Mobilo spēļu tendences: ko mēs varam sagaidīt 2021. gadā
Mobilās lietotnes un īpaši spēles piedzīvojušas ievērojamu pieprasījuma pieaugumu 2020. gadā, un sagaidāms, ka tas turpinās augt arī šogad. Mobilās spēles ir piesaistījušas ne tikai lietotājus, bet arī investoru interesi, jo to attīstība pēdējā desmitgadē ir piedzīvojusi ievērojamu izaugsmi. Turklāt mobilo un videospēļu tirgus ieņēmumu ziņā pārspēj filmu un mūzikas nozares, kļūstot par lielāko izklaides industrijā. Tehnoloģiju uzņēmuma Huawei eksperte komentē, kādus jaunumus un tendences mobilo spēļu attīstībā varam sagaidīt šogad.
“Saskaņā ar GameAnalytics publicēto statistiku, aktīvo mobilo spēlētāju skaits 2020. gada pirmajā ceturksnī pieaudzis par 46% – no 1,2 miljardiem līdz 1,75 miljardiem mēnesī. Mobilās spēles vienmēr ir bijušas populāras, taču, parādoties tālruņiem ar lielākiem ekrāniem un augstāku izšķirtspēju, mobilo spēļu grafika un funkcijas tiek strauji pilnveidotas un aizvien vairāk līdzinās videospēlēm, ko ierasts spēlēt datoros vai spēļu konsolēs. Otrs iemesls mobilo spēļu pieaugošajai popularitātei ir cilvēku sociālizācijas samazināšanās visā pasaulē, tāpēc daudzi vēlas šo trūkumu kompensēt, spēlējot spēles, kurās vismaz virtuāli var socializēties un sadarboties ar citiem spēlētājiem,” skaidro Gunta Kursiša, Huawei Mobile Services Biznesa attīstības vadītāja Latvijā.
Fantāziju pasaules un daudz spēlētāju tajās
Pēc Kursišas domām, tādas spēles kā Fortnite ir pamatīgi popularizējušas daudzu spēlētāju (multi-player) ātru un aizraujošu spēļu. Šī tendence zibenīgā ātrumā virzās arī uz viedtālruņiem: “Katru gadu tiek apkopoti populārākie mobilo spēļu topi, balstoties uz spēļu lejupielāžu skaitu. Viena no populārākajām spēlēm 2020. gadā bija Garena FreeFire – The Cobra, kuru Huawei oficiālajā lietotņu platformā AppGallery lejupielādēja 36 miljoni spēlētāju. Šī spēle noteikti atgādina jau slavu iemantojušo Fortnite – 50 spēlētāji vienlaikus nonāk uz kādas tropiskas salas, kur visi piedalās 10 minūšu ilgā mačā, vācot resursus un cīnoties par izdzīvošanu. Garena FreeFire – The Cobra ir unikāls vizuālais stils, personāži un tā ir paredzēta tieši viedtālruņiem. Iespējams, šāda tipa spēļu popularitāte 2021. gadā tikai pieaugs.”
Vienmēr aktuālā spēļu klasika
Ir spēles, kuru popularitāte saglabājusies jau gadiem, jo, pēc ekspertes domām, klasiskā žanra spēles ir ieprogrammētas panākumiem. “Parādoties viedtālruņiem ar skārienjutīgajiem ekrāniem, lielu popularitāti iemantoja dažādas skriešanas spēles, kurās mūsu varonis nemitīgi, ar mūsu skārienu palīdzību, skrien un izvairās no dažādiem šķēršļiem. Skrējiena laikā iespējams krāt monētas vai citus atribūtus. Interesanti, ka šis žanrs, lai gan tas pastāv jau daudzus gadus, joprojām ir populārs viedtālruņu lietotāju vidū. Piemēram, spēlei Subway Princess Runner sešos mēnešos jau ir bijuši 2 miljoni lejupielāžu. Ļoti iespējams, ka šāda veida spēles arī turpmāk būs populāras, īpaši, ja šī žanra ietvaros tiek veidotas spēles, kur galvenie varoņi ir dažādas slavenības,” norāda Huawei eksperte.
Žanrs ar vairāk nekā 100 spēļu piedāvājumu
“Vēl viena pārsteidzoša tendence ir dažādas atjautības spēles, kurās, piemēram, spēlētājam jāapvieno trīs vai vairāk vienādi augļi, lai gūtu punktus. Pateicoties tam, ka šīm spēlēm ir vienkārši radīt neskaitāmus jaunus līmeņus, to aktualitāte nezūd un tās nemitīgi notur spēlētāja uzmanību. Lai padarītu katru spēli unikāli, to veidotāji papildina spēles arī ar interesantiem sižetiem, piemēram, Gardenscapes, vienā no šī žanra slavenākajām spēlēm, ar katru pieveikto līmeni iespējams palīdzēt galvenajam varonim ikdienas darbos. Taču šo spēļu popularitāti ir manījuši arī krāpnieki, kuri radot līdzīgas spēles cenšas inficēt lietotāja ierīci ar dažādās ļaunatūrām. Tādēļ, visdrošākais veids, kā lejupielādēt spēli, ir izmantojot oficiālu lietotņu platformu, kas piedāvā citu lietotāju atsauksmes, spēļu vērtējumus un lejupielāžu skaitu. Piemēram, AppGallery oficiālā lietotņu platforma uzrāda, ka orģinālā Gardenscapes spēle ir lejupielādēta jau vairāk nekā 2 miljonu reižu,” stāsta Kursiša.
Prāta spēles kļūst arvien populārākas
Eksperte novērojusi, ka viedtālruņu lietotāji ir iecienījuši risināt dažādas mīklas un prāta spēles un tieši tādēļ spēļu izstrādātāji izmanto dažādus proaktīvus saukļus, lai piesaistītu vairāk lietotāju, kā, piemēram, “noskaidro, kāds ir tavs IQ”. “Interesanti, ka augoša popularitāte ir arī spēlēm, kurās ir šķietami maz interaktivitātes vai sižeta un piedzīvojumu, bet gluži pretēji, ar pavisam vienkāršu darbību palīdzību iespējams risināt dažādas mīklas un uzdevumus. Visi šie uzdevumi balstās uz loģiku un spēlētājam jārod kāds asprātīgs risinājums. Piemēram, spēli Brain Out lejuplādējuši jau 1 miljons lietotāju, kuriem iespējams ne tikai lauzīt pašiem savu galvu, lai rastu atbildes, bet arī izaicināt citus un pārbaudīt savu draugu apķērību,” norāda Kursiša.
Galda spēles viedtālrunī
Kā vēl vienu pieaugošu tendenci eksperte iezīmē tradicionālo galda spēļu pāreju uz mobilām versijām: “Arvien populārākas kļūst ierastās galda spēles, pārnestas uz viedtālruņiem. Galda spēles ģimenēm un draugiem atkal kļuvušas par vienu no iecienītākajiem laika pavadīšanas veidiem, tādēļ nav pārsteigums, ka mobilo spēļu izstrādātāji piedāvā savas alternatīvas. Tādas mobilās spēles kā, piemēram, Ludo Kings rada nopietnu konkurenci visām galda spēlēm, jo to dalībniekiem atliek tikai lejupielādēt lietotni tālrunī, lai varētu uzsākt spēli no jebkuras lietotāja atrašanās vietas. Vairāk kā 1 miljons šīs spēles lejupielāžu uzrāda, ka mobilo spēļu izstrādātāji, visticamāk, turpinās veiksmīgi pārveidot populāras galda spēles viedtālruņu versijās,” norāda eksperte.
Foto: publicitātes
TOP Komentāri