Kur un kuri tīra visvairāk? Datos balstīti tīrīšanas paradumi Latvijā

Pavasaris jau izsenis ir lielās tīrīšanas laiks, kad tiek veikti rūpīgāki mājas uzkopšanas darbi, ko apliecina arī “Maxima Latvija” dati – tieši marts ierasti ir laiks, kad novērojams visstraujākais tīrīšanas līdzekļu un citu mājsaimniecībā noderīgu produktu pieprasījuma pieaugums. Sākoties Tīrības dienām veikalos “Maxima”, kas norisinās līdz 7. aprīlim, secināts, ka visaktīvāk tīrīšanas līdzekļus iegādājas sievietes vecumā no 55 gadiem, vienlaikus vislielākais intereses pieaugums par tīrīšanu ir tieši Vidzemē un Rīgā.

Vīrieši vai sievietes – kurš vairāk rūpējas par mājas tīrību?

Dati skaidri parāda, ka tīrīšanas produktu iegāde Latvijā vairumā gadījumu ir sieviešu pārziņā – vairāk nekā 70% gadījumos tīrīšanas līdzekļus iegādājas sievietes. Visaktīvāk tīrīšanas līdzekļus iegādājas sievietes vecumā no 55 gadiem, savukārt vīriešu vidū – 35 līdz 44 gadu vecumā. Novērojams, ka tīrīšanas līdzekļu un citu mājsaimniecības produktu iegādes paradumi gados jaunākiem vīriešiem un sievietēm vecumā no 18 līdz 24 ir līdzīgāki, taču, pieaugot vecumam, plaisa kļūst izteiktāka – vecāka gadagājuma sievietes ievērojami biežāk iegādājas tīrīšanas līdzekļus nekā šīs pašas vecuma grupas vīrieši.

Kas dominē pirkumu grozos jeb iecienītākie tīrīšanas līdzekļi un mājsaimniecības produkti

TOP produktu klāstā ir lupatiņas, sūklīši, mitrās salvetes, atkritumu maisi, trauku mazgājamie līdzekļi un tualetes tīrīšanas līdzekļi, kas norāda uz regulāru mājsaimniecības kopšanu un higiēnas uzturēšanu. Tāpat šīs kategorijas līdera pozīcijā ierindojas tualetes papīrs un papīra dvieļi, apliecinot, ka tie ir neaizstājamas mājsaimniecības preces.

Tualetes papīrs – vairāk vīriešu iepirkuma grozā

Lai arī novērojams, ka sievietes tīrīšanas un mājsaimniecības preces iegādājas vairāk nekā vīrieši, tomēr tualetes papīrs ir produkts, kas vīriešu iepirkuma grozā ir populārāks, nekā sieviešu. Tāpat vīriešu pirkumu grozos biežāk atrodas veļas mazgāšanas kapsulas un veļas pulveris, kas var liecināt par vēlmi pēc ērtākiem un vienkāršākiem veļas mazgāšanas risinājumiem. Savukārt sievietes biežāk izvēlas drēbju un veļas uzglabāšanas kastes, lai parūpētos par kārtību telpās, kā arī veļas mazgāšanas želeju.

Patērētāju paradumu maiņa – visstraujāk augošās tīrīšanas līdzekļu kategorijas

Kā liecina “Maxima Latvija” dati, novērojamas izmaiņas patērētāju iepirkšanās paradumos – atsevišķas tīrīšanas līdzekļu un sadzīves preces kļuvušas pieprasītākas nekā iepriekš. Viena no straujāk augošajām kategorijām ir veļas mīkstinātāji, kas norāda uz pieaugošu patērētāju vēlmi rūpēties par veļas maigumu un patīkamo aromātu. Arī tualetes tīrīšanas līdzekļu pieprasījums ir audzis, kas var tikt saistīts ar lielāku uzmanību tīrībai un higiēnai mājsaimniecībās. Būtisks pieaugums ir arī papīra dvieļu kategorijā, iespējams, pateicoties to daudzpusīgajam pielietojumam gan virtuvē, gan citos mājas uzkopšanas darbos.

Attēls: publicitātes

TOP Komentāri

avatar