Lauž mītus par klientu apkalpošanas profesiju
Degvielas mazumtirgotājs Circle K ilgtspējas mēneša ietvaros pievērš īpašu uzmanību dažādu aizspriedumu izskaušanai par klientu apkalpošanas speciālistiem. Uzņēmums uzsver, ka klientu apkalpošanas profesija, lai gan grūta un atbildīga, bieži vien ir svarīgs atspēriena punkts tālākai karjeras attīstībai.
Mīts: Pārdevēja darbs neprasa īpašas prasmes vai izglītību
Viens no izplatītākajiem mītiem par klientu apkalpošanas speciālistiem ir tas, ka šis darbs neprasa īpašu sagatavošanos un zināšanas. Realitāte ir gluži pretēja, jo darbā ar klientiem vienlaikus ir jāveic vairāki uzdevumi, piemēram, jālieto kases aparāts, jāuzklausa klienta vēlmes, jārisina problēmas, saglabājot mieru un profesionalitāti sarežģītās situācijās. Pārdevēja darbs patiešām nav viegls, jo katru dienu jānonāk saskarsmē ar ļoti dažādiem cilvēkiem, kas prasa augstu psiholoģisko noturību.
Kā stāsta Undīne Miķelsone, Circle K Baltijas personāla direktore, darbinieku efektīvai ievadīšanai darbā un apmācībām tiek pievērsta liela nozīme. “Lai piesaistītu un apmācītu jaunus darbiniekus, šī gada sākumā ieviesām unikālu mobilo lietotni, kas pusgada laikā par 65% samazināja jauno darbinieku apmācību periodu, par 5% palielināja darbinieku noturēšanu uzņēmumā un par 3,5% paaugstināja darbinieku pārdošanas rezultātus,” pieredzē dalās U. Miķelsone.
Mīts: Pārdevēja darbs ir piemērots tikai jauniešiem
Kā norāda U. Miķelsone, Circle K degvielas uzpildes stacijās puse darbinieku ir vecumā līdz 25 gadiem, bet otra puse ir vecāku paaudžu darbinieki. Darbinieku komandas ir daudzveidīgākas nekā sākumā varētu šķist – pārdevēja amatā strādā darbinieki vecumā no 18 līdz pat 70 gadiem.
“Izstrādājot personāla atlases kampaņas, mēs vienmēr ievērojam dažādības principu, kur, cita starpā, cenšamies lauzt aizspriedumus par darbinieku vecumu, dzimumu vai pat izskatu, jo ikviens ir laipni aicināts nākt pie mums strādāt,” skaidro U. Miķelsone. “Mēs esam pamanījuši, ka darbinieki to novērtē esam stabils darba devējs un darbaspēka mainība pēdējo divu gadu laikā ir samazinājusies par 9%.”
Mīts: Apkalpojošā nozare ir zema prestiža nozare
Sabiedrībā dažkārt pastāv uzskats, ka darbs apkalpojošajā nozarē ir mazāk prestižs nekā citas profesijas – tajā pat laikā klienti no pārdevējiem sagaida nevainojamu servisu. Uzņēmums atklāj, ka patiesībā ir daudz darbinieku, kas pārdevēja pozīcijā strādā vairāku desmitu gadu garumā, uzkrājot vērtīgu pieredzi un veidojot ciešas attiecības ar klientiem. Šādi darbinieki apliecina, ka pārdevēja amats ir stabila un piepildīta karjera, kas balstīta uz profesionalitāti un klientu apkalpošanas dotībām.
Tāpat, šī nozare piedāvā karjeras attīstības iespējas – vairāk nekā puse no uzņēmuma birojā strādājošajiem darbiniekiem darba gaitas Circle K ir uzsākuši tieši pārdevēja amatā – ir vairāki skolnieki, kas darbu sākuši praksē vasarā, bet tagad jau strādā pastāvīgi.
“Daudziem darbiniekiem klientu apkalpošanas speciālista amats, iespējams, ir pirmais solis tālākās karjeras veidošanā. Jauniešiem šis darbs bieži vien ir karjeras tramplīns, jo klientu apkalpošanas speciālists ātri iemācās veikt daudzas darbības vienlaikus komunicēt ar klientiem, strādāt ar kases aparātu, gatavot ēdienus un risināt problēmas. Pārdevēja darbs piedāvā attīstības iespējas, jo darbinieki ar laiku var pāriet uz administratīviem vai vadības amatiem, piemēram, birojā strādā kolēģis, kas savu karjeru sāka praksē, tagad ieņem vadošu Baltijas līmeņa amatu,” stāsta U. Miķelsone.
Mīts: Pārdevēji nesaņem labu atalgojumu
Lai gan sākuma alga pārdevēja amatā var nebūt augsta, atalgojums var ievērojami pieaugt ar pieredzi, atbildību un lomu uzņēmumā. Daudzi apkalpojošā sektora darbinieki var gūt labus ienākumus no prēmijām vai bonusiem, kā arī izmantot citas priekšrocības – veselības apdrošināšanu, brīvpusdienas, darbinieku atlaides.
Mīts: Dažādība un iekļaušana ir tikai modes tendence
Darbinieku dažādība un iekļaušana ir svarīgi aspekti ilgtspējīga un veiksmīga uzņēmuma attīstībai. Pēc U. Miķelsones teiktā, dažādība ir Circle K stratēģiska iniciatīva, un uzņēmumam ir nulles tolerance pret diskrimināciju. Tiek augstu vērtēti savstarpējās cieņas, dažādības un vienlīdzīgas attieksmes principi. Visiem darbiniekiem un sadarbības partneriem ir nodrošināta iespēja anonīmi ziņot par diskrimināciju vai citiem gadījumiem, kas neatbilst uzņēmuma ētikas principiem. Uzņēmums organizē regulāras diskusijas vadības grupās un komandās, mazākumtautību darbinieku lokā, lai šo jautājumu aktualizētu un vairotu izpratni.
Attēls: publicitātes
TOP Komentāri