” līdzekļiem esošā valsts pasūtījuma ietvaros, savukārt sākotnējo finansējumu vilcienu ražošanas uzsākšanai piesaista pats ražotājs.
Finanšu plāns ir balstīts uz to, ka, piesaistot lētāku finansējumu un pagarinot finansējuma amortizācijas periodu līdz 30 gadiem, atbilstoši vilcienu derīgajam kalpošanas laikam, būtiski samazināsies ikgadējie maksājumi. Tādējādi sākotnējais maksājumu apjoms par vilcieniem 15 gadu laikā ar summāro vērtību 224 milj.EUR būs samazināts uz 150milj.EUR. Kopējā līguma vērtība ir 274 miljoni EUR, kas ietver iekārtu nomu, iekārtu atlikušo vērtību, rezerves daļas un rezerves daļu fondu. Aprēķini arī parāda, ka, salīdzinājumā ar esošo situāciju, kad ik gadus tiek tērētas arvien lielākas summas novecojušo vilcienu remontam, 15 gadu nomas līguma perioda laikā būs iespējams ieekonomēt vismaz 46 milj.EUR no uzņēmuma līdzekļiem.
PV kā sabiedriskā pakalpojuma sniedzējs pilda valsts pasūtījumu pasažieru pārvadāšanai, ik gadus pārvadājot 20 miljonus pasažieru, no kuriem 70 % katru dienu ar vilcienu dodas uz darbu, mācībām vai iestādēm. Nākotnē ir jāpārskata infrastruktūras finansējuma kārtība, lai turpmāk nodrošinātu vēl efektīvāku valsts uzņēmuma saimniecisko darbību.
TOP Komentāri